Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
De verwarming in m'n 240 maakt in laagste twee standen ontzettend veel herrie. Het klinkt alsof er iets vast zit. Het geluid is lastig te omschrijven, maar ik zou zeggen dat het een soort van mislukte/vervormde fluittoon is. In de hardste stand is het geluid niet meer hoorbaar.
Zou het kunnen liggen aan vuil in de luchtgangen, of..?
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84
Berichten: 9.907
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Dat klinkt alsof er iets kapot gaat binnenkort. Begin vast maar met lenigheidsoefeningen, zodat je je op kan vouwen onder het dashboard. Nee hoor valt mee maar de kachelmotor vervangen is een rustig dagje werk.
Tot die tijd stand 1 en 2 vermijden, alles of niks.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
Marc1970 schreef:Dat klinkt alsof er iets kapot gaat binnenkort. Begin vast maar met lenigheidsoefeningen, zodat je je op kan vouwen onder het dashboard. Nee hoor valt mee maar de kachelmotor vervangen is een rustig dagje werk.
Tot die tijd stand 1 en 2 vermijden, alles of niks.
Ok, daar had ik niet gehoopt. Die motoren zijn ook vrij prijzig als ik even snel Google raadpleeg.
Wat ik trouwens nog vergeten ben te vermelden is dat de herrie na een minuut of wat weg is. Als ik de verwarming dan terugschakel naar stand 1 of 2 is 'ie rustig.
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
tjaa wat is prijzig. je plaatst een nieuwe motor en hebt er 30 jaar geen omkijk meer naar dat is wel geteld 2 a 3 euro per jaar....
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
Laurens Zondag schreef:tjaa wat is prijzig. je plaatst een nieuwe motor en hebt er 30 jaar geen omkijk meer naar dat is wel geteld 2 a 3 euro per jaar....
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Relatief gezien valt alles mee natuurlijk
Even gezocht naar tutorials en dat ziet eruit als een intensieve klus!
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
is ook een van de meest arbeidsintensieve klusjes aan een 240. wel goed te doen ook als beginner
Verstuurd vanaf mijn GT-I9506 met Tapatalk
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 496
Topics: 16
Lid sinds: Feb 2010
Als je een "normale" kachel met de schuifjes hebt hoeft het hele dashboard er niet uit, heb het ondertussen al een paar keer gedaan zonder dashboard te demonteren.
Berichten: 314
Topics: 29
Lid sinds: Jul 2011
Hoi,
Ik heb nog een komplete kachelunit (ventilator,radiateur,kabels,behuizing) in prima staat te koop voor een Volvo 240.
Ik woon in Heijen,dit is 25 km onder Nijmegen.
Bij interesse graag PB.
Groeten,
Pieter
Berichten: 240
Topics: 50
Lid sinds: Jul 2015
polestar-volvo schreef:Hoi,
Ik heb nog een komplete kachelunit (ventilator,radiateur,kabels,behuizing) in prima staat te koop voor een Volvo 240.
Ik woon in Heijen,dit is 25 km onder Nijmegen.
Bij interesse graag PB.
Groeten,
Pieter
Pieter, je hebt een PB.
244 GL '86 B230A - Berend - verkocht 2019
244 GL '90 B230F - Berend II - verkocht
245 DL '76 B21A - Berend Jan - verkocht
V70R '98 - verkocht
244 GLT '84