Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Wie weet wat de standaard hoogte en diameter is voor ophoogblokken om de achterkant op te hogen.
Ik heb al verzwaarde veren onder gezet maar blijft nog steeds te laag.
Ik heb nl. een stuk materiaal, waarschijnlijk Polyprop (zwart) op het werk waar ik de blokken van kan maken.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Misschien dat je hier wat van af kunt leiden?
Heb ze zelf ook gehad; schat 4cm hoog, 8 cm doorsnee?
Heavy Load Blocks
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
ja, die link ken ik maar helaas staan er geen maten bij.
Ik kan natuurlijk de maten van de veren ff opmeten en de hoogte die erbij moet om weer recht te staan opmeten.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 3.259
Topics: 176
Lid sinds: Nov 2005
Citaat:ja, die link ken ik maar helaas staan er geen maten bij.
Van de site:
They lever the hight of your Volvo with 4 centimeters.
Hoe dik zouden die blokken dan ongeveer zijn...?
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
:-[ ietwat overheen gelezen denk ik ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 9.909
Topics: 84
Lid sinds: Apr 2006
Ze zitten onder mijn 240, ik heb ze lekker wat breder gemaakt dan de onderste spiraal van de veer, en van staal. Ik heb geen zin er over na te moeten denken wat er gebeurd als de veer ineens naast die blokken schuift.
Hier een fotootje:
http://volvolvo.nl/index.php?option=com_...7#msg58517
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
Vannacht een paar blokken gemaakt, van aluminium, je moet het onafgeveerde gewicht zo laag mogelijk houden tenslotte, heb ik wel eens gehoord

blokken zijn 2 van 38 mm en 2 van 30 mm en 90 rond, ff kijken welke ik er onder zet.
kan ik alleen niet meer rijden als er gestrooid is, krijg ik bloemkolen op mijn mooie blokken ;D
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
was nog niet helemaal happy met het idee dat er ondanks de verzwaarde veren ook nog blokken onder moeten.
Vandaag terug geweest naar Slubo waar ik de veren vandaan heb.
Met de man gepraat en de auto laten zien, maar volgens hem staat de auto goed recht.
Hij heeft gemeten van vloer (werkplaats) tot midden onderste sierstrip aan de voorzijde, dit was 31,5 cm.
Aan de achterzijde is dat 33 cm.
Alhoewel er aan de voorzijde een grote afstand tussen band en wielkast zit en achter niet.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD
Berichten: 95
Topics: 12
Lid sinds: Jan 2008
De ophoogblokken die wij verkopen zijn 4 cm hoog met een diameter van 8 cm. Dit zijn exact de afmetingen die Volvo destijds ook hanteerde bij hun rubber uitvoering. Het heeft overigens geen enkele zin om de diameter te vergroten omdat dit buiten het contactoppervlak van de draagarm valt.
De blokken verkopen wij duidelijk niet om versleten veren te compenseren, het gaat enkel om de rijhoogte. Wanneer je met nieuwe veren (al dan niet verzwaard) en met meerdere personen in een 240 zit dan zal hij ook gaan hangen. Het staat gewoon veel mooier in verhouding wanneer hij net wat hoger is achter. En polyurethaan is het beste materiaal voor deze applicatie (helaas wel duur..).
Overigens is de foto op onze site met een 5 cm blok, op deze site
http://www.volvo200.org/modellen/80_244gl_zweeds.htm zie je als laatste foto een 4 cm blok onder een 244.
Groeten en succes,
Ferenc
www.volvogue.com
262C ‘78 | Amazon Combi ‘67 | V90 ‘98 | 245GLT ‘87 | 245GL ‘78 | 244GL Classic ‘93 | 245GL Classic ‘93 | 244GL ‘86 | 1800ES ‘73 | Saab 9-3 2.0T Cabrio ‘07 | XC70 2.5T ‘05 | XC70 2.5T ‘04 | XC90 V8 ‘07 | 245GL ‘82 | 265GLE ‘78 | 245DL ‘76 | 745GLE ‘86 | V90 T6 CC OR '19
Berichten: 2.310
Topics: 56
Lid sinds: Sep 2008
blokken gemonteerd met de oude veren (ik merkte nl. weinig verschil in rijden en hoogte van de auto).
Ik heb blokken van 38mm geplaatst en 90 rond. Zijn idd iets te groot, maar ik kon ze kwijt duss....
![[Afbeelding: Foto-SXGVFIJO-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-SXGVFIJO-D.jpg)
Oude situatie:
![[Afbeelding: Foto-AF4YYKSX-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-AF4YYKSX-D.jpg)
Nieuwe situatie:
![[Afbeelding: Foto-XYLDIUYJ-D.jpg]](http://www.mijnalbum.nl/Foto-XYLDIUYJ-D.jpg)
(Naafkapje weer gemonteerd, was ik vergeten evenals de wielmoeren natrekken :-[ )
Bij de verkeersdrempels heb ik nu geen last meer, ik heb nog niet beladen gemeten.
Zal ik van het weekend wel een keer doen, vrouw met de drie kids en de hond mee, als dat de test doorstaat probeer ik de lagere blokken nog even, want ik vind hem wel errug hoog staan.
![[Afbeelding: blackmoose.png]](http://img829.imageshack.us/img829/2489/blackmoose.png)
Volvo 240 GL automaat 1983 Big Nose B230F (Helaas in onderdelen verkocht)
VW T3 camper TD