Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Onbekend alarmlampje 240
Sinds gister brandt er op het dashboard van mn 240 uit 93 niet alleen meer het lambdasondelampje. Nee, hij heeft gezelschap gekregen van een voor mij onbekend lampje. Deze zit gelijk links naast het lambdasondelampje en bevat een soort van figuur met een uitroepteken erin. Kan iemand mij vertellen waar dit lampje voor waarschuwt en wat daar tegen te doen is? Alvast bedankt!
Antwoord
Een foto zou kunnen helpen. Er staan volgens mij verschillende symbolen en figuren met uitroeptekens in het dashboard. Meestal geen goed teken.

Wat voor figuur is het?
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
Zolang het een oranje waarschuwingslampje is er weinig gevaar lijkt me Wink
Antwoord
Geheel links van je lambdalampje is het lampje dat aangeeft dat er een gloeilamp defect is... dus: achteruitrijlichten nakijken, remlichten, stadslichten rondom.. als er eentje defect is, dan gelijk het lampje vervangen aan de andere kant, zodat het circuit geen spanningsverschil meet...

Ben je er trouwens al achter waarom jouw lambdalampje brandt?
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Het zou een defecte lamp kunnen zijn, daar heeft het teken wel iets van weg. Zal het morgen gelijk eens nakijken. Vreemde is dat hij niet constant brandt. Tijdens opstart brandt ie en na zo'n 10 minuten gaat ie uit. Zal dan toch geen verlichting zijn?
Mijn lambdasondelampje brandt omdat ik problemen heb met rijden op benzine. Hij start er goed op en de eerste 20km rijdt ie ook goed. Niks geen schokken of onstabiliteit. Maar op een gegeven moment houdt ie in en valt de motor uit. Nou een paar keer gehad. Vrij gevaarlijk ook omdat als de motor uitvalt ook gelijk de stuurbekrachtiging weg is. Ik heb al injectorcleaner gebruikt maar dat heeft niks geholpen. Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?
Antwoord
Foutcodes uitlezen! Je hebt LH2.4 dus kun je in een minuut weten welke foutcode je hebt

Contactstand 2, pinnetje 2 (en daarna een keer 6 geloof ik), >1 <3 sec knopje indrukken etc.

Dan weet je iig weer wat meer
760 | Groen | Snel
Antwoord
Citaat:Mijn lambdasondelampje brandt omdat ik problemen heb met rijden op benzine. Hij start er goed op en de eerste 20km rijdt ie ook goed. Niks geen schokken of onstabiliteit. Maar op een gegeven moment houdt ie in en valt de motor uit. Nou een paar keer gehad. Vrij gevaarlijk ook omdat als de motor uitvalt ook gelijk de stuurbekrachtiging weg is. Ik heb al injectorcleaner gebruikt maar dat heeft niks geholpen. Iemand nog een idee waar dit aan kan liggen?

Citaat:Foutcodes uitlezen!

Dit allemaal is al eens eerder aangegeven in een ander topic als ik mij niet vergis :Smile

[offtopic]
But anyway.. Volvie, als je de motorkap opendoet, zit er aan de linkerzijde van de wielkast een zwart kastje.. Dekseltje eraf halen en pinnetje eruit halen die aan de zijkant van het dekseltje zit. In het blokje zitten de cijfers 1 t/m 6. Pinnetje doe je eerst in pin 2 (voor brandstofsysteem). 1 - 3 sec. op het zwarte knopje drukken LED lampje moet aangaan zodra je dat knopje indrukt.
LED lampje geeft een soort van morse codes af, bijv. 1-1-1 (geen storing) Storingscode noteren, daarna pinnetje in no. 6 steken (ontstekingssysteem).
Wederom 1 - 3 sec. ingedrukt houden dmv zwarte knopje en ook daar de storingscode noteren.
Resetten gaat vrij simpel (wel eerst de storing verhelpen, anders heb je er niks aan): eerst storingscodes opnieuw uitlezen, daarna zwarte knop 5 sec. ingedrukt houden totdat het LED lampje continu brandt. Daarna wederom weer knopje 5 sec. ingedrukt houden tot LED lampje uitgaat... Daarna storingscodes opnieuw uitlezen tot je de waardes 1-1-1 hebt. Dit moet zowel op pin 2 als op pin 6 gebeuren.
[/offtopic]
Volvo 245 DL, B19A, M46, 1977
Volvo 240 Polar, B230F, M47, 1992
Antwoord
Ik heb de foutcode uitgelezen. Ik kwam bij pin 2 op 1-1-1 uit. Volgens de tabel is dit storingsvrij. Bij pin 6 kwam ik op 1-4-4 uit. Volgens de EZK 116 and Regina Rex Ignition Fault Codes is dit "No load signal from fuel injection system". Is dit dan een probleem van het brandstofrelais of van de brandstofpomprelais? Simpelste oplossing, uitwisselen van relais? Zou dit dan de oorzaak kunnen zijn van het na 30km uitvallen van de wagen op benzine?
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onbekend onderdeel Hanatarash 4 3.925 30 December 2015, 19:55
Laatste bericht: henqui

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)