Topics: 21
Had ik vanmorgen ook wat, ik zag dat bij de laatste keer omhoogklappen van de achterzitting de gordels niet goed waren komen te liggen. ik denk, ik druk nog even de zitting naar beneden om gordels goed te doen...
Knapt me de ontgrendelknop in de achterzitting af.....
Kan ik die eenvoudig vervangen of heeft iemand een idee hoe ik de zitting weer naar beneden kan krijgen ?
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Topics: 9
http://www.volvo240-260register.nl/forum....php?t=933
komt vrij veel voor geloof ik. Is redelijk eenvoudig. succes
79-er 242 GT B23e
Citaat:Had hetzelfde probleem. Is redelijk eenvoudig te fixen.
Kost wel even wat tijd:
- rugleuning verwijderen
- links en rechts de "vangpunten" verwijderen
- Bekleding (stalen clips) dusdanig verwijderen dat je aan de binnenkant bij het mechanisme kunt
- afgebroken item vervangen door exemplaar van bv sloop
(bij mij was het afgebroken schuifgedeelte nog te lijmen met 2-komponenten lijm. Gebruik bv Bison-Snel)
Ik was wel in bezit van een onderdelentekening.
Succes!
Abel
Hmmmm, dank voor je antwoord maar als de zitting nou nog vast zit ? Ga geloof ik ook maar 'es met lijm aan de gang... :evil:
cht niet<br /><br />Geen Volvo 240 Polar '91, wel een franse diesel<br />Honda Cb900F Boldor '81<br /><br />www.eencity.nl
Topics: 54
met een schroeven draaier is de schuif nog wel te ontgrendelen , ik heb er een nieuwe op zitten van etsate service , kostte 26 euro.
Geen 940 LPT 1996
en geen onderdelen meer........
Topics: 9
en als je met de schroevendraaier er niet uit komt, kun je altijd met je vingers de palletjes links en rechts ontgrendelen.
79-er 242 GT B23e
voorlopig al even weer klaar, ontgrendelen was inderdaad een fluitje van een cent....
In de kerstavakantie maar eens even serieus kijken, nu eerst examen :roll: