Eric gewoon zo laten dat spruitstuk
En ik neem aan dat je weet dat je geen garantie hebt met een gebruikte 20+ jaar oude olietoevoerleiding
Ja ik ben een zeikerd, ik weet het, maar ik sta regelmatig aan de andere kant van het verhaal.. probeer mensen wat te helpen door problemen voor te zijn.
Je hebt wederom mail trouwens.
de 'oude' montage voorschiften die bij C&E op de site staan. (puur ter info, voor een ieder die dit leest)
Turbo montage voorschrift.
Wij adviseren u om voordat u de turbo monteert het volgende te kontroleren en indien nodig goed schoon te maken of te vervangen.
Voor montage:
Olie toevoer leiding reinigen en kontroleren op verstoppingen.
Olie retour leiding reinigen en kontroleren op verstoppingen.
Indien mogelijk carter ventilatie leidingen schoonmaken en carterdruk meten.
Luchtfilter vervangen en leidingen reinigen.
Demonteer en reinig, indien aanwezig, de intercooler.
Controleer het uitlaatspruitstuk op losse deeltjes.
Reinig indien mogelijk het uitlaatspruitstuk.
Demonteer en reinig, indien aanwezig, het EGR systeem volledig.
Olie + olie filter vervangen !.
Montage:
Gebruik GEEN vloeibare pakking of soortgelijk middel !!.
Monteer de Turbo op het uitlaatspruitstuk.
Monteer de uitlaat aan de Turbo.
Vul de oliekanalen van de Turbo met nieuwe olie.
Monteer de overige verbindingen.
Na montage:
Start de motor zonder dat deze aanslaat, dit om oliedruk op te bouwen in de motor, doe dit 30 sec. tot 1 minuut.
Laat de motor nu gedurende 5 tot 10 minuten stationair draaien.
Controleer alle (slang) verbindingen op lekkage.