Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Achterste wielkappen (spatschermen)
Ik ben bezig met het afschuren, ontroesten, plamuren, verven en tectyleren van m'n achterste wielbogen. Het is nog niet zo erg, maar hoe vroeger je erbij bent...

Nu had ik denk ik ergens gehoord van "aftermarket" spatschermen, ik dacht op dit forum.

Kan iemand me hier meer over vertellen (hoe gemaakt, welk materiaal, hoe worden ze bevestigd, prijs, waar te krijgen,...)?

Alvast bedankt,

Dietbrand
Roll<br /><br />&quot;Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'.&quot;
Antwoord
klokkerholm? Toets maar in in Google.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Even voor de duidelijkheid: ik zoek afdekschermen voor de achterste wielkappen (net als vooraan), geen plaatwerk (toch bedankt Saint).
Roll<br /><br />&quot;Baldrick, you wouldn't recognise a cunning plan if it painted itself purple and danced naked on top of a harpsichord singing 'Cunning plans are here again'.&quot;
Antwoord
ik dacht dat ze ongeveer 100 euro kosten. Misschien heb ik de adressen nog. Ik zal kijken.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ik citeer een kenner:
"In Nederland zijn ze te krijgen via importeur Harry Drenth (Klaverstraat 6 9411 GC BEILEN tel: (0593) 540792).
Toen ik ze voor het laatst kocht waren ze 100 euro + 8 euro verzendkosten.
Zelf ben ik heel erg te spreken over de kwaliteit van deze Lokari schermen, het scheelt enorm is de roestontwikkeling op de bekende plekken. Zelf monteer ik ze altijd met ruitenkit direct op de wielkastrand, zo zie je niet dat ze gemonteerd zijn. De bijgeleverde montage clipjes zijn ook goed maar sluiten niet naadloos aan de rand, op zich ook geen enkel probleem maar ik vond het wat fraaier."

Martens in Deurne schijnt ze ook te verkopen.
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Op http://www.hukebasart.nl zijn ze tekoop voor de 140/160 serie, passen waarschijnlijk ook wel in de 200 serie. Even bellen of mailen met de man voor de zekerheid. Heeft sowieso leuke dingetjes voor oude Volvo's

Charles
42 Dl 1975
Antwoord
Of hier: http://www.lokari.de/

Kosten nu E 110 en E30 verzending naar NL. De rubberantiroeststrips zijn ook leuk.
[img][/img]
Antwoord
Big Tenks
Antwoord
Charles schreef:Op http://www.hukebasart.nl zijn ze tekoop voor de 140/160 serie, passen waarschijnlijk ook wel in de 200 serie. Even bellen of mailen met de man voor de zekerheid. Heeft sowieso leuke dingetjes voor oude Volvo's

Charles

Hmm... Ik zou dat graag eens in het echt willen zien. Is er iemand die dit heeft?

Gr 8)
Volvo V70 T5 '97<br />304 ponnies, 487 koppeltjes, 371 megameter
Antwoord
Huke Basart staat ook altijd op de volvobeurs,
Zelf heb ik heb ook wel oren naar binnenschermen voor de achterkant.
Aan de voorkant heb ik de kunststofschermen van een jongere 240 geschroefd, in 1975 werden die dingen blijkbaar nog niet gemonteerd.

Charles
42 Dl 1975
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterste zijraam 245 verwijderen en monteren. equinox 6 3.512 18 September 2024, 18:44
Laatste bericht: wakka

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)