Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2014
4 August 2016, 13:38
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 August 2016, 14:15 door Eric96.)
Hallo mijn naam is Eric ik ben 20 en ben nu 3 jaar in het bezit van een 144DL
Nu heb en ben ik al een voor een lange tijd van plan een m46 versnellingsbak te monteren maar mijn distributie tandwielen maken een hele hoop herrie en beide keerringen zijn naar de maan.
Nu ben ik aan het kijken voor een B230 motor aangezien het ook een 4 cilinder is en op mijn kenteken geen cilinder inhoud staat aangegeven.
Nu ben ik erg benieuwd naar de betrouwbaarheid van een 2300 en het onderhoud ervan.
Ik weet dat bij een b18/b20 het bijna normaal is dat de keerringen kapot gaan enfin dat soort geintjes. Waar moet je vooral op letten bij een aanschaf van een 2300.
Ik wil hem wel met een carburateur set up hebben ivbm dat ik op LPG rijd
Alvast bedankt voor de hulp
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Ola, foto's even uploaden bij photobucket.com oid. de forum funktie werk al een tijdje niet meer helaas.
Verder heb ik zelf geen ervaring met een 2300, maar er zijn genoeg anderen hier die je daar wel in kunnen adviseren
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2014
Foto plaatsen is gelukt via photobucket bedankt voor de reactie!
Berichten: 157
Topics: 9
Lid sinds: Jul 2016
kwa betrouwbaarheid van een b230 heb ik geen ervaring (nog niet) maar dat de donor wagen op een km stand van 680 000 stond geeft mij genoeg vertrouwen in een b230,
Berichten: 6.712
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
Bij de apk zal een hele andere motor geen probleem zijn gezien het aantal cilinders. Maar wil je het goed doen ook qua verzekering zou ik het toch even vastleggen bij de rdw, kost niet veel en is wel zo veilig (voor je spaarrekening bij een aanrijding).
Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2014
Dopski schreef:Bij de apk zal een hele andere motor geen probleem zijn gezien het aantal cilinders. Maar wil je het goed doen ook qua verzekering zou ik het toch even vastleggen bij de rdw, kost niet veel en is wel zo veilig (voor je spaarrekening bij een aanrijding).
Voor de verzekering gaat het bij mijn auto om de taxatie waarde en een goede B20 is duurder. Nu heb ik zelf meegekeken met meerdere taxaties en er staat nergens op het formulier dat er een andere motor in gebouwd kan zijn. Wel dat je met opties erg hard waarde kan krijgen. Opendak is bijvoorbeeld 1000 euro en een overdrive maar ik ben verplicht elke 2 jaar de auto opnieuw te taxeren dus dat komt goed.
Berichten: 6.712
Topics: 163
Lid sinds: Aug 2006
4 August 2016, 22:44
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 4 August 2016, 22:46 door Dopski.)
Voor de verzekering gaat het om een auto die voldoet aan de geldende wetgeving.
De verzekeringswaarde zou mij minder boeien. Die is toch vrij laag relatief gezien tov het andere verkeer.
Het gaat erom dat je verzekeringsmaatschappij je niet wil verzekeren als je met een niet toegestane verbouwing aan je auto rondrijdt... zoals een moderner motorblok met meer vermogen.
Een medeweggebruiker invalide rijden is een dure hobby volgens mij...
Anyways de 144 ziet er wel erg tof uit met die GT snuit en striping!
Berichten: 23
Topics: 4
Lid sinds: Sep 2014
Komt goed met die verzekering Dopski!
Nu alleen nog een motor.....
Berichten: 361
Topics: 27
Lid sinds: Mar 2016
Wow, super auto man! Wat Dopski al zegt; ziet er heel erg tof uit zo!
Heb je hem met deze "uitrusting gekocht of zelf zo gemaakt?
Volvo 245 DL 1976 Cali import
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
B230 is ijzersterk. Als je toch de keus maakt, zou ik voor een blok van na 1993 gaan, die hebben oliesquirters onder de zuigers. Liefste altijd zo laag mogelijke km stand. Ze willen nog wel een last hebben van 'piston-slap' zoek daar
Maar eens op.