Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Hoe moet dit veertje?
Hoi, ik heb m'n Girling achterremmen van mijn 240 gereviseerd en van nieuwe blokken voorzien, het enige wat ik nog moest vervangen waren de borgpennen. Aan ÃÂÃÂn kant zaten twee splitpennen, aan de andere kant twee pennen met een H-vormige veer. Maar nu: de girling borgpennen met veertjes zien er zo uit:

http://volvoklassiekeronderdelen.nl/shop...272641.jpg

Die pennen met borgpennen is duidelijk, maar hoe moet dat veertje nu? Er zijn twee mogelijkheden: met dat bochtje in het midden van het remblokje en dwars op de borgpen, of achter de borgpen gehaakt en evenwijdig daaraan. In dat laatste geval duwt ie de remblokjes een beetje uit elkaar, volgens mij de functie van dat veertje.

Wie weet het, wie heeft daar een plaatje van?

Groet,

Dirk
Antwoord
veertje zit aan beide zijden achter de borgpennen gehaakt. Je moet het veertje aan een zijde reeds achter de borgpen duwen terwijl je de borgpen in de klauw schuift, anders krijg je de veertjes er niet meer tussen.
Antwoord
[Afbeelding: brakes_2.jpg]
[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]
Antwoord
Bedankt voor de info! Ik had n.a.v. het eerste antwoord de veertjes achter de borgpennen gehaakt, maar dan aan de buitenkant van de remblokken....en nu dus n.a.v. de foto maar omgedraaid.

Bedankt nogmaals!

Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  rembekrachtiger moet wakker worden jantjebeton 3 5.360 27 January 2014, 11:23
Laatste bericht: jantjebeton
  Raar gedrag rempedaal, soms moet je door een soort weerstand trappen Jeroen V 4 5.534 23 May 2011, 11:26
Laatste bericht: Jeroen V

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)