Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
164 uit 1972 gekocht!
Vanaf mn 15e droomde ik al van een Amazon, maar na jaren (ben nu 23) dromen, ben ik stiekem verliefd geworden op de 164. Deze zomer heb ik een rode uit 1972 aangeschaft.
Er waren slechts wat kleine gebreken, en er is vrijwel geen roest te vinden.

De richtingaanwzijerhendel ging niet meer lekker terug, na enkele mislukte lijm- en polyesterprutspogingen heb ik er maar een van marktplaats gescoord (10 euro)
Daarna zo snel mogelijk blauwe kentekens geregeld, want de auto is begin jaren 80 naar Nederland geimporteerd. (35 euro rdw + 25 euro platen)
Een paar nieuwe Firestone zomerbanden konden ook geen kwaad, want er zaten 3 verschillende banden op (waarvan 2 winter)
Nog een versterker ingebouwd waar ik mn ipod op aan kan sluiten (lekker uit het zicht, dus geen fancy led-displays).

Heerlijk in de zomer kunnen cruisen, met Cornelis Vreeswijk uit de speakers Smile

Tot hij vorige week begon te tikken, waarna ik hem snel bij m'n vriendin voor de deur parkeerde en de wegenwacht belde. Tijdens het stellen van de diagnose hield hij er helemaal mee op, en gisteren is de auto door een vriend van me weggesleept. Op internet staan tegenstrijdige verhalen over het materiaal van de distributietandwielen van B30's, maar we hebben er toch echt een versleten fiber versie uitgehaald (laatste foto), wat een werk is dat trouwens.
Nu nieuwe tandwielen besteld, met uiteraard nieuw oliefilter en wat pakkingen, zodat die plastic troep niet in mn blok komt.

Ik houd jullie natuurlijk via dit topic op de hoogte over de vorderingen

[Afbeelding: P1000947%20%281%29.jpg]
[Afbeelding: P1000941.jpg]
[img width=450 height=600]http://lh3.ggpht.com/_5MAL3xO_Yao/TJEtoOZRN_I/AAAAAAAABDQ/NuTns3XWvRw/P1000943.jpg[/img]
[Afbeelding: P1000948.jpg]
[Afbeelding: 58673_1604520081027_1476886616_1584289_7951929_n.jpg]
Antwoord
Je verliefdheid is wat mij betreft gerechtvaardigd Smile mooie volvo!
Heeft je blok verder geen schade qua kleppen of heb je dat nog niet vast kunnen stellen?
Misschien is het een vrijloper en maak ik je bang voor niets, dus geen voortijdige zorgen hoor.

Succes met de reparatie en nog veel plezier met je 164
Antwoord
is net als B20/18 een vrijloper, nw distributie er op (let op de puntjes..) ende lopen maar..
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Daar was ik zelf ook een beetje bang voor, maar is dus idd niet het geval Smile
Weet iemand trouwens of dat diagonale volvo logo op de grill op alle 164's is geleverd? want deze heeft het niet.
Het kan er natuurlijk ook in 38 jaar een keer afgesloopt zijn. maar tegenwoordig is bij sommige auto's de typeaanduiding optioneel.
Valt met trouwens sowiezo wel op dat 38 jaar rondrijden er een houtje-touwtje-auto van maakt, waar iets met 4 boutjes vast zit, zijn het soms 4 verschillende boutjes ??? dat hoort er bij geloof ik
Antwoord
Owww wat een mooie auto! Gefeliciteerd! Helemaal blij word ik ervan te lezen
dat jonge mensen van 23 Cornelis Vreeswijk weten te waarderen! Hulde!

Tot ziens op de VKB! Smile
Antwoord
Prachtige auto!!!

Daarna zo snel mogelijk blauwe kentekens geregeld, want de auto is begin jaren 80 naar Nederland geimporteerd. (35 euro rdw + 25 euro platen)

Ben benieuwd hoe je op je volvo (PF 70 DJ) legaal blauwe platen heb gekregen, ik heb begrepen dat dat alleen kan met een 2 cijfer 2 letter 2 cijfer of een eerdere combinatie. Op mijn geimporteerde 1974 er met "nieuw kenteken" kan ik geen blauwe platen krijgen.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Zover ik weet telt alleen het bouwjaar bij het verkrijgen van blauwe platen, jonger dan -als ik het goed heb- jan. 1978 kun je geen blauwe platen meer voeren.
Antwoord
Eis is inderdaad de -1978 regel maar dan heb je wel een oude kenteken serie nodig, blauwe platen krijgen is geen probleem....kan je zo laten maken bij de automaterialenzaak maar er staat dan geen NL stempel in die nodig is voor de APK.
Als je een auto laat invoeren en je vraagt het YA kenteken aan kan je dus wel als deze een -1978 er is legaal op blauwe platen rijden.

Ben benieuwd of de betaling van (35 euro rdw + 25 euro platen) van Nomen Nescio daar iets mee te maken heeft...... Wink
Volvo 244 DL 1974
Antwoord
Ik zou inderdaad een YA kenteken krijgen zei de rdw aan de telefoon, maar heb uiteindelijk AR-05-92 gekregen. Mn kentekenbewijs opgestuurd (wel eng) en ik kreeg keurig nieuwe papieren met een nieuw APK rapport (helaas wel met dezelfde keuringsdatum Wink )
Citaat:RDW.NL zegt:
Omwisselen naar een historisch kenteken (niet eerder uitgegeven) kan alleen als:

uw personenauto is ingevoerd en bij de toenmalige invoer een actueel kenteken (met gele kentekenplaat) is afgegeven. De auto moet in het buitenland dan wel een kenteken van vóór 1 januari 1978 hebben gehad. Na afhandeling van de aanvraag ontvangt u een kentekenbewijs met een historisch kentekennummer.
[Afbeelding: 62790_1603021603566_1476886616_1581734_1060879_n.jpg]
Gisteren, opweg naar de werkplaats van een vriend
Antwoord
Kijk zo blijkt een forum toch weer leerzaam te zijn. Prachtige die nostaligische blauwe platen....heb ik zelf ook op mijn 1977 er zitten. Helemaal leuk als je dan ook nog de eerste eigenaar zou zijn.
Volvo 244 DL 1974
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Visco fan plaatsen ipv vaste fan? 142 B20 1972 Jerry 21 17.753 5 July 2011, 23:51
Laatste bericht: Jerry

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)