Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Zie hier de prijzen van HPO:
http://auto.marktplaats.nl/volvo/1093949...4-265.html
E1100 voor onderbouw in een 245 allin (maar of dat incl. trekhaak is?).
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Bedankt voor jullie reacties. Gaaf forum is dit meer veel informatie over hele mooie autos. Dit geeft me een beetje een gevoel voor reeele prijzen van gasinstallaties. Wat adviseren jullie een normale gasinstallatie of G2? Zijn de verschillen groot? Ik zal hier in de buurt (groningen is nogal een eindje rijden van HPO) eens op zoek gaan naar een installateur die voor mij de uitlaat, trekhaak en onderbouw installatie regelt. Goed om dit allemaal te weten maar ik ga me eerst richting op nederlands kenteken platen en een APK. Het gaat trouwens om een Rode 245 uit 1983 (nu 249 d KM) het VIN nummer kan ik niet volledig terug vinden op:
http://www.vlvworld.com/. VIN is: YV1245411D1475639. Ik hoop volgende week woensdag naar de RDW te gaan en APK en keuring in 1 keer te doen. Daarna komt de installatie van de LPG zsm.
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 9.863
Topics: 82
Lid sinds: Apr 2006
vlvworld is helemaal US georienteerd, deze is Europescher:
http://www.volvo200.org/modellen/chassisnummer.htm
Voor een B21A uit 1983 zit je met een normale installatie al gebeiteld. Tank, leidingen, verdamper, paar afsluiters.
Voor de populaire Boerenbenz worden die al voor 600 euro aangeboden, zelf in te bouwen en bij de RDW te laten keuren. Wat voor een beetje klusser best te doen is.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 699
Topics: 116
Lid sinds: Nov 2009
Ik zag dat iemand zei dat de achterste demper gewoon weggelaten kan worden maar dat ervaar ik toch anders. Ik vind de achterdemper niet mooi zo in het zicht achter en heb daarom ook de achterste demper verwijderd en de pijp recht door getrokken. Geluid is hard en niet mooi, dus inmiddels weer terug naar einddemper onder de bumper.
Misschien dat een lange cherrybomb wat is??? Ik heb een kleintje liggen maar deze is te kort om goed te dempen, wat langer zou een optie kunnen zijn. Te krijgen bij amerikaanse auto jongens.
Berichten: 198
Topics: 17
Lid sinds: May 2010
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het zelf inbouwen van een gastank nu toch overwegen. Maar voor 600 euro kan ik vast zelf geen onderbouw er in krijgen toch? Waar haal je de onderdelen eigenlijk vandaan, ik kan nou niet direct een aanbieder vinden van een doe het zelf inbouw kit ofzo. Is 300km trouwens maximaal haalbaar met een onderbouw installatie?
Vandaag zag ik dat (vermoedelijk) de radiateur opnieuw koelwater lekt, dus ik ga er zelf een nieuwe inzetten voor ik naar de RDW ga. Ik heb al een nieuwe gezien voor 125 euro bij Elferink. Hebben jullie trouwens ook ervaring met Demontagebedrijf Staal in Noordhorn? Of Hunter parts Gorredijk?
Honda CBR600 1996
Volvo 245 1983 lpg (geschorst per 10-02-2014)
Volvo 940 1998 lpg G3
Volvo 740 1985 benzine
Hanomag Henschel F40KA 1973 diesel
Berichten: 1.048
Topics: 17
Lid sinds: Mar 2006
Staal in Noordhorn prima kerel en heeft / had echt behoorlijk wat 240's. Vraagt niet de hoofdprijs en is zelf een bron van kennis.
Hunterparts is wel ok, maar commercieler en zijn meer gespecialiseerd in 850's.
50 liter onderbouw tank = 40 liter met de 80% vulling. Met 1 op 8 is dat 320 km.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Berichten: 3.248
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Staal kan ik idd aanbevelen, prima vent.
had vorige week nog flink wat 245-ers staan iig.
50L onderbouw? waarom is die van mij dan maar 40L, met 80% en 1 op 7 is dat toch echt max 240~250km.
(lijkt erger dan het is hoor, je tankt wat vaker, maar op de lange stukken stop je toch (ik dan) om de 2 uur, dus dan is je tank ook weer leeg)
Berichten: 5
Topics: 2
Lid sinds: Jan 2010
@job245
Bedankt voor 't kapen van de draad ???
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Zo heb ik het gedaan laten doen:
70 L onderbouw waardoor de kap niet in de laadruimte maar onder de auto zit.
LPG trekhaak, ik dacht brink.
Eerst een motorfiets demper, daarna alleen een pijp en tenslotte een open/gedempte pijp recht naar achteren opgehangen aan de bumper met een rubber bus.
![[Afbeelding: IMG_1655.jpg]](http://www.yome.se/albums/album13/IMG_1655.jpg)
Helaas geen plaatje van de laatste maar het is een gedempte rechte Bosal rvs pijp samen met een adapter. Er zit een duidelijke grom in de auto die alleen bij acceleratie te horen is. Het geluid met de geopende motordemper was zachter...maar de demper te groot voor de door mij gewenste bodemvrijheid...i.v.m. cross country, voor jullie zouden dat meer verkeersdrempels zijn
[img][/img]
Berichten: 1.152
Topics: 69
Lid sinds: Dec 2007
Kijk, 70 liter, dat klinkt goed!
Zou een ringtank niet ook een optie zijn?
Of kan dat alleen in combinatie met een verkleinde benzinetank?