Berichten: 125
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2005
Met mijn 242 uit 1975 ben ik wsl slachtoffer

van de gevolgen van de verschillende lagerbussen voor de geleide-armsteun :? (blz. 96 in de vraagbaak :? ).
Nu dacht ik voor de volledigheid maar alle rubbers in de voorwielophanging te vervangen. Kent iemand een goed(koop) adresje 8) waar ik hiervoor kan slagen?
Idealiter zoek ik (zelf) op onderdeelnummer, maar ken deze dus ook niet. Kan iemand me helpen aan de nummers voor:
* lagerbus geleide-armsteun (hard);
* rubber bij bevestigingssteun stabilisatorstang;
* rubber bij verbindingsstangetje (stabilisatorstand naar draagarm);
* rubber bij draagarm voorzijde;
* rubber bij draagarm achterzijde.
(* evt. fusee)
Alvast bedankt :!:
P.S. Ook gepost in Volvo 240/260 Register forum
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
Berichten: 125
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2005
kep wel een mooie Duitse site gevonden waar dergelijke rubbers te koop zijn, maar welke moet ik dan precies hebben?
website:
http://www.w-und-g.de/
(volg de links: Produkte, IPD Sortiment, Polybuchsen, 240/260)
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
en toevallig heb ik gisteren eens uitgezocht wat het kost om eea te vervangen met die HD Poly rubbers:
Voorkant, compleet: draagarm voor+achter en stab.stang boven+onder
bij W-und-G: E144,-
Dezelfde set bij IPDUSA: E100
Beiden ex verzendkosten
Achterkant kost een beetje meer.... (E260 bij WuG en E170 bij IPDUSA)
Bij beiden hebben ze ook de goedkopere normale rubberuitvoeringen. En op de PDF-prijslijst van WuG heb je een erg mooi overzicht op blz. 17 van de normale rubbers met prijzen.
Berichten: 125
Topics: 31
Lid sinds: Dec 2005
Welke sets heb je dan precies uitgezocht?
M'n technische kennis en Duits is niet zo goed dat ik kan nagaan welke bussen/rubbers ik nodig zou hebben.
Had je ook al uitgezocht wat het verschil in verzendkosten is (tussen W-und-G en IPDUSA)?
Ticcie - onwijs bedankt!
R.I.P. Volvo 244 GL - 1980 - geel;
verkocht: 'de tunnel' Volvo 245 DL - 1980 - geel - LPG;
enjoying: 'Doris' - Volvo 242 DL - 1975 - bordeauxrood - LPG;
tryin to enjoy (more): 'Die Nieuwe Ouwe' - Volvo 940 GL - 1996 - groen - LPi.
kijk op w-und-g.de
klik op de amazon
klik op Preislisten
klik op preisliste volvo 240/260
kijk in dat doc op blz. 17
voor de vooras heb je nodig:
nr 2 art. 825( 2 maal: links en rechts) E25
nr 3 art 711 2 maal E24
nr 6 art 926 2 maal E14
nr 7 art 9914 4 maal E6
Totaal E 70
Dezelfde set, maar dan van IPD kost je dus het dubbele.
Met het plaatje in je hand hoeft je Duits niet zo goed te zijn - mijn technisch Duits is ook niet best!
Verzendkosten vanaf WuG zijn ongeveer E15 geloof ik, vanaf USA zal het misschien het dubbele zijn (ik betaalde $40,- voor een flink met pakket met el.raambediening).
heb gisteravond het hele zaakje bij IPDUSA in dat blauwe poly HD besteld:
* complete set voor de vooras + stab.stang
* complete set voor de achteras
* 3 ophangrubbers voor stuurbekrachting + dynamo
* en - altijd handig - een plastic prise as voor 't wisselen vd koppeling
Totaal was wel $450,- incl. $43 airmail-verzendkosten.....
Maar als ik alle verhalen lees moet ie dat echt een enorme verbetering in de wegligging geven.
Berichten: 4.732
Topics: 135
Lid sinds: Mar 2005
COOOOOLLLLL Dude...dat gaat je echt verbazen straks. Let maar op. Rijdt superrrr strak dat poly-spul! :-)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
ben ook erg benieuwd!
Het is alleen wel een lastig karweitje denk ik.
Voordeel van IPDUSA is dat een aantal rubbers incl. de metalen behuizing komt (vernieuwde uitvoering). Bij de oude uitvoering (WuG) moest je de behuizing opnieuw gebruiken en dus alles erin en eruit persen.
Berichten: 1.386
Topics: 54
Lid sinds: Mar 2005
t?s wel niet dat blauwe spul wat jullie gebruiken maar de 245 hoeft ook geen sportauto te worden :lol:
aangezien de 245 een spoorzoeker begint te worden heb ik alle rubbers besteld van de voor en achterwiel ophanging ,het kan i.i.g. geen kwaad na ruim 3ton en heb ik weer wat nuttigs te doen , waar ben ik aan begonnen :roll:
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
ben benieuwd waar je tegenaan loopt bij het monteren.... Als je het binnenkort gaat doen, laat dan svp even weten waar de lastige punten zitten (pers nodig etc), dan kan ik er ook rekening mee houden! Zie de montage nog niet helemaal zitten nl....