Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
E85 is inderdaad een goed idee. Er schijnt ook gewerkt te worden aan een elektrische aandrijving voor de 2CV.
Mijn 245 staat inmiddels rondom in de PU en hangt weer op standaard veren: rijdt veel lekkerder dan de stugge HD-veren. Ook heb ik de achterkant opgehoogd en recht gezet. Door de LPG-ringtank links stond de auto altijd scheef. Links een blok van 5 cm en recht een van 3,5 cm. Het apparaat staat prachtig recht, rijdt comfortabel en stuurt plezierig. Heerlijk om aan te werken zo'n blokkendoos.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
hoe is het nu met je achteras, is het geluid er nu uit met optrekken?
en zo ja, welke bus was er verantwoordelijk voor de kloenk met optrekken?
ik ben het met je eens dat het fantastisch sleutelt die 200's !
maar de 2CV is ook super, als ik tijd had zou ik er wel een besteleend bij willen hebben.
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Ja de kloink is weg. Ik heb telkens even gereden om te kijken wat wat deed. Nadat ik de reactiestangen had veranderd, was het geluid voorbij.
Van sleutelen aan een eend kan ik nóg meer genieten omdat je telkens prachtig doordachte dingen ontdekt. Een ontwerp van voor WOII dat nu nog prima mee kan ik het verkeer, althans vind ik. Een besteleend lijkt me ook erg leuk, vooral de lage uitvoering is ook mooi.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
dat is goed om te weten! fijn dat het weg is

ik neem aan dat we het bij de reactiestangen over de bovenste ronde stangen hebben die aan beide zijde dezelfde rubbers hebben?
we zouden misschien wel eens een geluiden-topic kunnen beginnen met de mogelijke oorzaken er achter vermeld.
ik heb 2 eenden en een AMI opgeknapt en ben net als jij zeer gecharmeerd van de doordachte technieken!
citroën is wat mij betreft orgineler en vrijdenkender dan vele andere massa-merken.
neem nu die achterste remleidingen ; lopen door de ophang/scharnierbuis van de achteras met een aantal krullen zodat er geen slangen nodig zijn voor een flexibele verbinding met de zeer beweeglijke achterasarmen.
een hele auto van remleidingen voorzien zonder 1 slang!!!!
(ik neem aan dat het voor jou oud nieuws is maar dit zijpaadje even voor de verstokte volvisten)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Ja, ik bedoel die korte stangen boven de achteras.
En over de eend: de remleiding is idd prachtig. Wat dacht je van de vering die voor en achter gekoppeld zijn? Veert je voorwiel hard in, dan wordt de veervoorspanning achter direct verhoogd en vice versa. Zo simpel uitgewerkt en zo comfortabel.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 964
Topics: 38
Lid sinds: Nov 2006
toch is er nog een auto die veel soepeler rijdt dan de 2CV;
http://www.youtube.com/watch?v=RrdICWvUlbI
alleen het dak van een eend sluit dan wel weer beter!
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009

Die attractie wint inderdaad.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 221
Topics: 28
Lid sinds: Aug 2006
Echt wel, ik heb ze beide nog steeds, helemaal geweldig
Van Harte
245 USA 1982 + <br />Eend uit 1982
Berichten: 47
Topics: 3
Lid sinds: Jul 2007
offtopic....
Toch maar even melden dat ook ik een echte 2CV-er ben. Naast de 245DL ook twee 2CV's... 1 als chassis en 1 koets met chassis wachtend op mooi weer en een baasje dat kan lassen... (ik moet leren lassen!)
Ook nog in het wagenpark dat ik samen met m'n pa heb: 1 Acadyane en een 244..
245 DL 1990<br />2CV6 1985<br />2CV6 1986<br />Traction Avant 11BL 1954 (gestolen)<br />LowRider 2004 (fiets)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Leuke combi! De 245 rijdt echter zo gemakkelijk dat de 2CV zelden meer gebruikt wordt. Ik heb inderdaad ook nog twee project-eenden die staan te wachten op beter weer en voldoende tijd. Veel plezier met je gehobby.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)