11 March 2021, 00:48
Omdat mijn interieurlicht niet meer aangaat als ik mijn deur open [en dit wel lukt bij alle andere deuren] nam ik aan dat de boosdoener de deurschakelaar bij het bovenste scharnier was. Een nieuwe gekocht [dit is lastig en als het lukt onredelijk duur] en gemonteerd. Het gehoopte resultaat bleef helaas uit.
De werking van de oorspronkelijke schakelaar met de multimeter gecontroleerd. Blijkt dat de ze gewoon functioneert. [Ik had het eerder door moeten meten natuurlijk ...]
Ik heb de oude schakelaar er maar weer ingeschroefd. Tijdens het vastdraaien knipperde het interieurlicht toch weer af en toe. Een kwestie van slecht contact bij het parkertje - dat tevens dienst doet als massaverbinding - leek mij.
Daarop de boel weer losgedraaid en vastgesteld dat de plek waar de schroef in het blik verdwijnt verroest is [en bovendien vochtig].
Ik neem aan dat de roest en het vocht met elkaar te maken hebben ...
1. Ik heb al bedacht om een extra massa te boren en te verbinden maar is misschien een elegantere manier om de massa weer te herstellen?
2. Waar komt dat vocht op die plek vandaan? Ik heb sinds een paar maanden ook vocht achterin de auto. Er zit 3,5 meter tussen maar misschien heeft het een met het ander te maken? Er zitten geen beschadigingen in mijn dak en daarom verdenk ik de rubbers die onder mijn dakrails zitten.
Iemand al eens iets vergelijkbaars meegemaakt?
De werking van de oorspronkelijke schakelaar met de multimeter gecontroleerd. Blijkt dat de ze gewoon functioneert. [Ik had het eerder door moeten meten natuurlijk ...]
Ik heb de oude schakelaar er maar weer ingeschroefd. Tijdens het vastdraaien knipperde het interieurlicht toch weer af en toe. Een kwestie van slecht contact bij het parkertje - dat tevens dienst doet als massaverbinding - leek mij.
Daarop de boel weer losgedraaid en vastgesteld dat de plek waar de schroef in het blik verdwijnt verroest is [en bovendien vochtig].
Ik neem aan dat de roest en het vocht met elkaar te maken hebben ...
1. Ik heb al bedacht om een extra massa te boren en te verbinden maar is misschien een elegantere manier om de massa weer te herstellen?
2. Waar komt dat vocht op die plek vandaan? Ik heb sinds een paar maanden ook vocht achterin de auto. Er zit 3,5 meter tussen maar misschien heeft het een met het ander te maken? Er zitten geen beschadigingen in mijn dak en daarom verdenk ik de rubbers die onder mijn dakrails zitten.
Iemand al eens iets vergelijkbaars meegemaakt?
![[Afbeelding: avatar.png]](http://www.nikniek.nl/afbeeldingen/avatar.png)
Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]