Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
retro roofrack monteren
Ik heb een chromen roofrack liggen om op de 240 te monteren. Nu heb ik wat gezocht hier op het forum maar kom alleen een discussie over rawl-nuts tegen.

Iemand nog wat do's & dont's voor me voordat ik de boor in het dak zet?? Vooral het uitmeten staat me nog wat tegen, de tussenliggers moeten natuurlijk goed strak komen te zitten zodat ze niet gaan klapperen.
Antwoord
Ik heb laatst een matzwart kort roofrack met strips geplaatst op mijn 240. Hierbij heb ik bijgeleverde schroeven en moeren in rubber gevat gebruikt. Het aftelenen heb ik gedaan door onder de vier pootjes schilders afplak tape te plakken. Hierdoor schiet je ook niet zo snel uit met boren. Eerst voorgeboord en daarna met een dikke boor (ik dacht 18) het juiste gat geboord. De strips die op het dak liggen kun je spannen met de schroeven waarmee de dwars strips bevestigd zijn aan de pootjes van het roofrack.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
Schroeven en moeren in rubber gevat? Heb je daar toevallig een fototje van of eventueel een adres waar ze te koop zijn?

En hoe ging het verwijderen en plaatsen van het hemeltje??

Ik ben niet zo'n ster in het opmeten dus ga proberen om dit samen met iemand te doen, boren gaat prima maar dat meten aiiijjjj ;D ;D
Antwoord
Jeroen, die moeren en schroeven zaten bij het roofrack, een foto ervan heb ik niet. Dus wellicht dat een volvo dealer je aan kan helpen. De hemel loshalen is ook zo moeilijk niet, hoeft alleen bij de plekken waar je gaat boren. Overigens boor je van buiten naar binnen. Ik heb de hemel los gehad om te kijken of ik op de plaats waar ik wilde boren ook boren kon (geen versterkingsbalken extra strips etc. in de weg waren. Het meten is nog wel het meest eenvoudige, je legt het gemondteerde roofrack op het dak. Op de plaatsen waar je de poten laat rusten doe je brede strips afplaktape, dan beschadig je het dak niet en kun je nog voorzichtig schuiven met het roofrack.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Antwoord
deze of deze en hier nog een topic over roofrack montage
[Afbeelding: blackmoose.png]
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Antwoord
Dit zijn de de door mij genoemde moeren in rubber gevat :-\ (Toch wel een redelijk waarheidsgetrouwe omschrijving denk ik) Ik heb gaten geboord met een 18mm boor.
Jeroen succes ermee. Wink
Antwoord
Gaat wel goed komen lijkt me, eerst maar die rawl-nuts bij de elise jongens bestellen. Hou jullie op de hoogte, zal weer eens een fototje plaatsen als het gelukt is...

Ik heb al wel dunne stroken zelfklevend neopreen op de tussenliggers geplakt. Mooi spul trouwens.

Antwoord
Hey Jeroen,

Nog niet gelukt?
Zit met smart te wachten op een foto....
Ik wil het namelijk ook een x gaan monteren.
Heb je nog 12 rawlnuts over?
Volgens mij moet je nl een doos van 50 stuks kopen :Smile

Groet Volvo fan
245 B21 1975<br />Renault 4 GTL 1986 lopend project<br />V70 XC; 2.5 turbo 1998
Antwoord
volvo fan schreef:Hey Jeroen,

Nog niet gelukt?
Zit met smart te wachten op een foto....
Ik wil het namelijk ook een x gaan monteren.
Heb je nog 12 rawlnuts over?
Volgens mij moet je nl een doos van 50 stuks kopen :Smile

Groet Volvo fan

Hoi Volvo Fan,

het rek zit er nog niet op om twee redenen.

Ten eerste: ik heb een tijdje mogen sturen in Australie en hier hebben we de regel verzonnen dat als onze auto (Pajero 3L V6) het een maand zonder sleutelen door kwam we hem gingen "pimpen". hetzelfde principe hou ik aan voor de volvo en deze blijft kuren houden. Als de volvo het een maand goed doet ga ik er weer over nadenken.

Ten tweede: ik ben erg bang dat de tussenliggers gaan klapperen en hierdoor de lak van het dak aan gort helpen. Wil eerst nog even een gemonteerd rek bekijken om te zien hoe strak deze liggers liggen.

Rawl nuts kun je bij de lotus elise club kopen dacht dat er in dit draadje een linkje naar staat.

Mocht je het rek er eerder op hebben dan ik kom ik graag eens kijken ;D ;D

Succes!

rawlnuts: http://www.elise-shop.com/rawlnuts-for-w...anguage=nl
Antwoord
Mijn roofrack is met rvs boutjes, carroserieringen en rubber stroken gemonteerd, geen kit.
Hier: http://www.v44.nl/main.php?mi_key=2&mi_v...elocator=1 staan
de foto's. Het is wel eng, boren in je dak. Meten, tekenen, nameten en nog eens nameten. En nog eens.

Dan pas boren.
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Achterste zijraam 245 verwijderen en monteren. equinox 6 3.032 18 September 2024, 18:44
Laatste bericht: wakka
  Muntenbakje monteren DanielR 3 791 11 September 2023, 12:26
Laatste bericht: Madman
  Muntenbakje monteren DanielR 0 409 7 September 2023, 11:35
Laatste bericht: DanielR
  Trekhaak monteren op XC70 uit 1998 Rafiq 1 786 28 June 2023, 13:20
Laatste bericht: Marc1970
  Monteren touchscreen in 240 - help! BasA 4 2.126 4 July 2022, 22:20
Laatste bericht: Volvo Eindhoven
  Hoe embleem voorscherm monteren? Frank&amp;Frida 2 2.595 20 April 2018, 16:04
Laatste bericht: petervanriemsdijk
  Monteren middenarmsteun tussen de voorstoelen van een 240 roger2401990 67 46.283 14 October 2017, 21:24
Laatste bericht: Ame
  Dakrek monteren Drk 10 9.915 11 February 2015, 16:51
Laatste bericht: DanielR
  3e remlicht monteren Laurens Zondag 7 6.727 14 June 2014, 23:13
Laatste bericht: sander69
  Stootstrips monteren Rene68 0 1.369 12 January 2013, 13:35
Laatste bericht: Rene68

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)