Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Owja. Jij hebt ze ook onder je zwarte. Ziet er heel mooi uit moet ik zeggen. Hoop dat ze er net zo mooi uitzien onder de mijne.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 644
Topics: 8
Lid sinds: Aug 2007
Belg schreef:Dju Kjell, je laat me nog nieuwsgieriger worden, de 2de foto kan mijn computer niet ontcijferen.
Pffff, das klasse. Knappe velgen Kjell. Hebt ge per toeval nog velgen voor een 240 in de aanbieding?
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Belg schreef:Belg schreef:Dju Kjell, je laat me nog nieuwsgieriger worden, de 2de foto kan mijn computer niet ontcijferen.
Pffff, das klasse. Knappe velgen Kjell. Hebt ge per toeval nog velgen voor een 240 in de aanbieding?
Tja. Origineel enkel onder de 780 geleverd. Kan dus alleen maar klasse zijn he.
Ik heb momenteel enkel stalen velgen liggen voor de 240. Niks meer van alu.
Wil wel eens rondhoren hoor. En anders moet je eens op MP kijken. Een tripje naar Nederland is altijd mooi meegenomen en het hoeft toch niet de andere kant van de wereld te zijn.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Goed bezig Kjell. Multi-xen zijn staan in mijn top 3 favoriete wielen!
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Je blijft maar bezig Kjell, you go! ;D
Multi X-en, I must say, je hebt wel smaak
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Vandaag snel de nieuwe schoenen van de 760 gaan monteren bij de huidige eigenaar. Hij stond nog op winterbanden en mocht daarmee niet naar keuring.
![[Afbeelding: foto002v.jpg]](http://img534.imageshack.us/img534/5648/foto002v.jpg)
Ik vind het ongelofelijk geslaagd. Wat een mooie wielen zijn dat toch.
Ik heb er ook een setje nieuwe achterlichten ingezet. De rechterkant waren twee glaasjes stuk en ze waren beiden dof geworden.
Deze week word hij goed schoongemaakt en gaat hij naar de keuring met Z-platen en hopelijk volgend weekend kan ik hem ophalen.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Wat is dat een dikke cult bak zeg, echt gaaf
Vette bak Kjell. Nog even op zoek naar een goede voorbumper!
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Dirk242 schreef:Vette bak Kjell. Nog even op zoek naar een goede voorbumper!
Ik vind het ook een geslaagde auto. Zie er alweer naar uit om met een degelijke diesel te rijden.
Tja. Die bumper, dat is inderdaad nog een probleem. Ik vrees dat ik nooit meer een originele Hausser zal vinden om er vooraan onder te zetten.
Een gewone bumper zou voorlopig al een groot verschil maken denk ik. En niet dit afgezaagde spul met een 740 spoilertje eronder. :p
Dus moest iemand een mooie grijze 760 type 2,940 of 960 type 1 bumper liggen hebben in donkergrijs hoor ik het graag.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Berichten: 672
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2008
Vandaag een mooie dag gehad en eindelijk eens een beetje kunnen werken.
Zoals sommigen al zullen weten heb ik dus een ongeval gehad met de blauwe 740 GLE. Ik rijd zo graag met deze auto dat ik het zonde vond om hem af te breken dus vandaag maar eens gekeken wat we kunnen redden. Foto's van net na het ongeval staan al in dit topic.
Het hele front lag eigenlijk aan diggelen. De grille heb ik bijna niks van teruggevonden. Van de koplampen bleef enkel een heleboel glas over, de linkervleugel heeft een knik, de bumper helemaal krom en op de motorkap kon je accordeon spelen. Gelukkig zijn deze stukken allemaal eenvoudig te vervangen.
Het moeilijkste zijn de stukken metaal waar de koplampen in gemonteerd zitten. Dit alles zit gepuntlast en stond natuurlijk ook allemaal krom. Via Mats Skön in zweden heb ik gelukkig nog het rechtse deel nieuw kunnen bemachtigen. Nu enkel nog het linkse deel. Hopelijk bij de dealer nog te vinden.
Nu enkele foto's van de werken van vandaag.
[img width=800 height=600]http://img691.imageshack.us/img691/4738/foto001v.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img219.imageshack.us/img219/5293/foto002s.jpg[/img]
[img width=800 height=600]http://img171.imageshack.us/img171/1584/foto004d.jpg[/img]
Het kromme stuk ging er nog redelijk vlot uit. En het nieuwe stuk dat origineel Volvo is past er heel netjes in. Volgende keer lassen we dat er mooi in. Ook het linkse deel kwam er vlot uit zonder veel breken. Ook snel even van de gelegenheid gebruik gemaakt om een gaatje in de rechtse bak dicht te maken (waar het ruitensproeier reservoir zit). Langs de kant van de batterijbak was er ook beginnende roest dus die hebben we ook schoongemaakt en in de primer gezet. Beter meteen alles goed doen nu we er nog goed aankunnen.
De schokbrekers die achter de bumper zaten kregen er ook goed van langs. De linkse was krom en de rechtse was zelfs in twee stukken gebroken van de schok.
Om de blauwe helemaal in orde te krijgen ga ik de grijze op lpg opofferen. Volgende week komt hopelijk de 760 aan en aangezien er heel weinig interesse is in de 740 op gas ga ik hem slopen en de onderdelen gewoon stokkeren. Deels als reserve en deels om de blauwe te fixen.
Volgende keer meer.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's