Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zomers warm,winters koud ?
Mijn kachel blijft wat ik ook verstel aan de kachelkraan, iets warm,tot het erg warm wordt,dan wordt ie koud......?( zomers)
de thermostaat ( koperen draad), die hangt naast gaspedaal...verkeerde plek ?
in de winter wil de kachel echter niet warmer worden dan lauwwarm, ik heb er maar een kachel bijgeplaatst, anders verrek ik deze winter weer.
(los op de dash....)
Wie weet wat er loos kan zijn ?
Ik vermoed zelf de gehele kraan en heb ook al een andere, wat is de simpelste manier om dit te vervangen en hoe ,in welke volgorde ?

bvd, groeten Ger Big Grin

Volvo 242 dl 1976 zweedse uitvoering met ruitewissers op de koplampen en voorverwarmer in het motorblok.
Antwoord
Ik denk dat hier sprake is van een zelfdenkende kachel met een aangetast kortetermijngeheugen.
Antwoord
die voeler moet op de radiateur onder het dashboard. Veel werk om goed te monteren.

Volvo verkoopt dit type kraan niet meer denk ik, wij kregen een simpelere kraan als vervanging (die het al 7 jaar goed doet) omdat de thermostatische te vaak kapot gingen.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Antwoord
Ik zeg de hele thermostatische kraan eruit en een simpel kunststof vervangings exemplaar (zelf net gedaan) plaatsen, werkt perfect.

estate-services in Obdam verkoopt ze en stuurt ze op voor het minste geld.... :o (wij bedanken de tipgever :wink: )
164 73 285000+; (164 '74 340000km+ in memoriamWink 245GL '80 420000+km (Still under severe construction)
Antwoord
Bedankt voor de hulp, ik zal het uitproberen met een andere kraan.

gr Ger .
Antwoord
De Kater ,

Kun je voor mij kort omschrijven hoe je de kraan hebt vervangen ? Confusedhock:
welke dingen los, aftappen waar en hoe,ik ben niet zo handig maar leer wel snel. :twisted:

bvd, gr Ger , de Flyer . Big Grin
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Kachel 240 blijft warm blazen, geen koude lucht 240 estate 5 4.812 15 January 2015, 19:53
Laatste bericht: 240 estate
  Verwarming wordt niet helemaal warm. Bassius 5 4.865 5 January 2011, 16:51
Laatste bericht: Bassius
  luchttoevoer altijd warm waz 11 7.474 24 October 2006, 11:20
Laatste bericht: waz

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)