Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
Hallo allemaal,
ik heb een andere motor (2.8) in mijn 262c gezet en mis nog een luchtfilter.
Nu vraag ik me af vwat de gedetailleerde afmetingen zijn zodat ik een K&N pan erop kan zetten. Heeft iemand hier ervaringen mee?
Wat is die pomp op de kleppendeksel van het 2.8 blok? :?:
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
De 2.7 die er uit is gekomen heeft exact dezelfde setup als de 2.8, met die vierkante bakken die omhoog steken met daar binnenin injectiegebeuren.
Vriend van mij had ook 265 met zo`n pan er bovenop.
Ik heb K&N in de vs een mail gestuurd of er een universeel op past.....
De vraag blijft dus eigenlijk, wie weet de afmetingen van deze pan?
Zelfs het uitlaatspruitstuk is goed te gebruiken, er was in die van de 2.7 een bout afgebroken(zal niet de eerste keer zijn) gelukkig past die van de 2.8 ondanks de 4 montagebouten.
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Berichten: 191
Topics: 14
Lid sinds: Sep 2005
He hallo
Alle oude topics een beetje aan het doorlezen! Moet ik mijn pan even opmeten? of het lucht filter? Of is alles reeds geregeld?
mvg Ronald
264 RULES!!!!
Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
het probleem is opgelost, ik heb een filterhuis uit de vs laten komen.......om vervolgends de hele motor te lichten en ruimte te maken voor een b204GT, wat nogal moeizaam loopt.....zie
http://www.volvoturbo.nl
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)
Berichten: 1.984
Topics: 74
Lid sinds: Dec 2005
De link werkt nie
Berichten: 38
Topics: 10
Lid sinds: Aug 2006
Tja, .eu dat klopt....
Waar loopt het vast?
Voortrein 260 blijkt beduident verschillend t.o.v. 240 motorsteunen zijn verschillend (gaten in trein Ãn dikte trein)
positie trein is anders, iets naar achteren, m.a.g dat de versnellingsbak naar achteren verschuifd,
positie van de motorsteunen op het blok is anders, zoniet door balansassen redelijk onmogelijk, (wil balansassen niet schrappen omdat dit het probleem niet oplost)
Nu nog in afwachting van een mail van volvocars zweede omdat in VADIS efbeeldingen staan waarbij het erop lijkt dat het motorsteunen voor een 240 zijn.....
If not? :'( Tja what if)
Andere brug met nieuw stuurhuis met blijvend probleem betreffende steunen blok
aanpassen huidige brug zodat steunen gaan passen....maar de bak kan er niet in omdat de motor nog niet optimaal staat....
ander onderblok?
b230fk.....past de turbo terugvoorleiding niet meer, oliepomp extern distributieriem probleem....
dilemma,
2.5 v6 turbo uit renault dan maar? :-\
960 3.0 '95<br />265 1980<br />262c`80....(castraat)