Berichten: 83
Topics: 22
Lid sinds: May 2008
Ik heb onlangs een USA style roofrack op mij 245 gemonteerd, dat maakt zo'n auto echt af, mooi hoor. Nu vraag ik mij af of ik er nog wel mee door de wasstraat kan, daar staat immers een verbod voor imperials. Zullen de slierten van de borstels om de dwarsliggers slaan en het rack eraf rukken ??? ??? Iemand ervaring met roofrack in de wasstraat??
Berichten: 1.517
Topics: 35
Lid sinds: Sep 2006
Bij ons wassen ze dergelijke dienstauto's met de hand, en dat kan ik verder toch wel aanraden
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Alstublieft, niet door de wasstraat! Echt waar het is zo slecht voor je wagen.
Berichten: 1.298
Topics: 26
Lid sinds: Mar 2008
Mijn buurvrouw heeft een Jeep Cherokee met zo'n geval op het dak. Niks aan de hand,
gewoon door de wasstraat.
Berichten: 288
Topics: 10
Lid sinds: Jun 2009
a.borgonjen schreef:Ik heb onlangs een USA style roofrack op mij 245 gemonteerd, dat maakt zo'n auto echt af, mooi hoor. Nu vraag ik mij af of ik er nog wel mee door de wasstraat kan, daar staat immers een verbod voor imperials. Zullen de slierten van de borstels om de dwarsliggers slaan en het rack eraf rukken ??? ??? Iemand ervaring met roofrack in de wasstraat??
Gewoon met het handje wassen: Beter voor de lak en doordat je dan met je auto bezig bent ontdek je sneller roestblaasjes en andere ellende waar je dan snel bij bent. Kortom: niet door de wasstraat doen!
Berichten: 909
Topics: 51
Lid sinds: Mar 2005
tuurlijk past dat!
Ik ga al 9 jaar met een roofrack door de wasstraat.
en dat de wasstraat zo slecht is..
het zal wel, maar na 9 jaar mag ik toch wel constateren dat het enigszins meevalt.
Niet wassen is slechter.
Moet ik er wel bij zeggen, dat ik hem zelf ook nog bijhou
244 DL Sedan 1984
780 B280F 1986 (oudste rijdende originele NL)
740 Estate Turbo intercooler + 1990
C70 2.0T Convertible 2004
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
Maar waaróm is een wasstraat zo slecht dan? Kom eens met een paar tegens.
Groeten van Frans
Berichten: 3.840
Topics: 107
Lid sinds: Feb 2007
v700r schreef:Maar waaróm is een wasstraat zo slecht dan? Kom eens met een paar tegens.
Ik weet er wel een paar:
1 omdat die borstels zo duur zijn worden ze vaak te laat vervangen met als gevolg dat je van die kringkrasjes over je hele autolak krijgt. Dat is alleen met hard en langdurig poetswerk weer enigszins te herstellen.
2 de borstels komen niet op de juiste belangrijke plekken van de oude 240's zoals de onderzijde van de deuren en de onderranden/binnenranden van de wielkasten achter.
3 (voor de milieufreaks) in de wasstraat gebruik je (veel) meer water en zeep dan nodig is.
Berichten: 658
Topics: 18
Lid sinds: Jul 2008
Enorm veel krassen, bij veelvoudig gebruik van de krasstraat.
Heb auto's voorbij zien komen die nog geen jaar oud waren en van motorkap tot achterklep helemaal onder de krassen zitten door de wasstraat.
Ik wil niet zeggen dat als je met de hand wast je geen krassen kan krijgen, want dat is ook niet zo als je het verkeerd doet.
Perfecte manier is om met 2 emmers te wassen, 1 voor het sop en de ander voor de (spons) washand spoelen.
Speciale washand is nog veel beter want die nemen het vuil veel beter op als een spons waar het vuil op het opppervlak blijft liggen dus krijg je nog swirls.
En die was je na je wasbeurt gewoon uit met de wasmachine.
Berichten: 1.304
Topics: 54
Lid sinds: Apr 2007
jos245 schreef:(voor de milieufreaks) in de wasstraat gebruik je (veel) meer water en zeep dan nodig is.
Rijden milieufreaks in een 240 dan?
Ja krassen zou kunnen maar ik spuit hem eerst even zelf af (maak ook de velgen goed schoon) voor ik die wasstraat in ga. Weinig krassen (ja 1, van de fiets van m'n dronken buurvrouw), zeg maar geen, in de lak. In Alphen aan den Rijn hebben ze het nieuwste van het nieuwste op wasstraatgebied en daar ben ik toch wel hÃÂ
ÃÂ
l tevreden over want voorheen dacht ik er net zo over maar ik ben om. Nooit meer met het handje wassen voor mij.
Groeten van Frans