Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Combined Unit 1993 R134a gezocht
#1
Voor een kennis in Duitsland ben ik op zoek naar een complete Combined Unit voor een 240 Classic uit 1993.

Dit is het laatste model met airco en het eerste met het koudemiddel r134a. Herkenbaar aan de Seiko compressor en het gele r134a label aan de droger.

Defecte kachelmotor mag, het gaat nadrukkelijk om de unit zelf
Antwoord
#2
Heb nog wel een combined unit liggen met de R22 variant. Eventueel zelf om te bouwen natuurlijk, maar niet een kant en en klare...
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#3
Stevves mocht volvo eindhoven geen interesse hebben hou ik me aanbevolen.
wil in de toekomst toch wel airco in de 240.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord
#4
Stevves, heb je een beschrijving van dat ombouwen toevallig?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#5
Ombouwen hoeft niet per se werk aan het kachelhuis te betekenen maar vraagt gebruik van een andere compressor, en zelfs dat hoeft niet per se, maar een R22 compressor schijnt met r134a wel een lagere opbrengst te hebben en een kortere levensduur. Ik heb er geen handleiding van. De jongere 240's hebben harde leidingen en de oudere flex ( iig die ik heb liggen). De thermosstaatregeling is het grootste verschil. De jongere hebben enkel aan en uit en bij de oudere is dat zo'n draaiknop.

Kachelkraantje is bij de latere anders/ beter. Die zou ik altijd vervangen! Daar zit wel en handleiding bij ( nu twee keer gedaan en besteld bij de Oosterburen toen).
Grijze 245's. '83 b21et en '92 b230 FK, gewoon, lekker vlot.
Antwoord
#6
Skandix dus voor het kachelkraantje. De compressor moet zoiezo nieuwe seals hebben voor R134a, dat komt wel goed. Alle o-ringen moeten ook vervangen. Dat is een R12 systeem trouwens, is er nog een R22 geweest ook?
Maar het verdamperventiel is toch anders voor R134a?
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#7
Probleem in deze is het volgende, de auto in kwestie is nog maar kort in bezit en er zit al (af fabriek) airco in, er is een nieuwe kachelmotor in gezet door een dinosaurus en veel van het plastic is daardoor kapot, de nieuw unit moet zorgvuldig om de oude airco" radiator heengebouwd worden om 60euro gasvulling te besparen, daarom moet het echt van een 93er zijn zodat het zonder meer past.

kachelmotor raspt nu aan het plastic en tot overmaat van ramp is de kachelradiator ook lek.
Antwoord
#8
Volvo 142 B23 schreef:Stevves, heb je een beschrijving van dat ombouwen toevallig?

ombouw is eigenlijk niet nodig er is tegenwoordig een prima alternatief voor het oude middel voor de klassiekermarkt
Antwoord
#9
Mja, maar mijn hele systeem ligt nu uit elkaar. Google leert me:
-R12 ventiel gaat prima
-o-ringen vervangen
-compressor ombouwen
-condensor vervangen

Topicstarter, excuses voor de topic kaping. Zal weer on topic blijven.
Volvo 142 '72 Gesloopt
Volvo 240DL '88 Verkocht
Volvo S70 '97 Verkocht
Volvo V70 '08 --> Daily driver
Volvo 242 Turbo Projectje --> http://volvolvo.nl/threads/9146-Mijn-Volvo-242-turbo
Volvo 940 '90 Carbagerun project -->http://volvolvo.nl/threads/14646-carbage...ditie-2014
Antwoord
#10
als ik hier uit kan opmaken dat je geen intresse in de unit van Stevves hebt wacht ik de PB van Stevves af
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken

[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
Question Roofrek en Hondenrek gezocht , volvo245 1977 JPL 1 142 13 July 2025, 14:10
Laatste bericht: polestar-volvo
  Volvo 240 gezocht - tips welkom. laupi 7 372 18 June 2025, 21:04
Laatste bericht: Marc1970
  gezocht bertvolvo 2 330 26 May 2025, 12:36
Laatste bericht: bertvolvo
  Lichtschakelaar gezocht henqui 2 351 14 February 2025, 21:37
Laatste bericht: henqui
  LPG onderbouw uitlaatsteuen gezocht BartJu 5 569 16 December 2024, 19:37
Laatste bericht: BartJu
  Volvo 240 (1991-1993) afdeklijst voorruitrubber gydomatra 2 428 13 November 2024, 00:39
Laatste bericht: gydomatra
  15 of 16” Velgen V70 gezocht Peteships 2 442 3 November 2024, 23:06
Laatste bericht: Kogelman
  Gezocht trekhaak 240 sedan 240fun 2 421 22 October 2024, 22:06
Laatste bericht: Rob
  gezocht voorstoel 240 donker bruin henqui 0 390 9 October 2024, 00:05
Laatste bericht: henqui
  gezocht: Volvo 240 achterportier 130-1 Kogelman 0 286 7 September 2024, 14:45
Laatste bericht: Kogelman

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: