Topics: 1
Hallo mede forumleden,
Omdat mijn 244 van '81 nog steeds als LPG op het kenteken staat en geschorst is omdat de mrb gewoon veel te duur is wil ik hem gaan omkeuren naar benzine.
Echter heb ik wat problemen met de caburateur waardoor dit op dit moment niet gaat lukken...
Heb intussen mijn originele caburateur al uit elkaar gehaald, schoon gemaakt en laten controleren. Geen resultaat, loopt alsnog slecht of gewoon niet op benzine.
Mijn vraag nu, of iemand hier een -goed- werkende caburateur te koop heeft voor een B21A motor!
Heb je iets liggen, laat een reactie achter of stuur me even een PB
Groet Bastian
Helemaal niemand?

hocked:
Topics: 163
Als hij gecontroleerd is en goedbevonden zou ik op zoek gaan naar andere oorzaken.
Gebruikte carbs zijn ook niet perfect en hebben vaak ook wel een revisie nodig. Dan kan je beter die van jezelf voorzien van nieuwe naalden etc.
Topics: 82
Precies, toen je de naald in je handen had, was-ie toen mooi taps toelopend recht en rond? Gebrek aan smering (de langsstromende benzine doet dat) door rijden op LPG laat de naald vrij snel slijten naar iets getailleerds, en ovaals, daar kan geen fatsoenlijk mengsel meer mee gemaakt worden. De sproeier slijt op dezelfde manier uit, iets minder opvallend. De rest van deze carburateur kan haast niet stuk of je ziet het van verre.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Bedankt voor de reacties.
Ik heb de caburateur laten controleren door iemand die er dagelijks mee te doen heeft, hij zei dat er verder niks kapot was of erg versleten. Heb het dus zelf niet gezien.
Ik heb ook al eens een andere caburateur erop gehad, echter kwam deze van een b230 af. Met als resultaat dat de CO echt niet in de buurt kwam van het toegestane.
Op gas loopt de motor super, geen misse slag en ook mooi rustig. CO ed. is dan wel goed. De benzinepomp is al vervangen en voorziet de caburateur ook van benzine. Verder zijn er toch weinig dingen wat er mis zou kunnen zijn?
Kan iemand van jullie mij dan ook vertellen welke naald en sproeier bij de b21a motor hoort? Neem aan dat hier wel verschil in zal zitten.
Topics: 91
misschien zit er een filter tussen de tank en de pomp. als deze verstopt zit doet ie het ook niet. gekke vraag je weet 100% zeker dat er benzine in de tank zit???
nog een andere oplossing. doet de benzine afsluiter het goed? kraantje staat niet toevallig dicht?
haal de aanvoer slang los en hou deze in een glazen fles. laat dan iemand anders de auto starten. komt er voldoende benzine uit dan weet je zeker dat de carburateur benzine krijgt.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Topics: 37
Laurens Zondag schreef:misschien zit er een filter tussen de tank en de pomp. als deze verstopt zit doet ie het ook niet. gekke vraag je weet 100% zeker dat er benzine in de tank zit???
nog een andere oplossing. doet de benzine afsluiter het goed? kraantje staat niet toevallig dicht?
haal de aanvoer slang los en hou deze in een glazen fles. laat dan iemand anders de auto starten. komt er voldoende benzine uit dan weet je zeker dat de carburateur benzine krijgt.
Hoe oud is de benzine die in de tank zit......
Bedankt heren.
Heb ik al gedaan, er komt gewoon benzine bij de caburateur. Zit net 10 liter verse benzine in...
Ik dacht zelf ook aan deze probleempjes maar helaas, dat is allemaal in orde..
Topics: 91
Kun je checken dit eens checken:
Boegiekabels loshalen. Starten en dan de boegies eruit draaien. Word die dan nat ?
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Topics: 82
En download TP11740-2 dat is het officiele handboek wat helemaal gaat over afstellen en revisie van carburateurs:
http://www.k-jet.org/documents/greenbook...2+-+Engine
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969