14 March 2009, 15:31
vanmorgen nog even aan gewerkt. Nu lekt de stuurbekrachtiging ook ergens.. (plasje olie op de grond, reservoir half leeg) Weer iets moois om te onderzoeken.

Markfranken - Volvo 245 DL 1975 K-Jet B20F
|
14 March 2009, 15:31
vanmorgen nog even aan gewerkt. Nu lekt de stuurbekrachtiging ook ergens.. (plasje olie op de grond, reservoir half leeg) Weer iets moois om te onderzoeken.
![]()
14 March 2009, 15:35
Lekt ie langs een stuurhoes?
14 March 2009, 15:43
jos245 schreef:Lekt ie langs een stuurhoes? Geen idee, het begon te regenen (doet het nog steeds) dus ik kon het niet zien... Wat zou dat betekenen, als tie langs de stuurhoes lekt?
26 May 2009, 19:58
Maandagis de volvo naar de garage gegaan. Ik was het beu en kon er niet achter komen waarom mijn gas het niet goed deed.
Hij is bijna gerepareerd, morgen kan ik hem ws ophalen. Wat was het probleem: de auto deed het niet op gas. Schakelaar klikte heel de tijd en de de plunjer deed zijn werk niet (benzinetoevoer afsluiten, gastoevoer openen) Wat bleek: - mijn systeem heeft 2 benzine pompen...de schakelaar zette er maar 1je uit, waardoor er altijd wel wat benzine bleef stromen...dit is nu verholpen -de plunjes was droog en niet gangbaar meer te maken. Hiervoor had ie wel iets anders liggen. -de gastoevoer kwam tot aan de verdamper...alleen daarna deed ie het niet meer. Verdamper is overleden... Nieuwe wordt geplaatst Maar goed dat ik hem heb weggebracht, hier was ik zelf niet achter gekomen... En had ik ook zelf niet kunnen repareren (ik ga niet met gas lopen klooien, heb ik helemaal geen verstand van) Als het goed is start ie nu op gas en rijdt ie ook goed op gas. Tenminste, het kost een bult geld, dus ik neem aan dat ie dat dalijk goed gaat doen! op naar het volgende!
9 June 2009, 12:08
markfranken schreef:Kickje.jos245 schreef:Lekt ie langs een stuurhoes? Hier ben ik ook wel benieuwd naar.
9 June 2009, 12:24
Dirk242 schreef:[quote=gydomatra ] Even off-topic? Is dit niet de Volvo 245 TIC die te koop staat op het internet? (paars/blauw/zwart achtig) voor 6450,-? Bij zoeken op marktplaats; Volvo 240 Turbo Intercooler stationcar 1983 .... jaja, denk even aan mijzelf Groeten!
9 June 2009, 19:08
Dirk242 schreef:markfranken schreef:Kickje.jos245 schreef:Lekt ie langs een stuurhoes? Hmm, niet meer aan gedacht, maar geen olie meer verloren...Binnenkort ververs ik het geheel eens, wellicht dat dan aan het licht komt wat er los zit..
12 September 2009, 14:37
Lang geleden dat ik hier wat heb gepost. Heb in de tussentijd ook niet veel gereden.
Wel heb ik nog steeds het probleem dat de motor niet goed start als tie warm is (niet op gas en niet op benzine) Ondertussen heb ik het volgende al vervangen: 4 rubbers van de injectoren (kwam er vandaag achter dat er nog 4 zitten!) bougies bougie kabels rotor rotorarm injectoren rubber koude startinjector Vandaag heb ik het kabeltje wat van de computer naar de distibuteur loopt goed nageplozen. Deze is niet helemaal vers meer, hij heeft wat schaafschade. Hij is nog wel helemaal heel. Die ga ik binnenkort ook vervangen. Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn??
13 December 2009, 20:46
Eindelijk de volvo verlaagd van het weekend en ook gelijk de nieuwe velgen erop gezet.
Wielkasten liepen een beetje aan, maar die zijn meteen maar een paar mm omgerold (meer was niet nodig) Goede foto's komen nog een keer: Groeten Mark
13 December 2009, 21:45
Jelmar schreef:leuke kar, maar volgens mij hangtie nu wel heel ver door naar achteren...Idd, maar vooraan mudguards plaatsen, da zeker zo dringend. Ze zijn voor een prikje te verkrijgen op de sloop en besparen je op termijn heel veel leed en geld. |
« Ouder topic | Nieuwer topic »
|