Topics: 2
Hallo beste volvo liefhebbers, heb een paar weken terug een 245 Turbo uit 85 gekocht van een werknemer van een bekende volvo classics garage.
Met de auto blijkt een boel mis te zijn maar daarover later meer
Er zit bijvoorbeeld een "gewone" 245 uitlaat onder de auto ipv een turbo uitlaat. Heb gehoord dat dit veel vermogen scheelt en misschien zelfs niet goed is voor het motorblok.
Ik hoor graag jullie mening hierover,
groetjes
Topics: 107
Ik neem aan dat het voorste deel -de downpipe- wel van een Turbo is?
Deze begint met een enkele pijp dus zal niet op een ander spruitstuk passen denk ik.
Topics: 22
tsja. stuk zal het niet gaan lijkt me. alles aan de uitlaatkant (en onder de kap) zal wel wat warmer worden.
hangt er ook af hoe je de boel gaat gebruiken. vaak 150+ op de snelweg of boost wat verhogen? (een turbo gebruiken waarvoor ie gemaakt is...). Dan zou ik eens naar een leuke Simons 2.5 of 3" uitlaat kijken.
Simpele oplossing: laatste demper vervangen voor een recht stuk buis. die demper is de grootste restrictie.
240 | 1991 | B230F+T | M90 | 291 KKm | Bilstein B6/Koni
Topics: 17
er zit een verschil in de soort demping. Er zijn geloof ik schottendempers en nog een andere soort.
In een turbo hoort degene die het meeste lucht doorlaat en is daadwerkelijk anders qua demping en luchtdoorlaat dan de niet-turbo versie. Dus ik zou toch es op zoek gaan naar een andere uitlaat.
Volvo 245 TIC - Gerestaureerd en verkocht...
Topics: 1
Ik heb jaren geleden eens tijdelijk een gewone einddemper onder mijn Alfa 75 Turbo gehangen, omdat de bestelde sporteinddemper nog niet binnen was, en de auto moest gekeurd worden.
toen ik met die auto in Duitsland reed, en eens wilde kijken hoe hard die nou wilde, werd bij ca 5500 toeren de einddemper van de middendemper afgedrukt doordat de std einddemper teveel tegendruk gaf
maw, als het geen absorptiedemper is, zou ik die demper niet onder je turbo laten hangen.
Topics: 3
een optimale turbo uitlaat is er een met minimale tegendruk. (lekker simpel)
De turbo kan het meest energie onttrekken aan de uitlaatgasstroom als de turbine makkelijk het 'gebruikte' uitlaatgas kwijt kan.
m.a.w. een te nauw restrictieve uitlaat heeft tot gevolg: langzamer opspoelen van de turbo (groter turbo gat) , meer hitte belasting op turbine, spruitstuk, uitlaatzijde van de kop, lager maximum koppel en vermogen.
de andere soort dempers die erg geschikt zijn voor turbo motoren zijn absorbsie dempers.
![[Afbeelding: sportc02a.jpg]](http://images.magnaflow.com/05news/magazine/gifs/sportc02a.jpg)
alleen al door er naar te kijken begrijp je dat ze minder tegendruk geven.