Topics: 16
Hmm...
Hij doet een beetje raar...
Met name de toeren teller. Het lijkt alsof hij veel te hoog stationair loopt terwijl hij bijna afslaat en gister op de snelweg is het bij 110km/h 4.000 rpm en net op de snelweg liep hij bij 90km/h al tegen de 4.000 rpm. Dus het lijkt wel als die toerenteller altijd 1000rpm erbij telt ofzo... ???
En hij moet echt aan de voorkant echt omlaag want je schijnt iedereen in zn smoel in het donker.
Topics: 163
De motor zelf loopt toch wel goed? Alleen de toerenteller geeft niet precies aan wat het zou moeten zijn denk je?
Kom anders ff langs dan kan je die van mij ff aansluiten en kijken of het afwijkt.
Wie weet of je de volvo toerentellers nog kan finetunen?
Die koplampen kan je in de parkeergarage makkelijk zelf afstellen. De voorkant verlagen is een beetje buurman&buurman oplossing

. (maar wel het mooiste resultaat

)
Topics: 35
Gaaf exemplaar, kan dat 'flashy' kleurtje wel hebben ;D
Gefeliciteerd er mee!
Is die toerenteller origineel? Bedoel, is er geen verschil tussen een toerenteller voor een 4 of 6-cylinder? Misschien zit de verkeerde erop, dan krijg je een verkeerde weergave.
DopdeDouwer schreef:De motor zelf loopt toch wel goed? Alleen de toerenteller geeft niet precies aan wat het zou moeten zijn denk je?
Kom anders ff langs dan kan je die van mij ff aansluiten en kijken of het afwijkt.
Wie weet of je de volvo toerentellers nog kan finetunen?
Die koplampen kan je in de parkeergarage makkelijk zelf afstellen. De voorkant verlagen is een beetje buurman&buurman oplossing
. (maar wel het mooiste resultaat
)
Nouja door dat fluitende ruitje kan je de motor niet horen als je op de snelweg zit

;D
Maar als je m net start dan loopt ie zo laag dat hij net niet afslaat maar dan staat de toerenteller op 1100 ofzo... misschien is het straks weer gewoon weg...
Haha inderdaad een Buurman&Buurman oplossing. Maar voor de mooi mag hij van voren wel een stukje zakken
Rubicon schreef:Gaaf exemplaar, kan dat 'flashy' kleurtje wel hebben ;D
Gefeliciteerd er mee!
Is die toerenteller origineel? Bedoel, is er geen verschil tussen een toerenteller voor een 4 of 6-cylinder? Misschien zit de verkeerde erop, dan krijg je een verkeerde weergave.
Dankje!
Teller zelf is wel goed denk ik, want van het weekend was t beter...
Zo net op de terugweg naar huis geen probleem meer met de toerentellen.
Bij 90 KM/h gaf hij 3000 rpm aan als "vanouds" daarna begon de file dus heb de 110 niet gehaald... En op het moment dat ik aan het parkeren was en afsloeg gaf hij ook netjes aan dat het aantal rpm bij iets van de 100 lag

hehe
Net nog een paar geinige foto's gemaakt, dit is er een van:
En deze van t weekend in een compleet dichte, verchroomde p.i.m.p. velg 8)
frox schreef:Net nog een paar geinige foto's gemaakt, dit is er een van:
![[Afbeelding: DSC05317.JPG]](http://lh5.ggpht.com/_9BkofYasd3c/S84Ubw8foRI/AAAAAAAAAzI/u4fy2lInSQw/s128/DSC05317.JPG)
*kuch*
frox schreef:Zo net op de terugweg naar huis geen probleem meer met de toerentellen.
Bij 90 KM/h gaf hij 3000 rpm aan als "vanouds" daarna begon de file dus heb de 110 niet gehaald... En op het moment dat ik aan het parkeren was en afsloeg gaf hij ook netjes aan dat het aantal rpm bij iets van de 100 lag
hehe
Had je deze al gezien trouwens:
http://volvolvo.nl/smf/index.php/topic,7606.0.html
Past dit nou eigenlijk ook in een 142 (het gaat om de "pennenbak":
http://img692.imageshack.us/i/p1010161a.jpg/
Het onderste deel van het dash is in iedergeval gelijk...