Topics: 25
de centrale deurvergrendeling van mijn 245 `93 is er ineens mee op :evil: gehouden. het alarm doet het wel. beide werken op dezelfde afstandbediening. dit is org volvo alarm
ik heb de bestuurders bekleding eraf gehaald om zo eea te checken. alles is vochtvrij, stekkertjes vast geen kabelbreuk en de mech onderdeeltjes zijn zover ik kan zien goed ingevet enz.
:?:
op bonnen van vorige eigenaar is te zien dat er vaker problemen zijn geweest met cv en alarm. installatie reinigen afst bed programmeren 3x, sensorsetjes vervangen in de laatste 4 jaar. :!: :!:
mijn vragen zijn;
kan ik dit zelf oplossen?
wie heeft een gebruiksaanwijzing van het alarm
welke zaken kan ik nog meer controleren
wat vinden jullie van het uitschakelen van het alarm? :?
alle tips welkom!!!
Volvo 240 1993 b200f 275.000km
Lomp maar lekker.
Topics: 41
op m'n Dondervogel zit ook alarm + CV, maar hier in de straat staat een te leijke opgepimpte Hyundinges met veel toeters/bellen/lichten enz.
deze wacko heeft waarschijnlijk dezelfde frequentie als ik,zodat om de 15 minuten mijn alarm afgaat, heb van ellende maar de min doorgeknipt, dus geen alarm.
maar m'n vader, schoonpa & een tweetal vrienden krijgen niet eens hun auto's op slot als deze galbak in de straat staat, ook frequentiestoring?
orte Bochtenridder

& Off Topic Master<br />Ford Dondervogel 1963 (355PK~!)<br />245 GL aut. 1984<br /><br />www.eatamsterdam.nl
Topics: 18
PP schreef:op m'n Dondervogel zit ook alarm + CV, maar hier in de straat staat een te leijke opgepimpte Hyundinges met veel toeters/bellen/lichten enz.
deze wacko heeft waarschijnlijk dezelfde frequentie als ik,zodat om de 15 minuten mijn alarm afgaat, heb van ellende maar de min doorgeknipt, dus geen alarm.
maar m'n vader, schoonpa & een tweetal vrienden krijgen niet eens hun auto's op slot als deze galbak in de straat staat, ook frequentiestoring?
Dan had je misschien beter bij die Hyundinges de min-draad door kunnen knippen
Topics: 38
:evil: Het hele ding laten opknijpen :wink:
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
hier is volgens mij niemand in de buurt met een alarm, en trouwens het alarm werkt wel (dat hoor je wel) maar de cv is gestopt. die werkt op het zelfde kastje. ook met sleutel gebreurd er niets....
Lomp maar lekker.
Topics: 38
Stuurt het kastje alle sloten aan, of stuurt het kastje 1 slot aan, wat op zijn beurt weer de andere sloten aanstuurt?
In het laatste geval zal je probleem waarschijnlijk in het "hoofdslot"zitten, waarschijnlijk is dit het slot wat je ook met de sleutel kunt bedienen.
264GLE 1981/ C70 Cabrio/ Volkswagen Caravelle 1986
volgens het volvo boekje stuurt het bestuurders slot de rest van de deuren aan
daar ben ik dan begonnen met zoeken, maar niets gevonden helaas.
als ik weet wat het meest slijtbare onderdeel is zou ik die kunnen vervangen?
zonder cv rijden gaat prima natuurlijk, maar ik denk dat het alarm ook storingsgevoelig is.
wat vinden jullie van rijden zonder alarm? :?:[/img]
Lomp maar lekker.
Topics: 20
Ik heb geen alarm, er kijkt toch niemand meer op... en ik vind mijn lak even belangrijk als het interieur...
Als je hetzelfde CV systeem heb zou ik de voeding/aarde van de relais verdenken en/of een kabelbreuk in de deur. Los geraakt, raam erlangs...breuk.
[img][/img]
dat relais waar zit dat?
in de deur lijkt geen kabel kapot te zijn
die mindraad waar zit dat?
Lomp maar lekker.
Topics: 20
Claus schreef:dat relais waar zit dat?
Je relais reageert helemaal niet meer heh. Ook niet op knop naar boven/beneden Best. deur ?
Bij de oudere tot 81 zit ie orgineel op de kachel achter de klok...Daar is ook de min draad te vinden maar LETOP:
Open en dicht wisselt omdat de polariteit veranderd !! De mindraad is ALLEEN om het relais te schakelen.
[img][/img]