Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Discussie over gedrag...(tijdelijk topic)
JELMAR weg; wat ongelooflijk jammer!!!

Ik heb de aanleiding (gelukkig) gemist maar vind het zeer spijtig dat zo'n doortastend en ruimdenkend figuur ons gaat verlaten met medeneming van al zijn intellectuele eigendommen ; lees topics.

Jelmar deed soms dingen die ik zo niet zou doen maar ik heb er altijd wel van genoten en ook wel inspiratie uitgehaald.

Ik zou nog wel willen opmerken ( in z'n algemeenheid ) dat ik kritiek die opbouwend van toon is en geleverd wordt door mensen die zelf ook bijdragen altijd makkelijker te pruimen vind dan gestook van mensen die zelf niet of nauwelijks iets bijdragen.

Kom nu niet aan dat e.e.a. grappig bedoelt is, een grap hoeft mijns inziens niet consequent over iemands rug te gaan maar is doorgaans voor iedereen leuk.
Nee we zijn geen mietjes hier maar als dit zo doorgaat trekken meerdere mensen hun conclusies (denk ik) en voorzie ik dat dit forum aan de praktijk-kant een beetje droog gaat vallen........
Een oplettend lezer zal al wel meer mensen gemist hebben die in het verleden zeer plezierig en leerzaam bijdroegen.

Antwoord
Citaat van: TheSaint77 op Vandaag om 12:30:51
Mensen die bot en onzinnig posten met allerlei aantijgingen moeten zich ook eens afvragen of dat nou zo leuk is allemaal voor een ander.

Okee okee ik zal het, met de kerst in mijn gedachte, nooit meer doen.
Maar men moet die dingen niet zo serieus nemen er is genoeg rottigheid in de wereld om je wel druk over te maken.
Groeten van Frans
Antwoord
Helemaal mee eens. Ik "loop" hier al wat jaartjes rond. ik geef niet vaak commentaar of stel niet vaak vragen, maar vind respect naar elkaar wel heel belangrijk. Soms is dit in discussie's namelijk ver te zoeken.

Zoals Marc als zegt het zijn eenen en nullen, maar op het beeldscherm is het tekst. Vaak is het de ontvanger die lading geeft aan deze tekst, maar is het uiteindelijk de gever die een intentie aan de tekst meegeeft. Laat Volvolvo alsjeblieft niet stranden als het register forum.

Ik lees graag de onderwerpen van Jemar en vele andere die kennis van zkane hebben en ben van mening dat mensen als Jemar, met praktijk ervaring en hun kunde, juist bijdragen aan dit forum en het formum levendig houden.

Sander
245 USA 1982&nbsp; + <br />Eend uit 1982
Antwoord
lijkt wel het registerforum...

jammer dat het zo moet gaan... respect voor elkaar is dan ook zoooooo 1987...
Voorheen:lid Volvo 850 Club - Volvo 850 2.0 Sedan 1995 / lid Volvo 300 Club - Volvo 343DL CVT 1978 / 360GLS B19A 1983 / Nu: V70 2.4 AT MY 2002 & Buick Special Trunkback Sedan 1937
Antwoord
Respect en begrip is inderdaad belangrijk. Iemand afbranden of iemands mening of auto afbranden hoort daar niet bij. Daarnaast, herhaal ik, moet men zich ook niet alles aantrekken op een forum. Er wordt vaker wat gezegd met een ondertoon, maar die horen anderen vaak niet via het beeldscherm.

Verplaats je eens in de lezer in plaats van enkel een boodschapper te zijn.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
volvo240glt schreef:En jelmar, je turbo werkt nog steeds perfect!! :Smile
mooi! ;D
Bedankt en de groeten! 245 GL '79/244 GL '80/745 GL '85/144 DL '72/Amazon Combi '68
Antwoord
Ik beken dat ik mede (onbewust) de oorzaak ben dat Jelmar ontploft is. Ik zal waarschijnlijk wel te fanatiek geweest zijn over de 240, Jelmar had daar blijkbaar (waarschijnlijk) terecht problemen mee.
Hierbij wil ik dan zeggen dat ik Jelmar mijn diepste excuses aanbied en zou ik hem willen vragen alle (voor)oordelen opzij te zetten en hier op het forum te blijven.

Belg, Koen
Antwoord
sympathiek....
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Zelf nog niet heel lang actief op dit forum. Ik dacht hier een forum aan te treffen dat minder een winkeletje van de beheerder zou zijn zoals op andere VolvoFora. Tot nu toe was dit een positieve ervaring, jammer dat zo'n discussie uit de hand loopt en dat Jelmar ervoor (wilt) kiezen dit Forum te verlaten.

Belangrijk in zo'n discussie is dat je zoekt naar mogelijkheden waar jij invloed op hebt en waar jij iets in kunt veranderen. 80 % van deze invloed zit in eigen gedrag en handelen. Hiervoor is enig reflecterend vermogen nodig.
Kritiek of Feedback gaat altijd over de inhoud en niet over de persoon. Dit moet dan ook mogelijk zijn als het op de juiste wijze wordt gegeven. In dit geval is het niet helemaal goed gegaan en voelen mensen dat het 'op de man' is gespeeld. Hiervoor is enige sensitiviteit belangrijk.
Sensitief vermogen: je ervan bewust zijn van wat jij doet of zegt teweeg zou KUNNEN brengen bij een ander.

Misschien dat na dit korte college mensen zich bewust worden van wat hier nu heeft plaats gevonden, wat je aandeel hierin is geweest en wat je ook anders had kunnen doen om hiermee een ander resultaat te behalen.

@ Jelmar:
Wellicht zou je de kerstdagen kunnen gebruiken je besluit nog eens te overwegen om in het nieuwe jaar daar een besluit over te nemen. Je aanwezigheid hier ,in de breedste zin, wordt duidelijk gewaardeerd.

Ik wil hier niet de wijsneus uithangen maar het is wel opmerkelijk hoe dit zo is gelopen en hoop hiermee een kleine bijdrage te leveren aan een oplossing in deze casus.
[Afbeelding: Foto-QFAP7HNS.jpg]<br />343 DL / 850 estate 2.5 10v / 240 estate 2.0<br />http://biertijd.com/mediaplayer/?itemid=20240<br />http://www.everyoneweb.com/mijnVolvo/
Antwoord
Ja jongens ik schoot ene keer uit mijn slof en een heel discussie topic wordt er gemaakt.
Ik vond gewoon dat het een keer genoeg was en dat is dus gelukkig duidelijk geweest.
Voel me ook niet aangesproken door jelmars vertrek, want ik heb hem niet lastig gevallen!
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Gezocht: topic over wit interieur 144. Madman 1 3.245 24 February 2015, 12:06
Laatste bericht: Dopski
  gespot topic sander69 2 3.531 16 July 2014, 19:05
Laatste bericht: sander69
  Kilometerstanden Topic Volvodiesel 187 86.974 16 January 2013, 20:59
Laatste bericht: Belg
  wie plaatst een slotje op een discussie? 240diesel 4 4.761 16 December 2011, 09:59
Laatste bericht: Dopski
  Het grote End Of Life (EOL) topic 242-turbo 19 9.442 24 September 2010, 19:46
Laatste bericht: Marc1970
  instelling e-mail na nieuw bericht op jouw topic / reactie 240diesel 6 5.080 22 February 2007, 15:51
Laatste bericht: muthill

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 2 gast(en)