Topics: 23
Via marktplaats een paar mooie Hella mistlampen voor onde de bumer aangeschaft. Nu is mijn vraag, hoe maak ik die aan de bumper vast. Is daar al e.e.a. voor voorbereid? Mijn auto is een 2.0 245 uit 1992. De lampen hebben een verstelbaar je bout en moer. Alle hulp welkom! 8)
Groet,
bas
Topics: 21
Kijk even op deze link.
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=2636.0
Even doorlezen en bladeren. Ergens op de 4e pagina staat iets over mistlampen beschreven. Misschien kun je hier wat mee.
V90 1998<br /><br />740GL gerestaureerd 1985<br /><br />Fiat Panda 2012
Topics: 74
En hier staat misschien ook nog wel wat nuttigs bij:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...pic=1243.0
Topics: 17
gewoon goed opmeten waar je ze wilt hebben, gat boren(let op waar plastic/metaal, en waar je uit komt ivm kun je de bout kwijt) en vast zetten. De lampen aansluiten met schakelaar of op groot licht. en klaar
Vitara
Holowkregel schreef:gewoon goed opmeten waar je ze wilt hebben, gat boren(let op waar plastic/metaal, en waar je uit komt ivm kun je de bout kwijt) en vast zetten. De lampen aansluiten met schakelaar of op groot licht. en klaar
Okay, maar de lampen werden ook fabriek-af geleverd, dus ik neem aan dat er een vaste plaats is. Ik mag toch aannemen dat de plaatsing invloed heeft op de lichtval etc..
Ook, moet ik nu door plastic en metaal boren, of juist in plastic alleen?
Topics: 54
Dan krijg je zoiets , orginele mistlampen hangen ook gewoon aan de bumper en zijn door de bumper en het binnen deel heen geboord.
[img width=800 height=554]http://img143.imageshack.us/img143/458/volvo245vb7.jpg[/img]
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
in metaal zitten ze beter en trilvaster, en gewoon beetje kijken waar jij ze wilt. de lichtval is natuurlijk het best als je ze op de hoeken plaatst, maar je kunt ze goed richten. helaas hangen ze laag waardoor je verstralers minder effect bereiken, ik had ze op het dak van mijn pick-up en dan bereik je veel meer.
maar gewoon ervoor/onder houden, gat boren, vastzetten en tegen de schutting beetje richten. dan in de donker op een doodlopende weg op zo even proberen en beetje bijrichten, werkt perfect. en 100 watt lampjes erin natuurlijk die zijn lekker fel.
Vitara
Ik heb helemaal geen gaten hoeven boren.
Bij zaten er al gaten aan de onderkant van de bumper ter hoogte van de bumpersteun naar de carrossrie.
Hier heb ik de mistlampen in gemonteerd.
Kijk bij jou ook even aan de onderkant, misschien scheelt dat weer gaten boren.
Frans z'n Volvo's: Volvo Amazon Kombi P221, B18A+ overdrive 1965, Volvo XC70, Titanium 2016,USA import
Topics: 38
Of de gaten al in de alu onderbumper zitten weet ik niet, maar in de zwarte kunststof bumper zitten netjes uitsparingen waar de mistlampen geplaats worden.
groetjes
Ruud
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
ruuds70 schreef:Of de gaten al in de alu onderbumper zitten weet ik niet, maar in de zwarte kunststof bumper zitten netjes uitsparingen waar de mistlampen geplaats worden.
groetjes
Ruud
Dank voor je reactie, en de andere reacties in het algemeen. Ik heb nu eindelijk de schakelaar voor het dashboard (origineel!) dus ik kan aan de slag. Heb onder de bumper gekeken maar vond geen "uitsparingen". Wel zag ik dat het 'spoilerstuk" eraf geschroefd kan worden,en zag ik aluminium "clips". Zijn deze degene die je bedoelt? E.e.a. kan natuurlijk verschillen per model jaar. Die van mij is uit mei 1992.