28 April 2009, 14:26
tja nog even over de 760 turbo estate,hij bevalt prima.Ik heb de auto in Dover opgehaald van de eerste eigenaar met 99.000 mijl op de teller.Op het oog een verschrikkelijk mooie en nette auto tot dat ik hem in Nederland op de brug zette,helaas niet zo mooi en was aan het balen wat ik nu weer gekocht had.Maar ja je bent monteur of niet en goed aan de slag gegaan met hem,het probleem waar een 2 serie last van heeft zou een 7 serie niet hebben maar deze dus wel ROEST!!Sleutel toch al een geruime tijd aan de zweedse tanks en normaal doet een 7 dat niet of je moet een lichtgroene hebben,want de ervaring leert hoe raar ook dat die er wel wat van kunnen.Maar goed beide dorpels achter waren zo rot als stront,de accu bak weggerot en de reserve wielbak links had gat waar je de weg goed door kon zien.Dit is allemaal gerepareerd en opnieuw gespoten en redelijk netjes allemaal.Want een 760 turbo estate van de eerste serie is nooit in Nederland geleverd,wel lachen bij de rdw,kom daar geregeld en de jongenskennem me daar die zijn niet eens gaan zoeken maar hebben maar aan mij gevraagd wat voor motor en wielbasis want dat scheelde hun weer tijd.
Maar het enige dat ze niet konden plaatsen was dat er in een handbak in zat,logisch want die heb ik zelf gemonteerd.Heb het vliegwiel van een b230f pas gemaakt voor een b230et want deze kun je niet een op een overzetten daar een et twee positie sensors heeft en een f maar een.Dus een strip op het vliegwiel gelast zodat de timing weer klopt een nieuwe koppeling gemonteerd.Er moest en zou een sperdiff in komen en die zit er dus ook in.Ook een dumpvalve gemonteertd en een boostcontroll,normaal heeft hij 182 pk en zal nu rond de 200 pk zitten,maar ja veel vermogen is leuk maar dan moet ook de wegligging aangepakt worden dus omlaag met dat ding en een setje polaris eronder geschroefd.Al met al veel werk geweest maar een genot om in te rijden nu,dwars gaan doet ie ook super en dat is gewelding om met zo'n zeecontainer dwars de hoek om te komen haha,
Ramon
Maar het enige dat ze niet konden plaatsen was dat er in een handbak in zat,logisch want die heb ik zelf gemonteerd.Heb het vliegwiel van een b230f pas gemaakt voor een b230et want deze kun je niet een op een overzetten daar een et twee positie sensors heeft en een f maar een.Dus een strip op het vliegwiel gelast zodat de timing weer klopt een nieuwe koppeling gemonteerd.Er moest en zou een sperdiff in komen en die zit er dus ook in.Ook een dumpvalve gemonteertd en een boostcontroll,normaal heeft hij 182 pk en zal nu rond de 200 pk zitten,maar ja veel vermogen is leuk maar dan moet ook de wegligging aangepakt worden dus omlaag met dat ding en een setje polaris eronder geschroefd.Al met al veel werk geweest maar een genot om in te rijden nu,dwars gaan doet ie ook super en dat is gewelding om met zo'n zeecontainer dwars de hoek om te komen haha,
Ramon



![[Afbeelding: Foto-4YS36EU3-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-4YS36EU3-D.jpg)
![[Afbeelding: Foto-OCKRHZV7-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-OCKRHZV7-D.jpg)
