Topics: 13
Moin,
Als ik zo rondrijdt valt het mij op dat zeker 90% van alle Volvo's 240/245 met een trekhaak rondrijdt.
Vaak zie ik dan ook nog van die lelijke achterdempers :evil: dwars onder de auto hangen, Is dat nodig?? :?:
Ik vind het lelijk staan en heb er bewust voor gekozen om er geen te monteren.
Volgens een monteur van Volvo moet die ook speciaal besteld worden ivm de iets dikkere bumpers op mijn US-uitvoering. Klopt dat.
Wie heeft er nog meer geen trekhaak? :?: :!: :?: en waarom niet? :?:
groet'n uut Twente van rene
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Topics: 135
de dikke demper in het zicht geplaatst onder de bumper is alleen nodig wanneer er gekozen is voor een LPG onderbouw situatie. Ik heb er ook een trekhaak onder, maar ik heb (nog) geen LPG erin. IK wil wel LPG onderbouw, maar geen dikke demper onder de bumper. Dus ik zal creatief moeten worden en een andere oplossing moeten zoeken voor die demper constructie. Ik zou namelijk graag deze trekhaak houden. Misschien kan ik de demper weglaten. Ik heb daar, ik meen Divadi over gehoord en die zei dat het geluid niet storend was maar juist wel OK.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
oja, en door die dikkere US bumpers zal je kogel van je trekhaak wel iets verder van het frame af moeten zitten neem ik aan. Dus vandaar apart bestellen in jou geval.
Topics: 13
TheSaint77 schreef:oja, en door die dikkere US bumpers zal je kogel van je trekhaak wel iets verder van het frame af moeten zitten neem ik aan. Dus vandaar apart bestellen in jou geval.
hi Saint
ik wil juist geen trekhaak
bij ons in de buurt nemen we als dat nodig is een echte "Trekker"
sorry, ik bedoel Tractor :lol: :wink: in ABN ( Fendt, MF o.i.d.)
P.S. Wij gaan hier soms ook nog met paard en wagen op stap :wink:
groet'n uut Twente van rene
-240 Wagon USA 1988 B230F<br /> Volvo vol opties, zonder trekhaak<br />-XC90 D5 Summum (2006 facelift)<br />-Porsche 964 Carrera 2 coupé 1992
Topics: 14
TheSaint77 schreef:Misschien kan ik de demper weglaten. Ik heb daar, ik meen Divadi over gehoord en die zei dat het geluid niet storend was maar juist wel OK.
Wij hebben 'm inderdaad weggelaten en er wat knutselwerk voor in de plaats gemaakt; klinkt wel vet. Je zou ook nog met een universeel dempertje (EPS!?) kunnen klooien; je hebt wel wat ruimte...
ik begreep idd dat jij juist geen sleurhaak wilde. Ik daarentegen wel. Maar ik ga niet de concessie doen die de meesten hebben met de demper onder de bumpert. Ofwel...ik wilde even duidelijk maken dat dat dus niet nodig is.
verderest sorry, maar ik moest ff snoeien.
Topics: 6
Ha luitjes ik heb dan weer geen LPG maar wel een haak die je desgewenst kan verwijderen. hendel overhalen en haak er uit en dop op het gat. ik vind dat persoonlijk een mooie oplossing.
groet owen.
uperr
Topics: 257
Tja Owen, Italiaans ontwerp hè... :-)
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Topics: 6
bertone haak :lol: :lol:
uperr
Topics: 34
Bij een Volvo hoort juist een trekhaak vind ik. Het zou zelfs onmogelijk moeten worden die te verwijderen :lol: :lol:
Volvo V70 TDI<br />Volvo 242 in veel onderdelen