Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Hi Landloper, mooi, kleurcode 139 '79, heb ik ook gehad. Heeel veeel plezier van gehad !
En ook hier staat een Eend en zelfs 2 BMW's (K en F). Voor de eend heb ik de laatste 3 jaar geen tijd meer gehad, helaas...
Het grote verschil tussen eend en volvo is: Als een eend begint te zeuren, stoppen en repareren. Bij een Volvo rustig na een maand 'ns wat tijd inplannen ;D....
[img][/img]
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Grappig wat je schrijft over het verschil tussen eend en Volvo. Ik kan het me wel voorstellen. De eend heeft een beurt nodig en dat merk je ook wel duidelijk: slechter starten enz. De kleppen van de Volvo staan niet echt netjes maar het geval start (en rijdt) probleemloos.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 518
Topics: 43
Lid sinds: Nov 2006
Een echte liefhebber die gewoon een stuk uit de wand zaagt van de schuur om zijn volvo de ruimte te geven. Je kunt nu ook mooi het front van de auto poetsen.
Volvo 740 tic '84.
Berichten: 51
Topics: 5
Lid sinds: Jan 2008
;D wat een geweldige oplossing,simpel en doeltreffend.
zo heb ik een keer van mijn surfplank een stuk afgezaagt om hem in mijn schuur tekrijgen,dit was een minder goed idee en geen aarader :o
Berichten: 1.191
Topics: 42
Lid sinds: Nov 2006
landloper schreef:Binnenkort even netjes aftimmeren en onze 245 staat droog gestald.
Waarom niet je afdakje erbij trekken? Kan je om je auto heen lopen en droog sleutelen,...
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Het afdakje is bedoeld als houthok en voorlopig nodig om alle eendenonderdelen op te bergen die uit de schuur weg moesten. De Volvo neemt in de breedte namelijk knap meer ruimte in dan de 2CV.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Wat een heerlijke auto! Na twee maanden sturen ben ik eigenlijk best blij met dat ding. Wat opvalt is dat je snel veel kilometers rijdt zoals bijvoorbeeld een onverwacht retourtje Middellandse Zee... geen probleem. Heerlijk toeren over de Franse tolwegen!!!
Eerder noemde ik de slordigheden bij de aflevering. De meeste heb ik inmiddels verholpen en Wim's Classics zegt toe -volgens afspraak- om de kosten te betalen. Een paar van die slordigheden waren blokkerende gordels, niet werkende dashboardverlichting, andere kapotte lampjes, uit elkaar gerammeld slot van de achterklep en verstopte ruitensproeiers.
Ik heb de voorwielen laten balanceren; er waren nieuwe banden op gezet maar blijkbaar niet goed gebalanceerd. Ook heb ik de kruiskoppelingen in de aandrijfas gangbaar gemaakt met de vetspuit. De auto bromde nogal bij 80-100 km en dat is nu voorbij. De motor maakte bij toeren een ontzettende herrie wat bleek te komen door een loszittende afdekkap van de distributieriem. Boutjes erbij gezocht en herrie voorbij. Ook heb ik de kleppen gesteld wat bij de 'echte grote beurt' niet was gedaan. Ach, veel gedoe en ook wel teleurstellend voor een auto die tiptop met verse APK afgeleverd zou worden door een specialist. Echter door het zelf sleutelen heb ik de auto wel snel leren kennen en dat is leuk.
Bij FCP heb ik een boel onderdelen besteld om de auto verder te updaten maar die zending is sinds begin april onderweg ??? Het amerikaanse postbedrijf is het nu aan het uitzoeken. Dat is dus even balen.
Een aparte ervaring was afkeur bij de APK doordat de plaats van het chassisnummer niet overeenkwam met de beschrijving op het kentekenbewijs. Zit bij alle Volvo's (zo heb ik gehoord) rechts maar op het kenteken stond links. Met de car langs de RDW en binnen 2 minuten toezegging dat ik een gecorrigeerd deel 1 zou krijgen. Vandaag zat die inderdaad bij de post.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Fijn te horen dat ie bevalt. En tja, al die kleine dingen zie je alleen maar met een beetje liefde en aandacht...en als je dan nog een beetje technisch en niet bang bent kan je heel veel genieten ! ;D
Ik probeer de Eend door de apk te halen en af te stellen op e85 want wij willen dit jaar naar de WM in Tjechie...
[img][/img]
Berichten: 469
Topics: 22
Lid sinds: Mar 2009
Is ethanol dan een vereiste voor de worldmeeting? Je kent waarschijnlijk leenapk wel?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Berichten: 827
Topics: 20
Lid sinds: Apr 2005
Alleen van zeggen. Voor ons dus geen WM :-\ enne nee, e85 is niet verplicht maar het geeft wel een fijn gevoel als je ermee rond rijdt... ;D
[img][/img]