Berichten: 102
Topics: 27
Lid sinds: Feb 2009
Hallo,
Ik had problemen met een trillend stuur in mijn 245, 1985 b230.
De problemen waren vooral te merken met het snelwegrijden bovemn de 100.
Ik heb vandaag de wileen laten balanceren+remschijven voor+blokken voor vervangen.
Het trillen in het stuur treedt nu minder op, maar het is er nog steeds.
Heeft iemand een advies van wat ik nog na kan kijken.
vr.gr.
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Misschien de fusee's of de stuurkogels, als hier ruimte in zit kan ik me voorstellen dat deze trillen bij het remmen.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 78
Topics: 26
Lid sinds: Jun 2009
het kunnen ook kromme remschijven zijn. Die kun je laten afdraaien als ze niet te dun zijn. Maar dat is dan wel weer duur
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
Prins schreef:het kunnen ook kromme remschijven zijn. Die kun je laten afdraaien als ze niet te dun zijn. Maar dat is dan wel weer duur
nieuwe schijven krom? lijkt me sterk :-X
de wielen kunnen niet goed sporen, rubbers kunnen klapperen inderdaad, eerst rubbers controleren
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ik snap eigenlijk niet wat dat trillen met de voorremmen te maken heeft, tenzij je continu remt op de snelweg.
Mijn 240 had ook een best heftige trilling bij 110, die uiteindelijk pas overging toen ik dezelfde nieuwe banden vooraan monteerde. Misschien kan je wat rouleren met banden/wielen.
Rubbers kunnen wel wat hebben. EÃn vd achterste wielarmrubbers ziet er wat minder solide uit, maar dat doet-ie al 90.000 km.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 296
Topics: 17
Lid sinds: Oct 2005
lijkt mij ook gewoon een banden kwestie. ze zijn nu wel gebalanceerd maar al wel verkeerd ingesleten.
waarschijnlijk is het met nieuwe banden weg of doorhobbelen gewoon
Vitara
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Heb hetzelfde, trillend stuur op de snelweg. Toen de wielen laten balanceren en het probleem werd aanzienlijk minder maar nog steeds een ietwat aanwezig. Het probleem ligt bij mij aan de banden, deze zijn wat eiig (niet helemaal rond dus), en dan kun je balanceren wat je wilt.....
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Als de banden nog voldoende profiel hebben, kun je ze ook laten trimmen
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 340
Topics: 37
Lid sinds: Jul 2009
Vroeger loste we zo'n probleem in de werkplaats ook wel eens op door de banden naar de aangedreven as te monteren en dan een flinke burn out.........de wielen terug monteren en......9 van de 10 keer was het probleem en minimaal 1mm profiel weg. Uiteraard gebeurde dat uit het gezichtsveld van de klant.
Berichten: 1.231
Topics: 33
Lid sinds: Jul 2006
dus een andere naam voor een burn-out is trimmen