Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Mijn volvo's
#21
OK, hou ons op de hoogte (eventueel met foto's) Ik ben benieuwd!

Succes kerel! Het zou wel mooi zijn als het je lukt er ÃÂÃÂntje te sparen!
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#22
Dank je. Ik hou jullie wel op de hoogte i.v.m. de GLT. Zaterdag maak ik nieuwe foto's van de vorderingen.

Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#23
Ik heb goed en slecht nieuws.

Het slechte nieuws is dat, zoals er verscheidene mensen al voorspelt hadden, de GLT niet meer te redden valt. Het spatbord zou nog te doen zijn. Maar ik heb hem dit weekend eens boven de put gezet en heb nog twee gigantische gaten gevonden in de chassisbalk en aan de kriksteun. Te veel werk om aan een auto van 400 euro te spenderen dus. Ik vind het heel erg jammer maar hij gaat dus gesloopt worden. (Mensen die interesse hebben in stukken laat maar een pb'tje achter)

Het goede nieuws is dat ik al een vervanger op het oog heb. Een 240 GL uit 1987. Zelfde kleur grijs. Minder roest, geen afschuwelijke krassen of bulten. En ook een 2300 motor. Waarschijnlijk ga ik hem donderdag afhalen en dan volgen er natuurlijk foto's.

Zonde van de GLT maar er is niks aan te doen. Bedankt voor alle advies.

Groeten uit Belgie.

142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#24
Hoi Kjell,

Spijtig van die GLT, tis toch wel een iets meer speciaal model. Ik snap eigenlijk niet hoe iemand het zover kan laten komen om zo'n wagen zover te laten aftakelen. Kan je die GL niet omkatten naar een GLT, met uw kennis van een 240 zal dat toch wel geen probleem zijn.

Groeten, de Koen (van die velgen)
Antwoord
#25
Even een update. Is al even geleden.

Met de witte diesel gaat alles goed. Heb enkele probleempjes gehad maar die lijken nu toch allemaal opgelost. (lichten stuk, dashboard gebakken en veel rook)

De GLT staat nog steeds compleet in de schuur. Heb het nog niet over men hart gekregen om er aan te beginnen. Die wagen rijd echt als een trein. Jammer van het roest. Voorlopig blijft hij nog even staan.

Ik heb er ondertussen nog een 240 bij. Een grijze GL van 1989. Hij heeft ongeveer 8 jaar ergens stilgestaan. Hij is zeker niet meer te redden. Hij start wel nog maar de onderkant is er nog slechter aan toe dan de GLT. Is dus zeker voor afbraak. Heb er dan ook maar een klein prijsje voor betaald. Het is een 2300 benzine met carburateur, beige interieur en verder eigenlijk niks speciaal.

[Afbeelding: p1000614.th.jpg][Afbeelding: p1000615.th.jpg]

Deze week heb ik ook een 740 op de kop kunnen tikken voor het belachelijke bedrag van 50 euro!!!!! Het enige nadeel eraan is dat hij perte totale verklaard is en dus nooit meer tot het verkeer is toegelaten. Maar er zit wel nog een heel mooi interieur in, een goeie 2300 injectie motor (volgens vadis een B230F LH2.4) met LPG en een schitterende automaat met overdrive. Dus zeker z'n geld waard. :p De deuk die te zien is op de eerste foto is de reden waarom hij perte totale verklaard is. Eigenlijk wel erge zonde van zo'n goeie wagen.

[Afbeelding: p1000609.th.jpg][Afbeelding: p1000611.th.jpg][Afbeelding: p1000613.th.jpg]



142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#26
Hoi Kjell, toch raar, zelfs als ze niet meer te redden zijn zien die wagens er nog goed uit.

Groeten, koen
Antwoord
#27
Niet meer te redden is eigenlijk veel gezegd. Ze zijn wel te redden maar het kost meer geld en tijd om ze te redden dan het geld zou kosten om een goed exemplaar te kopen.

Mits de nodige laswerken zijn de GLT en de GL zeker nog te redden. Maar het zou heel veel geld kosten en een specialist in lassen (wat ik dus niet goed kan :p) zou handig van pas komen.

Die 740 heeft eigenlijk niks maar die mag niet meer in het verkeer gebracht worden jammergenoeg.

Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#28
Volvodiesel schreef:Niet meer te redden is eigenlijk veel gezegd. Ze zijn wel te redden maar het kost meer geld en tijd om ze te redden dan het geld zou kosten om een goed exemplaar te kopen.

Mits de nodige laswerken zijn de GLT en de GL zeker nog te redden. Maar het zou heel veel geld kosten en een specialist in lassen (wat ik dus niet goed kan :p) zou handig van pas komen.

