Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
behuizing koplampen loskrijgen?
Ik moet mijn reflector-spiegels van mijn koplampen vervangen.
Maar krijg de plastic behuizing niet los.
Ze zitten aan het voorscherm met 3 bouten vast. Deze zijn erg verroest en het geheel draait al mee in de plastic behuizing . Iemand een idee?
Kan ik de reflectoren vervangen zonder de behuizing te demonteren?
Antwoord
Koplampen van een..? Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
Dit probleem heb ik vorig jaar gehad. Je kan ze wel loshalen, alleen zit je dan met het probleem om de clipjes weer om de behuizing te krijgen. Reflector zit overigens op 3 punten vast en niet op 2 Wink Enige remedie is dan de plastic behuizing uitboren, waar de boutjes in zitten (zoals ik dat vorig jaar maar gedaan heb, omdat ik het glaswerk niet meer aan de onderzijde vastkreeg) en maar gelijk de gehele behuizing te vervangen voor nieuwe exemplaren, waarvan het kunstof niet meer bros is Smile
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord

Heb je iets aan deze howto? How to change your headlamps (81 on)
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Rob schreef:Heb je iets aan deze howto? How to change your headlamps (81 on)

Rob is er iets war jij geen info over weet te vinden ? Wederom PETJE af.
Jack
Antwoord
Om alle misverstanden te vermijden: het ging om de 3 bouten die te zien zijn op de eerste 3 foto's van deze howto. (koplamp van een 240)
Die waren dus zo verroest dat ze dol draaiden in de behuizing.
Met de stelschroeven zelf is niets mis, die zijn van messing of zo; iets dat niet roest in ieder geval.

Maar als je die eerste 3 schroefjes niet meer los krijgt, kan je eenvoudigweg niet aan de reflector geraken.
Ik heb ze vanmiddag gewoon uitgeboord.
En ook weer niet zo gewoon, want met de gewone ijzerboor kwam ik er niet doorheen, met een boortje voor inox lukte het uiteindelijk. Oef !

Rest is wat opkuiswerk en niewe reflectoren steken. Is natuurlijk niet meer zo moeilijk.
De zes nieuwe schroefjes zullen messing worden, als ik het werkje over 20 jaar nog eens moet doen zullen ze niet verroest zijn ... Wink
Antwoord
Overigens in die howto gaan ze nogal eigenaardig te werk. Ik heb de bouten gewoon langs achter uitgeboord, dan komt de unit er in ÃÃn keer uit en kan je de glasklemmen, pinkerunit en afwerkingslijsten er veel voorzichtiger afhalen. Hier hadden ze blijkbaar hetzelfde probleem, maar hebben ze alles zo goed mogelijk losgepeuterd( met gevaar van breuk) om het dan langs voren uit te boren.
Antwoord
Gandalf schreef:Overigens in die howto gaan ze nogal eigenaardig te werk. Ik heb de bouten gewoon langs achter uitgeboord, dan komt de unit er in ÃÃn keer uit en kan je de glasklemmen, pinkerunit en afwerkingslijsten er veel voorzichtiger afhalen. Hier hadden ze blijkbaar hetzelfde probleem, maar hebben ze alles zo goed mogelijk losgepeuterd( met gevaar van breuk) om het dan langs voren uit te boren.
Haha, ik dacht inderdaad precies hetzelfde: "Waarom zo omslachtig en moeilijk doen? Gewoon eruit halen dat zooitje, kun je lekker in je schuurtje aan de gang!" ;D Het blijven Engelsen natuurlijk, die moeten alles anders doen! Wink
Waar het hart Volvo van is...
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  usa koplampen inbouwen sander69 21 14.569 16 July 2014, 15:53
Laatste bericht: sander69
  Ruitenwissertjes koplampen Hansepans 1 1.528 10 August 2012, 17:34
Laatste bericht: boedr
  klein vraagje over koplampen Rubicon 15 7.738 18 July 2010, 11:48
Laatste bericht: Rubicon
  stelschroefje en "vanger" voor koplampen te vervangen? pepijnwk 2 2.184 20 June 2010, 23:50
Laatste bericht: pepijnwk
  Ombouw koplampen recht --> rond. Dirk242 13 7.658 5 September 2009, 11:20
Laatste bericht: markfranken
  andere koplampen passen niet? 240 GLT Aut 2 2.409 27 October 2007, 19:25
Laatste bericht: jos245

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)