23 December 2006, 22:25
Vorige week mijn auto laten keuren en de auto was afgekeurd op uitlaat lucht lekkage bij de turbo. De turbo er eergisteren afgesloopt om te kijken waar het precies vandaan kwam. De reden van afkeur:
![[Afbeelding: p1100033zh2.jpg]](http://img46.imageshack.us/img46/4703/p1100033zh2.jpg)
![[Afbeelding: p1100036oe4.jpg]](http://img156.imageshack.us/img156/6638/p1100036oe4.jpg)
![[Afbeelding: p1100037xl6.jpg]](http://img156.imageshack.us/img156/6661/p1100037xl6.jpg)
Zoals op de foto te zien is, was het me wel duidelijk dat deze jongen d'r niet meer op de auto komt. Ik wist dat er een scheurtje in het spruitstuk zat, maar dit had ik toch niet verwacht.
Dus een nieuwe turbo bij Dick (Divadi) opgehaald (nog bedankt!!!) en gisteren gemonteerd. Het inbouwen was gelukkig niet zo'n probleem, maar het losmaken was een ramp. Spruitstuk bouten en tapeinden die niet mee willen werken.. :twisted:
Maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik momenteel een spliksplinternieuwe turbo in de 240 zitten.
Dus de auto in de garage gedrukt:
![[Afbeelding: p1100042fh0.jpg]](http://img249.imageshack.us/img249/6456/p1100042fh0.jpg)
Zoals te zien is, is deze turbo nieuw:
![[Afbeelding: p1100029mg1.jpg]](http://img156.imageshack.us/img156/1256/p1100029mg1.jpg)
![[Afbeelding: p1100017at4.jpg]](http://img175.imageshack.us/img175/5329/p1100017at4.jpg)
![[Afbeelding: p1100013ny4.jpg]](http://img158.imageshack.us/img158/1953/p1100013ny4.jpg)
Eerst leidingen en buizen weghalen om er goed bij te kunnen:
![[Afbeelding: p1100043aw3.jpg]](http://img158.imageshack.us/img158/6167/p1100043aw3.jpg)
Weg turbo:
![[Afbeelding: p1100047ly0.jpg]](http://img249.imageshack.us/img249/6590/p1100047ly0.jpg)
Met wat hulp van een spanband heb je een stuk meer ruimte:
![[Afbeelding: p1100049qb8.jpg]](http://img247.imageshack.us/img247/2566/p1100049qb8.jpg)
En de nieuwe er weer in:
![[Afbeelding: p1100061xr2.jpg]](http://img247.imageshack.us/img247/1585/p1100061xr2.jpg)
Nieuwe spruitstuk pakkingen en alles opgeschuurd en schoongemaakt. Ook nieuwe spruitstuk moeren gebruikt:
![[Afbeelding: p1100051jz5.jpg]](http://img247.imageshack.us/img247/1555/p1100051jz5.jpg)
Handig zo'n brug!:
![[Afbeelding: p1100059er3.jpg]](http://img218.imageshack.us/img218/3195/p1100059er3.jpg)
Toen alles aangesloten was heb ik de bobinekabel er even afgetrokken en de motor even gestart om te kijken of er olie door de toevoerleiding bij de turbo komt en dat was gelukkig zo. Bobine kabel erop, weer starten en meteen lopen. Geen rare bijgeluiden of uitlaatlucht lekkage. Na een tijd de motor laten lopen heb ik even een stukje rustig aan gereden en alles ziet er goed uit. Geen olie lekkages o.i.d. Binnenkort dus maar even APK laten keuren!
En weer klaar:
![[Afbeelding: p1100069bm2.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/7418/p1100069bm2.jpg)
![[Afbeelding: p1100070yk2.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/8633/p1100070yk2.jpg)
![[Afbeelding: p1100033zh2.jpg]](http://img46.imageshack.us/img46/4703/p1100033zh2.jpg)
![[Afbeelding: p1100036oe4.jpg]](http://img156.imageshack.us/img156/6638/p1100036oe4.jpg)
![[Afbeelding: p1100037xl6.jpg]](http://img156.imageshack.us/img156/6661/p1100037xl6.jpg)
Zoals op de foto te zien is, was het me wel duidelijk dat deze jongen d'r niet meer op de auto komt. Ik wist dat er een scheurtje in het spruitstuk zat, maar dit had ik toch niet verwacht.
Dus een nieuwe turbo bij Dick (Divadi) opgehaald (nog bedankt!!!) en gisteren gemonteerd. Het inbouwen was gelukkig niet zo'n probleem, maar het losmaken was een ramp. Spruitstuk bouten en tapeinden die niet mee willen werken.. :twisted:
Maar uiteindelijk is het gelukt en heb ik momenteel een spliksplinternieuwe turbo in de 240 zitten.
Dus de auto in de garage gedrukt:
![[Afbeelding: p1100042fh0.jpg]](http://img249.imageshack.us/img249/6456/p1100042fh0.jpg)
Zoals te zien is, is deze turbo nieuw:
![[Afbeelding: p1100029mg1.jpg]](http://img156.imageshack.us/img156/1256/p1100029mg1.jpg)
![[Afbeelding: p1100017at4.jpg]](http://img175.imageshack.us/img175/5329/p1100017at4.jpg)
![[Afbeelding: p1100013ny4.jpg]](http://img158.imageshack.us/img158/1953/p1100013ny4.jpg)
Eerst leidingen en buizen weghalen om er goed bij te kunnen:
![[Afbeelding: p1100043aw3.jpg]](http://img158.imageshack.us/img158/6167/p1100043aw3.jpg)
Weg turbo:
![[Afbeelding: p1100047ly0.jpg]](http://img249.imageshack.us/img249/6590/p1100047ly0.jpg)
Met wat hulp van een spanband heb je een stuk meer ruimte:
![[Afbeelding: p1100049qb8.jpg]](http://img247.imageshack.us/img247/2566/p1100049qb8.jpg)
En de nieuwe er weer in:
![[Afbeelding: p1100061xr2.jpg]](http://img247.imageshack.us/img247/1585/p1100061xr2.jpg)
Nieuwe spruitstuk pakkingen en alles opgeschuurd en schoongemaakt. Ook nieuwe spruitstuk moeren gebruikt:
![[Afbeelding: p1100051jz5.jpg]](http://img247.imageshack.us/img247/1555/p1100051jz5.jpg)
Handig zo'n brug!:
![[Afbeelding: p1100059er3.jpg]](http://img218.imageshack.us/img218/3195/p1100059er3.jpg)
Toen alles aangesloten was heb ik de bobinekabel er even afgetrokken en de motor even gestart om te kijken of er olie door de toevoerleiding bij de turbo komt en dat was gelukkig zo. Bobine kabel erop, weer starten en meteen lopen. Geen rare bijgeluiden of uitlaatlucht lekkage. Na een tijd de motor laten lopen heb ik even een stukje rustig aan gereden en alles ziet er goed uit. Geen olie lekkages o.i.d. Binnenkort dus maar even APK laten keuren!
En weer klaar:
![[Afbeelding: p1100069bm2.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/7418/p1100069bm2.jpg)
![[Afbeelding: p1100070yk2.jpg]](http://img136.imageshack.us/img136/8633/p1100070yk2.jpg)
![[Afbeelding: p1100077pk5.jpg]](http://img184.imageshack.us/img184/3218/p1100077pk5.jpg)