Die 740 heeft eigenlijk niks maar die mag niet meer in het verkeer gebracht worden jammergenoeg.

Groeten

Harde maar technisch slechte andere zoeken. Deze slopen en alles overzetten. Maar dat is het ding niet waard want er zijn er veel te veel van en het is maar een basisuitvoering. Dus onderdeeltjes verkopen gaat toch prima lonen. Die 50 euro verdien je snel terug.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Antwoord
#29
Ik heb de diesel sinds vandaag een iets sportiever uitzicht gegeven. Hij gaat er heus niet sneller door, maar het staat hem niet slecht vind ik.

[Afbeelding: P1000697.jpg][Afbeelding: P1000699.jpg]

De GLT staat nog steeds in de schuur. Ga hem een dezer weken echt wel een keer slopen. ;D

De GL is al gesloopt ondertussen en een heleboel stukken verdeelt.

De 740 Staat er ook nog en gaat dienen als donor voor mijn laatste nieuwe aanwinst sinds vandaag.

Ik heb een 740 GL uit 1987 gekocht.

Met een B230F op die recent een nieuwe LPG installatie gekregen heeft. (gekeurd tot 2015)

Het is een antraciet grijze met een groen fluwelen interieur. Elektrische ramen rondom, schuif/kantel dak, elektrische spiegels, koplamp wissers, zetel verwarming, 4 bak met overdrive, lichtmetalen velgen (940), getint glas en centrale vergrendeling. Er zit ook een sportief Volvo stuur in. Maar weet nog niet of ik dat erin houd.

De wagen krijgt nog een nieuwe koppeling want die is heel versleten en word gekeurd voor verkoop (krijgt nieuwe APK). Er valt op de carrosserie heel weinig aan te merken enkel de batterij bak is aan het doorroesten. Interieur is in prima staat behalve de hemel die achteraan wat doorzakt.

Foto's zijn nog degene van de advertentie. Wagen word binnen 2 weken afgeleverd en dan volgt er een mooie fotoreportage na een schoonmaakbeurt. :p

[Afbeelding: 59464229_1-prachtige-classic-car-volvo-7...te-lpg.jpg][Afbeelding: 59464229_2-prachtige-classic-car-volvo-7...te-lpg.jpg][Afbeelding: 59464229_3-prachtige-classic-car-volvo-7...te-lpg.jpg][Afbeelding: 59464229_4-prachtige-classic-car-volvo-7...te-lpg.jpg][Afbeelding: 59464229_6-prachtige-classic-car-volvo-7...te-lpg.jpg][Afbeelding: 59464229-prachtige-classic-car-volvo-740...te-lpg.jpg]

Deze word dan mijn dagelijkse. Lekker goedkoop rijden en dan kan de diesel de schuur in voor enkele geplande zaken als de achterophanging, cruise control, remmen, enz...

Groeten uit België.
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995

Mijn Volvo's
Antwoord
#30
die eerste 740 kun je toch naar NL exporteren?
daar kan ie zeker de weg op. als ie maar APK waardig is.
en eventueel haal je hem daarna weer terug ;D
mijn vrouw en ik delen een auto, als ie vies of stuk is, is ie van mij ......
Antwoord


Lijst met mogelijk verwante topics
Topic Auteur Reacties Weergaven Laatste bericht
  Eerste Volvo IVARIO 41 4.704 , 22:36
Laatste bericht: BartJu
  Even voorstellen: Volvo 340 van Wout Wout_Holsbeek 5 352 17 April 2025, 21:00
Laatste bericht: BartJu
  Voorstellen: Volvo 245 1976 Kogelman 19 4.704 2 April 2024, 17:05
Laatste bericht: IVARIO
  voorstellen volvo 240 1983 dafshooter 1 800 26 February 2024, 13:40
Laatste bericht: Rob
  Mijn Volvo 244 GL '81 en 240 DL '83 Arjan. 359 219.984 12 March 2023, 16:12
Laatste bericht: Marc1970
  Eerste Volvo V70D4204T5 3 1.890 16 December 2022, 22:39
Laatste bericht: Kogelman
  Volvo 240 1984 - B230FK - M90 - 16T - LH2.4 jhilverda 49 65.311 22 October 2022, 21:09
Laatste bericht: volvo144
  eigenaar volvo 245 1979 HenkMar 245 5 3.631 31 July 2022, 14:10
Laatste bericht: pepijnwk
  Ik en mijn nieuwe oude 244 1980 luukv47 5 3.171 15 May 2022, 10:25
Laatste bericht: skidje
Big Grin Volvo 940 2.3 i Polar LPT Bacchus 1 1.782 3 January 2022, 15:40
Laatste bericht: Marc1970

Ga naar locatie:


Gebruikers die dit topic lezen: 1 gast(en)