Topics: 289
wie heeft ervaring met herstellen van hard plastic (thermohardend..) Ik heb er al elders wat over geroepen.
Hard kunststof, hoogst waarschijnlijk een PE versie..
Ik heb wat geïnformeerd naar 2k lijmen, en dat is er voor de consument ook wel, maar gezien de benodigde hoeveelheid ben ik voor m'n tunnelbak (want daar gaat het om..) bijna 100 euri kwijt..
Wellicht is er een industrieele "prut" die voor de bouwmarktklant niet te vinden is en prima werkt..
Het idee is iig materiaal aanbrengen, glasvezel matjes er in drukken, indien nodig nog wat lijm/kit toevoegen, eindresultaat moet een enigzins meegevende massa worden..
Topics: 6
PE is een thermoplast en erg moeilijk te verlijmen, maar waarschijnlijk is het geen PE.
Als het zo'n tunnelbak uit de 140 is waar een klokje en wat schakelaars in zitten is het wel te lijmen.
Heb je wat foto's ter verduidelijking, dan kan ik wat beter meedenken.
Voor industriële lijmen kun je bij 3M terecht, zie:
http://www.van-asperen.nl
Maar daar kost goede lijm ook veel geld.
plaatjes zal ik even maken. Deze
mensen heb ik al gesproken. Kom het spul ook op fora tegen.
er staan er meer waar deze vandaan komen...
met name deze geeft aan hoe dun eea plaatselijk is, het komt mij over als een vacuum getrokken kunststof, anders dan de bekendere exemplaren, ik vergelijk het maar met de "kerstballendoos" , scheurt altijd..
Topics: 22
Hecht bisonkit hier niet op? Dan kan je de binnenkant van het vlakke stuk helemaal insmeren en er een plaatje multiplex in lijmen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
kan wel natuurlijk maar dan wordt het niet homogeen genoeg en zal ie uiteindelijk verder scheuren..
Topics: 22
Als het zo broos is, kan je er eerst rondom een versteviging in lijmen, bijvoorbeeld zeildoek of jute. Dan het vlakke deel ondersteunen met een goed passend plaatje multiplex. Als je dat aan de kopse kanten ook passend maakt en verlijmd, dan is het zeker stevig. Eventueel doe je eerst de zijwanden verstevigen met 2 mm multiplex.
Hecht epoxylijm? In dat geval kan je vullende lijm nemen en er ÃÃn plaatje multiplex in lijmen.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Topics: 6
Die is ver heen...
Als ik het zo zie zou ik aluminium plaat van 0.6 of 0.8 mm nemen en daar plaatselijk verstevigingen op kitten, eventueel met omgezette randen die om het bakje grijpen, dit alles aan de binnenkant waar het niet in het zicht zit natuurlijk ;D
Ik zou een koker goede montagekit/lijm halen bij de bouwmarkt en klaar ben je.
Ik schat in dat je voor kit en aluminium max 30 euro kwijt bent.
succes met repareren.
ArjanV schreef:Die is ver heen...
Als ik het zo zie zou ik aluminium plaat van 0.6 of 0.8 mm nemen en daar plaatselijk verstevigingen op kitten, eventueel met omgezette randen die om het bakje grijpen, dit alles aan de binnenkant waar het niet in het zicht zit natuurlijk ;D
Ik zou een koker goede montagekit/lijm halen bij de bouwmarkt en klaar ben je.
Ik schat in dat je voor kit en aluminium max 30 euro kwijt bent.
succes met repareren.
helaas wel, is ook de reden waarom je deze nauwelijks tegenkomt. Ik denk dat het ad binnenzijde "patchwork" wordt, heb net een "bak" van ABS kunststof gevonden, daar kan ik wat plaatjes van knippen en verlijmen.. en in de bochten idd doek of glasvezel er in..
Als ie sterk genoeg naar m'n zin wordt zal ie uiteindelijk voor het mooie toch bekleed worden met skai. Indien niet stevig maar wel in model, dan zal ik er eens mee langs gaan bij een vezelverwerker, als die niet moeilijk doet wellicht "overblazen" en er een mal van maken.
Het leuke van deze bak is dat ie feitelijk in elk model met deze tunnel past en doorloopt tussen de stoelen. (late 140/160, P1800E/ES? vroege 200?)
De optie van aluminium heb ik ook in gedachte, maar dan maak ik um helemaal na en wordt ook bekleed..
Vooralsnog zijn "heldere lijmmomenten" welkom.. (is dit met recht een Sticky subject..?)
Topics: 16
Met water, een doosje behanglijm en kranten kom je ook een heel eind...?