20 April 2009, 21:33
Ik kwam zojuis weer een bijzonder exemplaar tegen. Ik raak steeds de topic kwijt waarin de volvo prototypes voorbij komen.
Dus bij deze wilde ik hier maar een verzameltopic maken van de verschillende auto's. Er is behoorlijk wat info te vinden en heeft ook al op dit forum gestaan, maar is niet altijd even makkelijk terug tevinden tussen het offtopic geklets.
Hier in ieder geval een leuke wagen die ik nog niet gezien had:
Lijkt dus op een AC cobra maar met volvo driveline. Heeft ook ergens wat weg van een P1800 natuurlijk.
Dus bij deze wilde ik hier maar een verzameltopic maken van de verschillende auto's. Er is behoorlijk wat info te vinden en heeft ook al op dit forum gestaan, maar is niet altijd even makkelijk terug tevinden tussen het offtopic geklets.
Hier in ieder geval een leuke wagen die ik nog niet gezien had:
Lijkt dus op een AC cobra maar met volvo driveline. Heeft ook ergens wat weg van een P1800 natuurlijk.
Citaat:Im Jahre 1983 überlegte der dänische Volvo-Importeur Ole Sommer, ob er nicht wieder ein Fzg auf Volvobasis bauen sollte. Sein 120er Coupe war ein Einzelstück geblieben , und es sollte diesmal eine Serie sein, und zwar ein Sportwagen (Roadster)auf Volvobasis.