Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
760 tic estate
tja nog even over de 760 turbo estate,hij bevalt prima.Ik heb de auto in Dover opgehaald van de eerste eigenaar met 99.000 mijl op de teller.Op het oog een verschrikkelijk mooie en nette auto tot dat ik hem in Nederland op de brug zette,helaas niet zo mooi en was aan het balen wat ik nu weer gekocht had.Maar ja je bent monteur of niet en goed aan de slag gegaan met hem,het probleem waar een 2 serie last van heeft zou een 7 serie niet hebben maar deze dus wel ROEST!!Sleutel toch al een geruime tijd aan de zweedse tanks en normaal doet een 7 dat niet of je moet een lichtgroene hebben,want de ervaring leert hoe raar ook dat die er wel wat van kunnen.Maar goed beide dorpels achter waren zo rot als stront,de accu bak weggerot en de reserve wielbak links had gat waar je de weg goed door kon zien.Dit is allemaal gerepareerd en opnieuw gespoten en redelijk netjes allemaal.Want een 760 turbo estate van de eerste serie is nooit in Nederland geleverd,wel lachen bij de rdw,kom daar geregeld en de jongenskennem me daar die zijn niet eens gaan zoeken maar hebben maar aan mij gevraagd wat voor motor en wielbasis want dat scheelde hun weer tijd.

Maar het enige dat ze niet konden plaatsen was dat er in een handbak in zat,logisch want die heb ik zelf gemonteerd.Heb het vliegwiel van een b230f pas gemaakt voor een b230et want deze kun je niet een op een overzetten daar een et twee positie sensors heeft en een f maar een.Dus een strip op het vliegwiel gelast zodat de timing weer klopt een nieuwe koppeling gemonteerd.Er moest en zou een sperdiff in komen en die zit er dus ook in.Ook een dumpvalve gemonteertd en een boostcontroll,normaal heeft hij 182 pk en zal nu rond de 200 pk zitten,maar ja veel vermogen is leuk maar dan moet ook de wegligging aangepakt worden dus omlaag met dat ding en een setje polaris eronder geschroefd.Al met al veel werk geweest maar een genot om in te rijden nu,dwars gaan doet ie ook super en dat is gewelding om met zo'n zeecontainer dwars de hoek om te komen haha,

Ramon
Antwoord
Enige troost:je bent niet de enige Wink

Wel leuk dat deze oude modellen weer midden in de belangstelling komen te staat,het zijn en blijven toch geweldige bakken ;D

Wij hebben inmiddels een aardige vloot opgebouwd van deze "bijna belastingvrije 700's".

Onlangs heb ik via E-bay "per ongeluk" een 1986 765 GLE 2.4 TD gekocht en ook die heeft rotte achterdorpels en een verrotte accubak :'(

[Afbeelding: Foto-4YS36EU3-D.jpg]

Op het oog is het helemaal geen lelijke of afgeragde bak,zelfs een best mooie Volvo en dus is inmiddels het inventariseren begonnen,zelfs het uitkijken naar een geschikte donorauto om, deze weer tiptop te renoveren.

Onze andere 1986 Volvo 745 GL is daarentegen keihard op een verrotte accubak na dan en verroeste voorschermen(die inmiddels al vervangen zijn),alleen een beschadigde rechter achterdeur en gecorrodeerde achterklep staan op de lijst om vervangen te worden alsmede het bekende hemeltje Wink
[Afbeelding: Foto-OCKRHZV7-D.jpg]

En dan zijn wij nog bezig om een keiharde 1985 745 GLE 2.3 Automaat(full options) op te knappen :Smile

De zeer vroege 7's zijn zeker wel degelijk roestgevoelig maar absoluut beter dan de 2's,zelfs beter als de late modellen daarvan :-X
Antwoord
en dan hoop ik dat je met 'beter' gewoon bedoeld dat ze minder roestgevoelig zijn Wink Wink
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
Het is inderdaad een plaatje.. Wat staan die wielen hem goed zeg! 8)
Antwoord
kom ze bij op de zaak geregeld tegen en heb ze zelden rot gezien maar wat opvalt is dat de lichtgroen metallic er het meeste last van heeft,dan bedoel ik niet alleen de dorpels maar ook het plaatwerk deuren en schermen.Accu bak is inderdaad een vaker voorkomend probleem,maar dorpels heb ik bij mij op de zaak nog niet vaak gehad en waar ik een 240 toch wel eens af moet keuren op roestschade heb ik dat bij een 7 nog niet hoeven doen ook mijn turbo zou er niet op afgekeurd zijn maar ja ik wilde hem gewoon weer supernetjes hebben en daar ben ik wel in geslaagd vind ik,o ja hij is van 11-11-1985.
Antwoord
ramon schreef:kom ze bij op de zaak geregeld tegen en heb ze zelden rot gezien maar wat opvalt is dat de lichtgroen metallic er het meeste last van heeft,dan bedoel ik niet alleen de dorpels maar ook het plaatwerk deuren en schermen.

En bedankt wa jong Wink Tja, het klopt wel :-[ maar dat komt wel goed ;D en ik zit nog droog, het is niet zo dat overal naar buiten kan kijken......
Antwoord

Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Rhino's Estate Rhino 16 10.423 11 May 2021, 04:15
Laatste bericht: Rhino
  Sjors' Volvo 244 Estate 2.0i uit 1992 SjorsRWD 0 2.436 2 February 2016, 01:26
Laatste bericht: SjorsRWD
  Meneer Nielsson, de donkergrijze estate Jeru 10 9.711 30 October 2015, 00:18
Laatste bericht: polestar-volvo
  Volvo 240 GLT estate HSGHOR 75 48.088 3 September 2015, 14:35
Laatste bericht: skidje
  Mijn Volvo 945 LPT Estate Uberbrick 27 20.634 24 August 2014, 23:12
Laatste bericht: Uberbrick
  Mijn Volvo 240 DL estate hansbaijens 1 2.201 24 April 2014, 09:57
Laatste bericht: Jerry
  Ik stel me even voor ----- Volvo 240 Estate Depechetoi 27 16.769 15 April 2014, 22:24
Laatste bericht: Bassen
  Volvo 245 polar estate klooster 5 5.271 9 February 2014, 18:46
Laatste bericht: klooster
  Onze "nieuwe" volvo 240 estate rhoek 4 3.434 17 April 2013, 16:38
Laatste bericht: paulb
  240SE Estate update/aangepast. Frans245 29 16.180 13 April 2013, 09:32
Laatste bericht: volvosvenska

Ga naar locatie:

Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)