27 July 2009, 20:40
Ik zal me eerst even netjes voorstellen ook hier 
Ik ben Arjan Schram, 34 jaar, woonachtig in Houten
al een jaar of 13 alfist in hart en nieren, daar heb ik er een stuk of 50/55 van gehad :-[
begonnen met een alfa 33 1.3s, uit 1989, helemaal standaard bij aanschaf
ik ben werkzaam als autoschadehersteller, dus de 33 werd grondig aangepakt, het eerste was uiteraard verlagen en dikke wielen enzo, en uiteindelijk heb ik de hele auto gestript, strakgemaakt en paarsmetallic gespoten, met een setje dubbele ronde koplampen erin was het een unieke auto geworden
vervolgens heb ik er nog jaren met plezier in gereden, maar omdat ik het bezigzijn met een projekt best wel miste, zijn er in de tussentijd nog een aantal auto's bijgekomen, en weer weggegaan uiteraard
ik heb bijna elk type alfa van de jaren 80 wel gehad, alleen de giulietta en de alfasud sprint ontbreken nog in mijn lijstje, verder heb ik alles gereden, van alfasud tot 75 1.8 Turbo
op het moment bestaat de verzameling, die ik hard aan het inkrimpen ben, nog uit
- '82 Alfasud Ti, bodem, binnenschermen etc allemaal nieuwstaat, veel cosmetisch laswerk etc, bedoeling was een raceprojektje, waarschijnlijk binnenkort toch oudijzer
- '86 ARNA 1.2 SL, unieke alfa, waarschijnlijk de enige nog in NL, dus die blijft en wordt compleet gerestaureerd
- '87 Alfa 90 2.0carbs, dagelijkse auto, begin 2007 ingevoerd uit belgie, staat nog in de eerste lak
- '87 Alfa 33 1.7QV, was mijn 2e grote projekt, parelmoergroen gespoten, ZENDER bodykit etc, ook restauratiebehoeftig
- '88 Alfa 33 1.3s, halfjaartje dagelijks mee gereden, en nu gesloopt voor onderdelen, oudijzerboer komt zsm ophalen
- '90 Alfa 75 2.0TS, jaar dagelijks gereden door mijn vrouw, complete CSC sportuitlaat incl spaghettispruitstukken etc, maar te klein geworden ivm de hond, dus nu geschorst
en voornamelijk vanwege de hond dus, een friese stabij van net een jaar oud, die geen lekker plekkie meer kon vinden in de 75, hebben we besloten voor een stationcar te gaan
Alfa maakt geen ruime stationcar, bovendien hebben we Volvo's altijd best wel gave en stoere auto's gevonden.
bovendien is het vanwege de alfahobby, die behoorlijk uit de hand loopt zo af en toe, een verschrikkelijk praktische auto, met zijn gigantische laadruimte, en een behoorlijk trekvermogen
we wilden wel graag een "leuke" volvo dan, en toen we via de site van de volvo 700 vereniging, een mooie rode 740 Turbo Intercooler Estate uit 1990 te koop zagen staan, eigenlijk om de hoek bij ons, ben ik daar de volgende dag gaan kijken, en een stukje wezen rijden
ondanks de 468000km op de teller, vond ik de volvo nog superfris aanvoelen, hij reed gewoon goed, dus besloten om de 740 te kopen, als verrassing kreeg ik ook nog een volle tank benzine en een verse APK erbij
Foto's moet ik nog maken, ik wilde eerst wat kleine dingetjes gedaan hebben
als eerste een hondenrek gezocht en gekocht, deze zit er inmiddels in
de hele auto is gepoetst van binnen en van buiten, en de restylespecialist heeft ca 20 deukjes uit de flanken weggemasseerd, dus de volvo is nu weer schitterend mooi rood, en de zijkanten zijn weer mooi strak

Ik ben Arjan Schram, 34 jaar, woonachtig in Houten
al een jaar of 13 alfist in hart en nieren, daar heb ik er een stuk of 50/55 van gehad :-[
begonnen met een alfa 33 1.3s, uit 1989, helemaal standaard bij aanschaf
ik ben werkzaam als autoschadehersteller, dus de 33 werd grondig aangepakt, het eerste was uiteraard verlagen en dikke wielen enzo, en uiteindelijk heb ik de hele auto gestript, strakgemaakt en paarsmetallic gespoten, met een setje dubbele ronde koplampen erin was het een unieke auto geworden
vervolgens heb ik er nog jaren met plezier in gereden, maar omdat ik het bezigzijn met een projekt best wel miste, zijn er in de tussentijd nog een aantal auto's bijgekomen, en weer weggegaan uiteraard
ik heb bijna elk type alfa van de jaren 80 wel gehad, alleen de giulietta en de alfasud sprint ontbreken nog in mijn lijstje, verder heb ik alles gereden, van alfasud tot 75 1.8 Turbo
op het moment bestaat de verzameling, die ik hard aan het inkrimpen ben, nog uit
- '82 Alfasud Ti, bodem, binnenschermen etc allemaal nieuwstaat, veel cosmetisch laswerk etc, bedoeling was een raceprojektje, waarschijnlijk binnenkort toch oudijzer
- '86 ARNA 1.2 SL, unieke alfa, waarschijnlijk de enige nog in NL, dus die blijft en wordt compleet gerestaureerd
- '87 Alfa 90 2.0carbs, dagelijkse auto, begin 2007 ingevoerd uit belgie, staat nog in de eerste lak
- '87 Alfa 33 1.7QV, was mijn 2e grote projekt, parelmoergroen gespoten, ZENDER bodykit etc, ook restauratiebehoeftig
- '88 Alfa 33 1.3s, halfjaartje dagelijks mee gereden, en nu gesloopt voor onderdelen, oudijzerboer komt zsm ophalen
- '90 Alfa 75 2.0TS, jaar dagelijks gereden door mijn vrouw, complete CSC sportuitlaat incl spaghettispruitstukken etc, maar te klein geworden ivm de hond, dus nu geschorst
en voornamelijk vanwege de hond dus, een friese stabij van net een jaar oud, die geen lekker plekkie meer kon vinden in de 75, hebben we besloten voor een stationcar te gaan
Alfa maakt geen ruime stationcar, bovendien hebben we Volvo's altijd best wel gave en stoere auto's gevonden.
bovendien is het vanwege de alfahobby, die behoorlijk uit de hand loopt zo af en toe, een verschrikkelijk praktische auto, met zijn gigantische laadruimte, en een behoorlijk trekvermogen
we wilden wel graag een "leuke" volvo dan, en toen we via de site van de volvo 700 vereniging, een mooie rode 740 Turbo Intercooler Estate uit 1990 te koop zagen staan, eigenlijk om de hoek bij ons, ben ik daar de volgende dag gaan kijken, en een stukje wezen rijden
ondanks de 468000km op de teller, vond ik de volvo nog superfris aanvoelen, hij reed gewoon goed, dus besloten om de 740 te kopen, als verrassing kreeg ik ook nog een volle tank benzine en een verse APK erbij
Foto's moet ik nog maken, ik wilde eerst wat kleine dingetjes gedaan hebben
als eerste een hondenrek gezocht en gekocht, deze zit er inmiddels in
de hele auto is gepoetst van binnen en van buiten, en de restylespecialist heeft ca 20 deukjes uit de flanken weggemasseerd, dus de volvo is nu weer schitterend mooi rood, en de zijkanten zijn weer mooi strak