Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Koffieklets meeting zaterdag 08 mei 2010
#31
Zwarte Flirt schreef:Ken je de truc met de torx bit die je in de afgebroken nippel kan slaan ???
Uhhuh..... In de ene zit nu een afgebroken torx 10 en in de andere een afgebroken torx 15........... Beide nippels zwemmend in de IMAL. Die krengen boor je dus echt niet uit zonder de schroefdraad compleet aan bonken te boren.
Ergens wel logisch. De nippel is gemaakt van boterkoek. Timmer je daar een torx in dan zet het ding alleen maar uit, waardoor die nog meer klem komt te zitten. De torx-bits komen overigens uit een errug respectabel gereedschapssetje dus dat was echt het probleem niet.
Klauwen zijn besteld, komen wrs morgen binnen. FF rap wisselen, ontluchten en alsnog richting Woudenberg. Heb nog een afspraak met Jelmar die ik niet wil missen Wink
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#32
Jammer, ik heb er op die manier toch een stuk of 4 goed uit kunnen krijgen. ;D
Maar bij alles geldt natuurlijk wel dat enig beleid beter werkt als brute kracht. :Smile
Zwarte Amerikaanse 245 met heel veel chroom.
Antwoord
#33
eigenlijk moet je voor dit soort narigheid een linkse tap gebruiken, en die zijn ook nog taps toelopend, is r voor gemaakt. (dus gaan tap om linkse draar te tappen) Al enkele malen een afgebroken oliedruksensor mee verwijderd. Als je um er in draaid loopt ie vanzelf vast, als eerste vooraan zodat ie niet over het geheel begint uit te zetten... Overigens wil verwarmen en koelen met bv WD40 ook nog wel eens helpen.
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#34
en als je dan toch op slopershoogte bent en op het punt staat afscheid te nemen van je klauwen;

Pak een moer M6 in een griptang, doe aan de griptang je massakabel van een co2 lasapparaat en houdt de M6 moer mooi midden boven het stoffelijk overschot van de nippel.
Geef nu een welgemikte proplas boven op de nippel z'n kop zodat de nippel aan de moer wordt gehecht.

De nippel krijgt nu een hitteshot en zal wat krimpen tijdens het afkoelen.

Veel kruipolie er op, beetje hameren,beetje wrikken,weer veel olie beetje hameren etc.
Als je een beetje geoefend lasser bent kan je heel succesvol zijn met deze methode.
Antwoord
#35
goed plan, wat is de verhouding 4 klauwen VS fatsoenlijk lasapparaat..? Wink
[Afbeelding: fa91957b-dbc9-4a10-af09-4e5f7ae03a2f_zpsptpfi7xq.jpg]
Antwoord
#36
V.w.b. de bits: Omdat ik de schroefdraad in de klauw niet wilde beschadigen heb ik toch te voorzichtig (lees: te dun geboord) gegokt. Alles met beleid, maar als een bit breekt, is het al te laat als je sleuteltje beweegt. Achteraf (....) had ik meer naar de diameter van de nippel moeten boren.
Vanwege het niet te lang kunnen missen van de auto / zaterdag toch naar Woudenberg willen komen, was het bestellen van 2 revisiekleuwen (Li. voor en re. achter) de snelste en uiteindelijk makkelijkste optie. Ik heb de auto op de zaak staan en kan alleen met gereedschap aan de slag dat ik zelf heb meegenomen (Daarom geen linkse tap, niet verkrijgbaar in de omgeving). Geen lasapp, voor de vervanging van de veren al wat extra gereedschap moeten kopen bij een automat.zaak hier op het industrieterrein, dus het gaat op het gebied van centjes al hard zat. Revisieklauwen waren een goed gemiddelde tussen kosten en inspanning.

Evengoed dank voor alle tips. Ze zijn allemaal opgeslagen Wink. Hopelijk tot zaterdag!
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#37
nieuwe klauwen zijn 80 piek per stuk en een lasapparaatje 600....
Antwoord
#38
Dus bij 7 a 8 klauwen heb je het lasapparaat terugverdiend ;D
Antwoord
#39
242-turbo schreef:nieuwe klauwen zijn 80 piek per stuk....
Kan zomaar zijn dat ik je zaterdag nog bel. (Revisieklauwen zijn nog niet binnen en komen ze niet vandaag dan zal ik toch proberen de bestelling te annuleren)

[EDIT]: De pakjesman stond nu voor de deur! Die heb ik alvast.....
`88 245, B230K, M47
Antwoord
#40
Albra, k
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Custom turbo meeting NiKondoo 1 5.102 21 April 2016, 00:05
Laatste bericht: edwin
  Oldtimer meeting Coolsingel SFRC 19 22.733 4 April 2016, 00:31
Laatste bericht: v700r
  Nürburgring meeting 2014 Yellow240 38 49.689 9 November 2014, 12:20
Laatste bericht: Yellow240
  International Volvo Meeting, is dit weekend al, nog mensen die gaan? Jambon 24 25.424 29 August 2014, 10:23
Laatste bericht: Lukie5704
  International Volvo Meeting 2013 Luxemburg chrisbelgie 13 12.103 30 September 2013, 00:04
Laatste bericht: Jambon
  VKV Jongerenregister zomertour zaterdag 13juli as.met bbq en kampeermogelijkheid! Boele 18 11.519 16 July 2013, 09:21
Laatste bericht: Boele
  Mini meeting achterhoek Dopski 45 28.375 21 June 2013, 00:22
Laatste bericht: grijzev70tdi
  Volvolvo meeting 2013 Yellow240 11 9.139 16 January 2013, 17:44
Laatste bericht: ***t_blijft_behelpen***
  Volvolvo Brabant meeting 2012 Yellow240 11 10.308 7 August 2012, 19:44
Laatste bericht: Yellow240
  Nürburgring meeting 29 juli Yellow240 110 107.636 1 August 2012, 08:12
Laatste bericht: SFRC

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)