Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
ben opzoek naar een mig of tig kar die ik kan lenen om het volgende probleem op te lossen
tijdens het demonteren van het uitlaatspruitstuk is er een draadeind afgebroken.
heb geprobeerd om met een links tap het te demonteren maar het zit zo muur vast dat ik de tap afbrak (zie foto)
de tap is er inmiddels weer uit maar het draadeind nog niet. wie o wie heeft een TIG of MIG kar(retje) die op 230 werkt en die voor een dag of 2 kan missen
locatie omgeving Sint-maartensdijk of Beneden-Leeuwen
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 679
Topics: 49
Lid sinds: Aug 2012
Heb geen lasapparaat voor je, maar wat dacht je van:
- berg goeie kruipolie erop, daarna met 2 moeren & sleutel erop en met tikken losslaan.
- soort boorkop erop vastknellen (weet ff niet hoe dat heet) en die knelt hem bijna rondom, dus je heb je veel grip.
Volvo 244 DL - B21A - 1976 ____
Volvo V70 - 2.5 20v - 1998 (daily) ____ Lid van het
Volvo 240-260 Register sinds 2012
Berichten: 300
Topics: 11
Lid sinds: Oct 2014
Groter boren en helicoil er in.
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
@zoab je kunt er absoluut niks opknellen. de tap die je ziet is er uitgekomen.
@pieterveenstra ben niet zoon fan van helicoil dus wil het eerst anders proberen.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
3 February 2015, 21:56
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2015, 22:03 door Marc1970.)
Ja, ik heb genoeg tapeinden uit aluminium onderdelen 'gelast', maar deze geef ik erg weinig kans hoe dan ook. Er moet tenminste nog iets te zien zijn van het tapeind, meest breken ze een mm onder het oppervlak en dan komt de lasdraad en de warmte er nog aardig bij. Je gaat nu lasdraad een gat insturen en hopen dat het contact maakt op de juiste plek en ook nog eens eraan vastsmelt, en een stevig stapeltje metaal vormt tot het 5 mm boven het oppervlak uitkomt.
Mijn lasapparaat staat in Hoek van Holland, proberen?
Uitboren is ook best te doen als je netjes in het midden kan blijven. Als je 95% van de diameter (van de kernmiddellijn) van het draadeind hebt weggeboord, geeft de draad het op en hangt los in het aluminium, die kan je er dan met puntige voorwerpen uitpeuteren en als de zooi er eenmaal uit is, zitten er altijd nog een paar frisse draadgangen achter.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
@ marc1970 heb je wat foto's van de laskar ?
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 9.866
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
3 February 2015, 23:10
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 3 February 2015, 23:13 door Marc1970.)
Het is een Cebora 155 Bravo Combi,
http://www.rustbuster.nl/Lasapparaten/Ce...vo_155.htm
Kan je het motorblok meenemen? Ik laat mijn karretje liefst staan waar-ie staat.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
okee snap ik ga morgen nog heel even iets proberen en dan kom ik er op terug.
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]
Berichten: 1.392
Topics: 91
Lid sinds: Mar 2012
nevermind met veel gedult en een goede boormachine is het opgelost. alsnog bedankt voor het aanbod !
Volvo 242 DL uit 1975 met een B20A AKA Sofia
Volvo 242 GT uit 1978 met een B23e AKA Blackie (gesloopt)
Volvo 144 uit 1968 met een b20A AKA Ella
nu ook te volgen via Lau's oude bakken
[URL="http://volvolvo.nl/threads/11085-Mijn-242DL"]
[/URL]