Topics: 74
Even en vraagje over een turbo. Ik kan een turbo met spruitstuk kopen voor 80 euro. Turbo heeft 188000 km en komt uit een 245 turbo welke totall loss is gereden. Volgens de verkoper, welke de eigenaar van de auto kende, was de man geen trapper. Er zit heel iets speling (minimaal) op de turbine as. Hoort dit zo? Dit wordt opgevuld met olie als de auto loopt? verder zit er op de compressor as geen speling. Turbo ziet er verder goed uit, geen scheuren e.d.
Zou dit wat zijn? Het spreekt me erg aan. Mijn huidige turbo heeft 317000 km gelopen en doet het nog best, maar er mist een bout (zie eerder topic) en ik wil er toch graag een keer een betere turbo in zetten.
Topics: 28
een turbo heeft altijd wel speling
als hij warm word zet hij uit en zal dan vast lopen met te kort speling.
als je het asje pakt en rond gaat draaien duw hem dan een bepaalde kant op.
nu mag het turbinewiel niet het huis raken.
als dit niet zo is , altijd doen.
of hij moet helemaal onder de olie zitten dan heeft hij een kapotte keerring.
Topics: 22
80 euro is een heel goede prijs.
als je meer wil is een nieuwe mitshubishi van een t5 (16T) het overwegen waard. kost ongeveer 450 euro. Watergekoeld, geintegreerde CBV, minder lag....
alleen het monteren is wat meer werk en vergt enig knutselwerk.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 135
voor 80 euro...doen!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 26
Dan heb je geluk gehad, LJ!
Tenminste, als het die compressor uit Schoorl is, maar dat kan bijna niet missen.
Een paar weken geleden, toen hij net op Marktplaats stond, wilde ik deze turbo ophalen, maar stond voor een dichte deur. Vandaag nog eens gebeld, maar hij was verkocht.
Niettemin: veel plezier ermee!
Groeten,
Arthur
45 Turbo Intercooler, 1800 E & ES, 780 Turbo IC 16V, 965 2.5 24V
Topics: 33
Over geluk gesproken: ik heb op de sloop een gereviseerde (4000km gelopen) turbo gevonden samen met intercooler + leidingen voor 100 euro. Kon mijn oren niet geloven toen. Turbo en intercooler vervangen en alles werkt! Mazzeltje wat ik wel kon gebruiken toen....
Topics: 135
Help mij ook aan zo'n set!!!! JEMIG!!!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"