Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Frox en de gele 142S
Ik heb wat inspiratie opgedaan Smile

[Afbeelding: 5264-bilde125.jpg]

Dus ik ook maar aan de slag:
afbijtmiddel:

[Afbeelding: DSC05740.JPG]

Begint nu al ergens op te lijken…

[Afbeelding: DSC05741.JPG]

Maar nog een lange weg te gaan...

Gepoetste en niet gepoetste wielmoeren….
[Afbeelding: DSC05743.JPG]

(Doosje alleen gebruikt als mandje Wink Ik drink geen schülties Big Grin)

[Afbeelding: DSC05745.JPG]
Antwoord
Zo, weer een weekendje lang geklust:

Ik had, zoals je wel vaker ziet, een gebarsten dashboard. En het hele interieur is eigenlijk puntgaaf maar dan is zo’n scheur toch een doorn in het oog… Het dashboard heb ik over mogen nemen van Peter, nog mijn dank daarvoor Smile

En dan ga je aan de slag:

[Afbeelding: DSC05763_2.jpg]

Wat een klus zeg… het vervelende is dat het dashboard uit 3 delen bestaan en eigenlijk alleen het middelste deel verwisseld moest worden, je wil immers toch het mooiste bijelkaar hebben.
Before en after foto’s heb ik alleen niet…

Nog een klus die hard nodig was: Het vervangen van de uitlaat… Die was zo lek als een mandje:
[Afbeelding: DSC05777_2.jpg]
Het nafluiten van mooie dames behoorde niet meer tot mij taken daarvoor had ik de uitlaat Big Grin
[Afbeelding: DSC05775_2.jpg]
De nieuwe auspoef:

[Afbeelding: DSC05780.JPG]

Whahha! Toch maar niet… hehe Big Grin

[Afbeelding: DSC05787.JPG]

Over klusjes die hard nodig waren gesproken… :?

[Afbeelding: DSC05772.JPG]
?
Antwoord
frox schreef:Wat een klus zeg… het vervelende is dat het dashboard uit 3 delen bestaan en eigenlijk alleen het middelste deel verwisseld moest worden, je wil immers toch het mooiste bijelkaar hebben.
Het jammere is dat om het bovendekje te vervangen het hele dash uitmekaar moest.
Wel fijn om goed te kunnen zien dat het raam niet/nooit lek is geweest. Sowieso vond ik alles bizar netjes, leek wel nieuw.
Antwoord
Ze wordt gaaf, bedankt voor laten meekijken.
Jack
Antwoord
zo gaattie klinken als de voorste demper ook weg is.
Zoals het nu is vind ik het erg netjes, binnen stil, achter de auto als een oude speedboot.
Antwoord
Heb je die pijp vanaf de middendemper recht naar achteren onder de as door, of eerst nog over de as en dan rechtuit?
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Citaat:Die achterlichten zijn van een 6-cil; 264, misschien had de 164 ze ook al?
Is inderdaad erg mooi. Die gele units op de voorbumper zou ik eraf halen, mooier om er rechthoekige onder te hangen. Of ook leuk; 2x rond aan weerszijde onder de voorbumper (ik heb nog een keer dezelfde liggen).

@dirk; zodra ik een plek heb gevonden is die groene aan de beurt.
ik heb al eens een 164 gezien met zulke achterlichten (maar nog nooit op een 140 serie), toen gevraagd aan die kerel (in zweden) hoe dat komt, en die waren origineel, en hij heeft mij ook verteld dat die alleen maar in het jaar 1975 van toepassing waren, hier heb ik ze alleszinds nog niet gezien, misschien werden ze meer gebruikt in zweden ???
heb ooit eens een 242 GT gezien met zulke achterlichten (was een amerikaan) , ik veronderstel dat dat ook orignele waren ...
wel tof exemplaar die auto, dan nog met dubbele carburator :o ;D ;D
succes ermee Wink
MY88 240 GL b230kH z34/34 / MY84 245 TURBO B21ET / MY87 740 GLE TD D24T / MY90 240 B200E
Antwoord
Marc1970 schreef:Heb je die pijp vanaf de middendemper recht naar achteren onder de as door, of eerst nog over de as en dan rechtuit?

gelukkig was de bocht over de as nog goed, dus die is blijven zitten. Volgens mij rijd je hem er anders bij de eerste drempel al onderuit Big Grin
Hoe zit dat eigenlijk bij een Simons? Heeft die ook een bochtje over de as?

Karinsky schreef:ik heb al eens een 164 gezien met zulke achterlichten (maar nog nooit op een 140 serie), toen gevraagd aan die kerel (in zweden) hoe dat komt, en die waren origineel, en hij heeft mij ook verteld dat die alleen maar in het jaar 1975 van toepassing waren, hier heb ik ze alleszinds nog niet gezien, misschien werden ze meer gebruikt in zweden ???
heb ooit eens een 242 GT gezien met zulke achterlichten (was een amerikaan) , ik veronderstel dat dat ook orignele waren ...
wel tof exemplaar die auto, dan nog met dubbele carburator :o ;D ;D
succes ermee Wink

Ik wist wel dat ze van een 164 en 264 waren. Maar eigenlijk nooit bij stil gestaan dat ze best schaars zijn. Smile

Dank u Wink

Antwoord
Onder de as door is min of meer standaard in de US. FCP: http://www.fcpgroton.com/product-exec/product_id/15802
Misschien is dat met een 240 middendemper onder de 140 ook wel te regelen.

Een 3 inch Ferrita pijp onder de as door: http://www.pbase.com/stealthfti/image/37579669
Volvo 940 1997  Volvo 144 1969
Antwoord
Op MP staat het voorste deel van simons voor €60, in een behoorlijk gebruikte staat.
(dus zegmaar het deel wat we nu niet vervangen hebben)
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gele 242 in Zeeland. Hulp gezocht voor de laatste 5% EduardW 36 20.038 23 January 2020, 12:33
Laatste bericht: Volvo 142 B23
  de gele banaan; 245 uit 1976. jero 2 3.706 4 November 2010, 13:29
Laatste bericht: Dopski
  onze lieve gele zweedse tank da goose 16 9.424 28 June 2006, 13:53
Laatste bericht: Sander van Buiten

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)