Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Leven met onze 245 (was: 245 logisch vervolg op onze 2CV)
#21
Hi Landloper, mooi, kleurcode 139 '79, heb ik ook gehad. Heeel veeel plezier van gehad !

En ook hier staat een Eend en zelfs 2 BMW's (K en F). Voor de eend heb ik de laatste 3 jaar geen tijd meer gehad, helaas...

Het grote verschil tussen eend en volvo is: Als een eend begint te zeuren, stoppen en repareren. Bij een Volvo rustig na een maand 'ns wat tijd inplannen ;D....
[img][/img]
Antwoord
#22
Grappig wat je schrijft over het verschil tussen eend en Volvo. Ik kan het me wel voorstellen. De eend heeft een beurt nodig en dat merk je ook wel duidelijk: slechter starten enz. De kleppen van de Volvo staan niet echt netjes maar het geval start (en rijdt) probleemloos.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#23
Een echte liefhebber die gewoon een stuk uit de wand zaagt van de schuur om zijn volvo de ruimte te geven. Je kunt nu ook mooi het front van de auto poetsen.
Volvo 740 tic '84.
Antwoord
#24
;D wat een geweldige oplossing,simpel en doeltreffend.
zo heb ik een keer van mijn surfplank een stuk afgezaagt om hem in mijn schuur tekrijgen,dit was een minder goed idee en geen aarader :o
Antwoord
#25
landloper schreef:Binnenkort even netjes aftimmeren en onze 245 staat droog gestald.

Waarom niet je afdakje erbij trekken? Kan je om je auto heen lopen en droog sleutelen,... Wink Big Grin
[Afbeelding: 50230371_6_BZi3-1.jpg]
Antwoord
#26
Het afdakje is bedoeld als houthok en voorlopig nodig om alle eendenonderdelen op te bergen die uit de schuur weg moesten. De Volvo neemt in de breedte namelijk knap meer ruimte in dan de 2CV.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#27
Wat een heerlijke auto! Na twee maanden sturen ben ik eigenlijk best blij met dat ding. Wat opvalt is dat je snel veel kilometers rijdt zoals bijvoorbeeld een onverwacht retourtje Middellandse Zee... geen probleem. Heerlijk toeren over de Franse tolwegen!!!

Eerder noemde ik de slordigheden bij de aflevering. De meeste heb ik inmiddels verholpen en Wim's Classics zegt toe -volgens afspraak- om de kosten te betalen. Een paar van die slordigheden waren blokkerende gordels, niet werkende dashboardverlichting, andere kapotte lampjes, uit elkaar gerammeld slot van de achterklep en verstopte ruitensproeiers.

Ik heb de voorwielen laten balanceren; er waren nieuwe banden op gezet maar blijkbaar niet goed gebalanceerd. Ook heb ik de kruiskoppelingen in de aandrijfas gangbaar gemaakt met de vetspuit. De auto bromde nogal bij 80-100 km en dat is nu voorbij. De motor maakte bij toeren een ontzettende herrie wat bleek te komen door een loszittende afdekkap van de distributieriem. Boutjes erbij gezocht en herrie voorbij. Ook heb ik de kleppen gesteld wat bij de 'echte grote beurt' niet was gedaan. Ach, veel gedoe en ook wel teleurstellend voor een auto die tiptop met verse APK afgeleverd zou worden door een specialist. Echter door het zelf sleutelen heb ik de auto wel snel leren kennen en dat is leuk.

Bij FCP heb ik een boel onderdelen besteld om de auto verder te updaten maar die zending is sinds begin april onderweg ??? Het amerikaanse postbedrijf is het nu aan het uitzoeken. Dat is dus even balen.

Een aparte ervaring was afkeur bij de APK doordat de plaats van het chassisnummer niet overeenkwam met de beschrijving op het kentekenbewijs. Zit bij alle Volvo's (zo heb ik gehoord) rechts maar op het kenteken stond links. Met de car langs de RDW en binnen 2 minuten toezegging dat ik een gecorrigeerd deel 1 zou krijgen. Vandaag zat die inderdaad bij de post.
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#28
Fijn te horen dat ie bevalt. En tja, al die kleine dingen zie je alleen maar met een beetje liefde en aandacht...en als je dan nog een beetje technisch en niet bang bent kan je heel veel genieten ! ;D

Ik probeer de Eend door de apk te halen en af te stellen op e85 want wij willen dit jaar naar de WM in Tjechie...
[img][/img]
Antwoord
#29
Is ethanol dan een vereiste voor de worldmeeting? Je kent waarschijnlijk leenapk wel?
245DL '79 (werkpaard)
R1150GS '02 (genieten)
2CV6 '86 (hoop lol mee)
Antwoord
#30
Alleen van zeggen. Voor ons dus geen WM :-\ enne nee, e85 is niet verplicht maar het geeft wel een fijn gevoel als je ermee rond rijdt... ;D
[img][/img]
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Onze oranje 245 uit 1977 Sputnik 4 2.064 17 December 2022, 08:30
Laatste bericht: HSGHOR
  Volvo 264GL van 1976 krijgt nieuw leven sander264 42 20.983 12 December 2013, 20:18
Laatste bericht: sander264
  Onze "nieuwe" volvo 240 estate rhoek 4 3.277 17 April 2013, 16:38
Laatste bericht: paulb
  Onze rode 240 polar uit 93 dannyswart 7 7.336 21 August 2012, 11:33
Laatste bericht: BartWillem
  Onze nieuwe kinderwagen Hein T 30 15.699 30 July 2011, 10:01
Laatste bericht: rients
  Aangenaam: wij en onze 144! Guppi 42 18.760 15 August 2010, 23:45
Laatste bericht: Venya
  Update: Onze toekomstige "schoolbus" MyFirstVolvo 9 4.533 4 September 2009, 23:03
Laatste bericht: TheSaint77
  Nieuw project! Een 244 DL uit 1982 nieuw leven inblazen..... volvo200liefhebber 67 28.513 31 August 2009, 12:02
Laatste bericht: volvo200liefhebber
  Onze eerste Volvo Boxerman 17 8.411 1 August 2009, 21:51
Laatste bericht: Boxerman
  Onze 245 GL --> B21et restauratie Het vordert daanheijn 33 16.172 23 November 2007, 22:49
Laatste bericht: daanheijn

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 4 gast(en)