Topics: 1
Hallo allemaal,
Ik heb me vandaag geregistreerd, dus helemaal nieuw op dit forum!
Al een tijdje op zoek naar een auto 'voor erbij'. Heb een lease-auto die mijn vrouw meer gebruikt dan ik en ben daarom al een tijdje op zoek naar een auto voor ritjes in Baarn (kids school, sport, boodschappen, etc.) maar ook om mee de snelweg op te kunnen. Het is hier een soort van 'Volvoland' - in iedere laan / straat zie je ze wel staan!
Altijd al een oogje gehad op een Volvo 240 Polar en sinds een tijdje aan het rondkijken op internet. Morgen ga ik kijken naar een 240 2.0i Polar uit 1993 en ik zag ook deze nog:
http://www.autohuysdockum.nl/index.php?p...car&id=246
Iets heel anders maar wel heel erg gaaf! Maar ook een stuk ouder en misschien wat onderhoudsgevoelig...
Ik ben geen sleutelaar, ja vroeger brommers, maar wel 'handig' dus kan eenvoudig onderhoud misschien zelf oppakken.
Tips voor bezichtiging morgen en aanschaf in algemeen altijd welkom, heb er al wat gelezen hier.
Ik hou jullie op de hoogte van mijn avonturen!
Groeten,
Bas
Topics: 36
Hallo Bas,
Leuk een 2 serie rijder erbij. Ik zelf heb een 245 uit 1982 California import met alle toeters en bellen erop. Je moet je afvragen wat je wil ga je het hele jaar rijden dan zou ik voor een 93er polar gaan. Zijn 9 van de 10 keer luxer uitgevoerd en stiller door de 5 bak of de 4 traps automaat. De blauwe is een 2 serie goed die zelf te onderhouden is en de 93er ook maar er zit al wat meer computer know how in. De blauwe valt mits er geen gas in zit in de 120 euro per jaar mrb regeling, maar dan wel de maand dec, jan en feb verplicht schorsen of niet maar dan zit je aan de volledige mrb en dan zou ik voor een 93er polar gaan. Stiekem vindt ik de laatste serie en dan vooral de super polar de mooiste.
Topics: 40
Hallo Bas, leuk om te lezen dat er nog een plaatsgenoot een 240 wil gaan rijden. Waarom ga je zo ver weg om een auto zoeken ?
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Hallo Martinus, goede vraag! :biggrin: Omdat ik hier in de buurt nog niets gevonden heb. Maar misschien heb ik nog niet goed genoeg gekeken.. Heb je nog tips?
Topics: 82
2 November 2016, 09:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 November 2016, 09:54 door Marc1970.)
Oh ik vind die optieloze veruit de mooiste, zoveel maakt dat nou ook weer niet uit met de Polar. Ja die heeft centrale deurvergrendeling.
En niet eens overdreven duur voor die VSOP stijl autohandelaar. De motor is een beetje vies, nou ja. In die 1980 er is alles bouten en moeren werk, t is net een brommer. Eentje van 1300 kg die 160 gaat.
Ik denk wel dat er LPG in heeft gezeten sinds import in NL, aan de plek vd uitlaat te zien. En een gat naast de Rear demist waar de LPG schakelaar zat. Vraag eens hoe het met de klepstelplaatjes/cilinderkop gesteld is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Op autoscout 24 bijvoorbeeld. Voor het zoeken naar de juiste 245, automaat of schakel bijvoorbeeld, hebben we meer informatie nodig. Kom gerust eens praten hierover.
945 GL 1993 en XC 70 2.5 T geartronic 2006.
Wat kan het leven lekker zijn in een Volvo.
Topics: 60
Mooie karaktervolle bak, die blauwe! Inderdaad voor een handelaar niet gek geprijsd.
Marc1970 schreef:Oh ik vind die optieloze veruit de mooiste, zoveel maakt dat nou ook weer niet uit met de Polar. Ja die heeft centrale deurvergrendeling.
En niet eens overdreven duur voor die VSOP stijl autohandelaar. De motor is een beetje vies, nou ja. In die 1980 er is alles bouten en moeren werk, t is net een brommer. Eentje van 1300 kg die 160 gaat.
Ik denk wel dat er LPG in heeft gezeten sinds import in NL, aan de plek vd uitlaat te zien. En een gat naast de Rear demist waar de LPG schakelaar zat. Vraag eens hoe het met de klepstelplaatjes/cilinderkop gesteld is.
Hoi Marc,
Ik had nog eens nagevraagd over LPG, klepstelplaatjes / cilinderkop bij de VSOP stijl handelaar

en dit was reactie:
Daar kan ik geen uitspraak over doen.
We hebben deze 245 ingeruild en motortechnisch niet compleet doorgelicht omdat we hem voor een hele scherpe prijs hebben neer gezet.
Wel hebben we een voorinspectie gedaan een een apk inspectie.
De distributie, voorbanden, olie en filter moeten gedaan worden.
Was de auto in concoursstaat dan hadden we hem compleet nagekeken en er â¬10.000 op gezet.
Deze auto is bestemt voor de hobbyist welke hem gaat rijden en mooi kan bijhouden.
Voor zijn leeftijd een bijzonder mooi exemplaar met wat aandacht.
Mooi kleur zit, goed in de lak een meer dan prima basis.
Topics: 27
Welkom, hier ook een Gooi rijder...
Leuk dat je gaat kijken en eventueel kopen.
wel eens bij het bomencentrum in Baarn geweest (tip).
Wellicht eens leuk om een keer te meeting IRL als je ook bent voorzien van een 245

succes met zoeken iig!
Ben zelf groot fan van de dikke alu bumper welke die blauwe ook heeft.
Als je aan brommers kon sleutelen moet dit ook lukken... helemaal als het oude Honda 4 tact brommers waren.
Groet, Joost
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Bamstel schreef:Daar kan ik geen uitspraak over doen.
We hebben deze 245 ingeruild en motortechnisch niet compleet doorgelicht omdat we hem voor een hele scherpe prijs hebben neer gezet.
Wel hebben we een voorinspectie gedaan een een apk inspectie.
De distributie, voorbanden, olie en filter moeten gedaan worden.
Was de auto in concoursstaat dan hadden we hem compleet nagekeken en er €10.000 op gezet.
Deze auto is bestemt voor de hobbyist welke hem gaat rijden en mooi kan bijhouden.
Voor zijn leeftijd een bijzonder mooi exemplaar met wat aandacht.
Mooi kleur zit, goed in de lak een meer dan prima basis.
Distributie, olie en filter stelt niet veel voor. Dat is in een halve dag gepiept. Vind het overigens wel vreemd dat een garage dat niet zelf even doet.
Compensate bad aerodynamics with BÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃÃST - Volvo 245 B230FT Turbo