Topics: 28
http://i292.photobucket.com/albums/mm15/.../Steun.jpg
Steun paste niet helemaal in de bak, links zat onder water, rechts erboven.
Vanavond andere voeding erop gezet 24V / 3,5 A (borrelt beter, maar blijf wel met de vingertjes uit de buurt)
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
24 volt voeding geploft, kon er niet tegen. :-\
Acculader er weer aangesloten, meer soda erin, nu 5 A stroom.
Gaat nu sneller !
Kijk maar eens naar de nieuwe steun
http://i292.photobucket.com/albums/mm15/...teun-1.jpg
The brick is flying again (Volvo 245 Turbo 1985, Suzuki GS850G, Zundapp GTS 529-029
Topics: 56
Ziet er goed uit, maar wat doe je nou met het 'afvalwater' ???
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
De rommel bezinkt als je de stroom eraf zet.
Als de bak te vol wordt, schep ik de zooi eruit en breng het bij de gemeente.
Maar je hebt minimale zooi
Inmiddels zitten de volgende steunen erin en de eerste steun staat inmiddels in de menie.
Hij lijkt wel nieuw !
Topics: 163
Ziet er mooi uit.
Ik ben alleen niet meer zo'n held in scheikunde, maar als je nu heel erg lang wacht is dan je steun opgelost?
Topics: 38
Zoooooooooo!!!
het resultaat mag er wezen zeg!
je moet denk ik de steun heel goed spoelen om doorvreten van de soda te voorkomen onder de menie.
wij hebben op de zaak een straalcabine dus ik denk dat ik niet snel van je methode gebruik zal maken, maar toch wel gaaf om te zien dat het zo goed werkt
mag ik nog zo vrij zijn op te merken dat spanningen boven de 42 volt al als gevaarlijk beschouwd mogen worden.
ik kan mij voorstellen dat iemand ook graag je voorbeeld volgt en een trafo pakt met een nog hogere uitgangs-spanning :o
de combinatie elektriciteit/water is niet zo'n beste....
maar nogmaals gaaf project!
Topics: 6
Het resultaat mag er zijn, is er ook een max afmeting van bak wat nog met een acculader te doen is?
Ik heb een kunststof bak staan waar ongeveer ÃÂÃÂn kuub water in past, ik zou de bak dan willen vullen met ongeveer 300 liter, zou dit nog te doen zijn?
Ik denk dat de afstand van je werkstuk naar de anode niet te groot moet zijn om zodoende nog enige stroomsterkte over te houden. Heb eerst met weing soda gewerkt, stroomsterkte te laag, dan duurt het eigenlijk veel te lang. Je moet trouwens de anodes (plus) regelmatig schoonmaken, worden letterlijk weggevreten.
Gelezen dat de spanning er alleen is om de electrolyse in gang te zetten, stroomsterkte bepaalt het tempo.
Hogere spanningen zijn zeer gevaarlijk (en niet nodig). Ik ga zeker niet verder dan mijn acculadertje!!
Goed alternatief als je (helaas) geen straalcabine in de buurt hebt. Zal binnenkort eens wat van aluminium proberen.
En anderen dus ook geen gekke alternatieven in het water steken. Het is zeker niet de bedoeling dat er ongelukken gebeuren !!
Topics: 31
Straalcabine is ook makkelijk zelf te maken, het gereedschap voor te stralen kost verder ook geen drol (25â⬠voor de houder, 8â⬠voor 50kg molzand)
Ik heb ondertussen een echte el cheapo straalkast gemaakt van een afgedankte brandkast en wat hout. Gewoon met de compressor op de spuitmond met zand en stralen maar... 5min voor een olieretourleiding terug in nieuwstaat te krijgen.
Zal binnenkort eens wat foto's maken van de kast en de resultaten.
245 GL => B230F aka De Rooie