5 December 2006, 11:48
245GLE Lpg 431.000km.
Mijn volvo zwabbert als een boot bij hoge snelheden en volledige belading.
Als ik zware spullen achterin heb en snel rijd, dan voelt de auto aan alsof de voorwielen
de grond niet meer raken (neus wordt "zoekerig").
Als ik echt heel hard rijd, is het bijna onverantwoord; hij is dan bijna niet meer in de hand te houden
(180 km/u met vakantiebepakking).
Ik had voorheen achter Nivomats en die vervangen door Rode Koni's.
Toen hing de auto "in zijn kont" en heb ik verzwaarde veren laten plaatsen. (staat weer mooi recht).
Ik kan me het weggedrag met de Nivomats niet meer zo goed herinneren, maar naar mijn idee
is het erger geworden na de verzwaarde veren.
Kan het ook te maken hebben met versleten rubbers?
Zo ja, kan iemand me uitleggen welke rubbers ik dan moet vervangen?
(liefts ook waar ze zitten).
Heb ook wel eens wat gelezen over PU-bussen; is het verstandig om (alle) rubbers te vervangen door
(duurdere) PU-bussen?
Is het een moeilijke/lastige klus voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft, en
heb je er speciaal gereedschap voor nodig?
Rob
Mijn volvo zwabbert als een boot bij hoge snelheden en volledige belading.
Als ik zware spullen achterin heb en snel rijd, dan voelt de auto aan alsof de voorwielen
de grond niet meer raken (neus wordt "zoekerig").
Als ik echt heel hard rijd, is het bijna onverantwoord; hij is dan bijna niet meer in de hand te houden
(180 km/u met vakantiebepakking).
Ik had voorheen achter Nivomats en die vervangen door Rode Koni's.
Toen hing de auto "in zijn kont" en heb ik verzwaarde veren laten plaatsen. (staat weer mooi recht).
Ik kan me het weggedrag met de Nivomats niet meer zo goed herinneren, maar naar mijn idee
is het erger geworden na de verzwaarde veren.
Kan het ook te maken hebben met versleten rubbers?
Zo ja, kan iemand me uitleggen welke rubbers ik dan moet vervangen?
(liefts ook waar ze zitten).
Heb ook wel eens wat gelezen over PU-bussen; is het verstandig om (alle) rubbers te vervangen door
(duurdere) PU-bussen?
Is het een moeilijke/lastige klus voor iemand die dit nog nooit gedaan heeft, en
heb je er speciaal gereedschap voor nodig?
Rob
![[Afbeelding: 84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif]](https://images.cdn.circlesix.co/image/uploads/posts/2016/06/84fb94b1c967617fde68e97ccaaf79fc.gif)