Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Gaskabel [de]montage
#1
Gaskabel rafelt bij de poelie. Nieuwe gekocht en krijg nu de bevestiging op het schutbord niet los. Linker parker geen probleem rechter is met geen moglijkheid bij te komen omdat de trommel van de remcilinder ervoor zit. Ik ben een beetje huiverig om deze te demonteren. Is er een makkelijker manier om de kabel los [en weer vast] te krijgen?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#2
haakse schroevendraaier..

https://www.google.nl/search?q=haakse+sc...20&bih=912
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#3
Weer wat geleerd! Onderweg naar de winkel.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#4
Jambon schreef:haakse schroevendraaier..

https://www.google.nl/search?q=haakse+sc...20&bih=912

Of een bitje in een 1/4rateltje stoppen.
Antwoord
#5
Op weg naar de winkel dacht ik nog; zou deze 240 bij IKEA gemaakt zijn? Haakse schroevendraaier lijkt wel verdacht veel op het bekende IKEA inbussleuteltje ...

Ik heb het geprobeerd met haakse schroevendraaier zonder en mÃt *#!& maar het is onmogelijk om een slag te maken. Is het moeilijk om de HRC eraf te halen met de slangen er gewoon nog op? Is het niet gewoon een kwestie van die twee borgmoeren links en rechts lossen?
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#6
Op zoek naar de manier om de HRC eraf te halen [wat ikecht nog even niet ga proberen] kwam ik deze duidelijke site tegen:
http://www.ifixit.com/Device/1986-1993_Volvo_240
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord
#7
geniale site, ik drop 'm gelijk hier even:
http://volvolvo.nl/threads/5868-Websites...-nog/page4
Antwoord
#8
Na hele tijd wurmen en proberen uiteindelijk de gaskabel aan het schutbord kunnen bevestigen.
Heb de kabel zo afgesteld zodat er 0,1 mm zit tussen stationair-aanslag gaspoelie. Weet niet of er verder nog zaken moeten worden afgesteld? Vond het engels uit mijn Bentley vrij ongebrijpelijk op dit punt.
[Afbeelding: avatar.png] [Afbeelding: gle.JPG]

Het uitzicht is een stuk beter met de motorkap naar beneden ...
240 GL 1984/3 - B23A - B84_M47 [verkocht januari 2015]
240 GLE 1992/1 [MJ1991] - B230F - M47 [huidige auto]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gaskabel te lang? Jordos 3 2.816 13 March 2020, 15:50
Laatste bericht: Jordos
  Montage 60-2 vliegwiel (plat) Volvo B230f? polestar-volvo 1 3.038 4 April 2016, 13:24
Laatste bericht: skidje
  Montage krukaspoelie shineslikesun 9 8.336 26 November 2010, 10:30
Laatste bericht: 242-turbo
  Andere gaskabel na inbouw B21et daanheijn 0 1.483 1 September 2007, 13:32
Laatste bericht: daanheijn
  gaskabel vervangen toontje 0 1.770 13 December 2006, 08:48
Laatste bericht: toontje
  Gaskabel smeren? henqui 9 8.465 23 April 2005, 22:05
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)