Berichten: 297
Topics: 125
Lid sinds: Apr 2010
Alweer een tijdje geleden, maar kom er nu aan toe om wat te knuteselen.
Heeft er iemand wel eens een E-fan van een V70 met kunststofkap pasgemaakt in een 240 ?
Wat het beste te doen; tussen radiator en gril, of tussen blok en radiator ?
Staat het misschien al ergens op het forum ?
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
beste is op de plek zoals hrt bij de donor auto ook gezeten heeft. eem ventilator kan alleen maar zuigen of blazen (tenmiste daar zijn ze voor bedoeld) anders gaat je efficiency naar beneden
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 11.645
Topics: 289
Lid sinds: Jan 2009
mijn Kenlowe heb ik altijd voor de radiateur, zo behoudt je de extra ruimte ..
Berichten: 46
Topics: 20
Lid sinds: May 2012
Waarom gebruik je niet de e-fan van een S80. incl behuizing? deze kan je heel mooipas maken op je originele radiateur en daarna gewoon met een relay aansturen. de S80 fan is ook lekker groot, dus hoeft maar even kort te draaien om te koelen.
jero schreef:Alweer een tijdje geleden, maar kom er nu aan toe om wat te knuteselen.
Heeft er iemand wel eens een E-fan van een V70 met kunststofkap pasgemaakt in een 240 ?
Wat het beste te doen; tussen radiator en gril, of tussen blok en radiator ?
Staat het misschien al ergens op het forum ?