28 December 2006, 21:52
Het is gebeurd, ook mijn Volvo heeft sinds kort een Volvo-kwaaltje erbij.
De hendel achteraan de achterbank, waarmee je de bank kan ontgrendelen en voorover klappen, doet het niet meer. Er is geen beweging in de hendel te krijgen (schuift niet meer omhoog), en volgens mijn garagehouder zouden 'twee stukjes (in het mechanisme) ontbreken'. Veronderstel dat binnenin dus iets afgebroken is, want toen ik de auto kocht, deed alles het nog prima.
Heb al hier en daar begrepen dat ik best op zoek ga naar een achterbank (of -mechanisme) van de sloop. Of zijn er nog andere tips?
Is er een verschil tussen achterbanken/mechanismes van verschillende bouwjaren (past een zeventiger bijvoorbeeld in een negentiger-auto?)? Stel dat ik een bank zonder hoofdsteunen versier en over wil (laten) zetten, zitten er bovenin al gaten zodat ik de huidige hoofdsteunen kan overzetten?
Oja, mijn exemplaar is een Volvo 240 GLE, 1992 (modeljaar 1993). Donkergrijs interieur.
De hendel achteraan de achterbank, waarmee je de bank kan ontgrendelen en voorover klappen, doet het niet meer. Er is geen beweging in de hendel te krijgen (schuift niet meer omhoog), en volgens mijn garagehouder zouden 'twee stukjes (in het mechanisme) ontbreken'. Veronderstel dat binnenin dus iets afgebroken is, want toen ik de auto kocht, deed alles het nog prima.Heb al hier en daar begrepen dat ik best op zoek ga naar een achterbank (of -mechanisme) van de sloop. Of zijn er nog andere tips?
Is er een verschil tussen achterbanken/mechanismes van verschillende bouwjaren (past een zeventiger bijvoorbeeld in een negentiger-auto?)? Stel dat ik een bank zonder hoofdsteunen versier en over wil (laten) zetten, zitten er bovenin al gaten zodat ik de huidige hoofdsteunen kan overzetten?
Oja, mijn exemplaar is een Volvo 240 GLE, 1992 (modeljaar 1993). Donkergrijs interieur.