17 January 2021, 20:33
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 17 January 2021, 20:42 door Grey240Polar.)
Misschien moet ik even mijn interesse in deze specifieke auto onthullen: dit was mijn 245 *Nr. 1* tot ik hem in maart 2018 inruilde voor *Nr. 2* bij een specialist in oude Volvo's. Ik kwam hem gisteren bij toeval tegen op MP waar die toch al heel wat maandjes op te koop staat.
De "onlogisch" status heeft ie overigens al meer dan een jaar. Ik check af en toe de kentekens van mijn vorige auto's bij de RDW. 245 *Nr. 1* is nog de enige vorige auto van mij in het register en dat zegt wel wat over de levensduur van oude Volvo's.
Ik ging er destijds eigenlijk mee voor een technische beoordeling naar de specialist maar dingen liepen iets anders (meer daarover hier) en ik heb hem er achtergelaten. En ook al is het eigenlijk maar een verzameling ijzer, plastic, glas, rubber en wat nog meer, het was na 12 jaar toch iets minder makkelijk dan het nu klinkt. Die auto is overigens redelijk snel doorgeschoven naar een andere specialist, de week erop toen ik *Nr. 2* ging halen was ie al weg en navraag leerde dat de specialist in een andere klasse interesse had. Deze auto was optisch nog best goed maar had onderhuids wel wat problemen.
Mits er voor verkoop of door de huidige eigenaar een aantal werkzaamheden aan zijn verricht zou ik zeggen dat de volgende eigenaar er een nette auto aan heeft.
Twee dingen uit de advertentie heb ik mijn twijfels bij: de km-stand (die is maar 6.000 km meer dan de mij laatst bekende stand, vandaar dat ik weinig twijfel bij het "onlogisch" oordeel van de RDW heb) en de km-stand van de vervanging van de distributieriem, dat was nl. nog bij ruim 288.000 km gebeurd en dus eigenlijk pas bij 368.000 km weer nodig.
Mits de huidige eigenaar beide zaken kan verklaren zou ik zeggen dat het nog steeds een goede auto is die weer een goed baasje verdient.
De "onlogisch" status heeft ie overigens al meer dan een jaar. Ik check af en toe de kentekens van mijn vorige auto's bij de RDW. 245 *Nr. 1* is nog de enige vorige auto van mij in het register en dat zegt wel wat over de levensduur van oude Volvo's.
Ik ging er destijds eigenlijk mee voor een technische beoordeling naar de specialist maar dingen liepen iets anders (meer daarover hier) en ik heb hem er achtergelaten. En ook al is het eigenlijk maar een verzameling ijzer, plastic, glas, rubber en wat nog meer, het was na 12 jaar toch iets minder makkelijk dan het nu klinkt. Die auto is overigens redelijk snel doorgeschoven naar een andere specialist, de week erop toen ik *Nr. 2* ging halen was ie al weg en navraag leerde dat de specialist in een andere klasse interesse had. Deze auto was optisch nog best goed maar had onderhuids wel wat problemen.
Mits er voor verkoop of door de huidige eigenaar een aantal werkzaamheden aan zijn verricht zou ik zeggen dat de volgende eigenaar er een nette auto aan heeft.
Twee dingen uit de advertentie heb ik mijn twijfels bij: de km-stand (die is maar 6.000 km meer dan de mij laatst bekende stand, vandaar dat ik weinig twijfel bij het "onlogisch" oordeel van de RDW heb) en de km-stand van de vervanging van de distributieriem, dat was nl. nog bij ruim 288.000 km gebeurd en dus eigenlijk pas bij 368.000 km weer nodig.
Mits de huidige eigenaar beide zaken kan verklaren zou ik zeggen dat het nog steeds een goede auto is die weer een goed baasje verdient.
1992 240 Polar (245) *Nr. 2* B200F M47