Topics: 1
Hallo,
Mijn li achterluidspreker is stuk en ik wil hem uitbouwen. Kan iemand mij vertellen hoe ik het frontje eraf kan halen?
http://profile.imageshack.us/user/cora2/
Topics: 26
Ik heb een net iets ander type maar ik ben er vrij zeker van dat de
bevestiging hetzelfde is: frontje zit erop geklemd. je kunt hem met
een grote platte schroevendraaier -voorzichtig- er af wippen.
Topics: 33
ziet er niet erg volvo achtig uit moet ik zeggen...
Topics: 38
niet Volvo en ook niet geklemd. Ik zou die vier schroeven eens los draaien, en kijken wat er los komt. of het os de ring die loslaat en zit de speaker ook nog eens vastgeschroefd of geklemd.
In nature there are neither rewards nor punishments; there are consequences. (R.G. Ingersoll)
Lijken inderdaad vier schroeven op de hoeken maar zijn dit niet. Ook sterbitjes passen niet. Zal vanavond nog een met een platte schroevendraaier proberen. Volgens mij is het toch echt Volvo, wel postfabricage ingedeukt natuurlijk :-\.
Coen
Topics: 31
Volgens mij zit het vast met popnagels. Om de luidspreker te verwijderen moet je de deurbekleding dus even van de deur halen en de popnagels voorzichtig uitboren. Om alles terug netjes vast te zetten kun je ofwel een paar mooie schroeven of setje boutjes en moertjes halen ofwel zoals ik gedaan heb, alles vast zetten met visdraad, is onzichtbaar en blijft stevig zitten.
Als de bekleding toch los is zou ik meteen het kartonnen gedeelte in de blanke lak zetten tegen het vocht en de deur aan de binnenkant even schoon maken en eventueel behandelen tegen roest.
245 GL => B230F aka De Rooie
Goede suggestie, als de platte schroevendraaier niet werkt boor ik 't uit.
Coen
Topics: 26
2 dagen later....wat is het resultaat?
Vandaag uitgebouwd. Ging supersimpel. Waren popnagels, zie de foto's. Had natuurlijk geen zwarte M5 boutjes met platte kop, wel spaanplaatschroeven, met een ringetje en ijzerdraad om de schroef als prop, daarna afknippen lukt het ook (zie fotos)
http://profile.imageshack.us/user/cora2/. Luidspreker bleek onbeschadigd. Kon er gewoon weer in.
Dank voor de tips. ;D