Topics: 82
Een GLT uit 1988 is een gewone 240 GL met leuke matzwarte afwerking en elektrische extra's. Als je het 240 GLT plaatje op een willekeurige sedan uit 1988 plakt heb je zo weer een GLT.
Het vervangen van een voorvleugel is een makkie, alles zit met bouten en moeren vast, en je kan stukken zo overal vandaan halen. Ws. is 800 euro goed betaald.
Voor het achtersteven zal er gezaagd en gelast moeten worden. Dat gat zit in het buiten en het binnenscherm, en is zo te zien al een tijdje bezig. Als je pech hebt is het plaatwerk ook naar beneden toe aangetast, tot in de dorpel en onder de achterbank.
Volvo 940 1997 Volvo 144 1969
Topics: 35
Kijk, een witte 240 estate, wat moet je nog meer hebben ;D ;D
En een diesel is idd ook niet verkeerd, bijna keus zat in Belgische diesels. Ombouwen naar benzine wordt in België idd niet echt gesmaakt, dus lekker houden zo.
Fijn dat er nog meer Belgen zijn die de 240 naar waarde weten te schatten. Leuk dat je die GLT wil redden!
Zal eens wuiven als ik je zie rijden in de buurt van het Gentse
Rubicon schreef:Kijk, een witte 240 estate, wat moet je nog meer hebben ;D ;D
En een diesel is idd ook niet verkeerd, bijna keus zat in Belgische diesels. Ombouwen naar benzine wordt in België idd niet echt gesmaakt, dus lekker houden zo.
Fijn dat er nog meer Belgen zijn die de 240 naar waarde weten te schatten. Leuk dat je die GLT wil redden!
Zal eens wuiven als ik je zie rijden in de buurt van het Gentse 
Inderdaad ik ben heel blij met de witte estate. Heb ik voor een prijsje kunnen kopen in Zelzate. Hij stond eigenlijk klaar voor de export. Gelukkig heb ik hem hier kunnen houden. Blijkt dat de vorige eigenaar hier in de buurt woonde.
De GLT Ben ik gaan halen in Gent. In de Blekerijstraat. En ik ga hem echt nog proberen redden. Kan me niet schelen of hij geen reet meer waard is. lol.

;D
Als je me ziet rijden zeker een keer wuiven.

Ben dagelijks in het Gentse. Niet met de 240. Maar wel met een Volvo.
Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Ja, die Volvo is idd wel een stuk groter. Maar ook wit en vierkant ;D
Grappig trouwens, ik heb verschillende (vrouwelijke) vrienden die als buschauffeur bij De Lijn werken, dus ik ben het wel gewoon dat ik altijd even opkijk als er eentje voorbijrijdt
Topics: 4
En die grote is waarschijnlijk ook nen diesel ;D
Erikhans schreef:En die grote is waarschijnlijk ook nen diesel ;D
Ja. Dat klopt.
Ook een 6-cilinder. Maar in plaats van een 2.4l is het een 10.0 liter.

:o
Drinkt iets meer diesel dan de 240.
Groeten
142DL B20A 1974, 760GLE B28E 1986, 780 Bertone B280E 1988, 740Turbo B230FT 1989, 760GLE D24TIC 1990, 480ES 1995
Mijn Volvo's
Topics: 4
Ik vind trouwens de 'kleine VOLVO' wel een hele stijlvolle wagen 8)
Zou zelf ook wel een witte gehad willen hebben.
Topics: 135
Leuke witte Volvo. Maar hoedt je voor de problemen die je tegen gaat komen met de GLT. Als je de boel los gaat halen zul je achter nog veeeeel meer roest gaan tegenkomen ben ik bang. Dat heb ik al eerder gezien namelijk.
Trek de bumperhoes er achter maar eens af. Controleer de binnenschermen op roest welke achter de achterwielen zitten, check de kriksteunen aan de voorzijde. Wellicht zit er ook bitumen/tectyl overheen om het allemaal te maskeren (dat was bij de mijne zo zodat het effe wat sneller wegrot denk ik)
Beter is even doorzoeken naar een aardige Volvo 240GLT en de grijze dan slopen voor onderdelen. Ik denk dat het je veeeeel grijze haren scheelt namelijk.
Doe een bod van ââ¬250 op die andere GLT en kijk wat er gebeurd. Wellicht gaan ze uiteindelijk toch 'om'. Maar persoonlijk als je het mij vraagt zou ik zeggen het is een nette donor die 240GLT die je daar hebt staan. Zo speciaal zijn GLT's echt niet volgens mij...wellicht wel in België maar haal dan een betere hier in NL. Kost ook de wereld niet.
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
Topics: 135
kijk maar eens op marktplaats of speurders. Wat denk je van
deze
Even de prijs wat onder druk zetten zou ik zeggen ('geen inruil' noemen helpt vaker!)
"Volvo - not everybody's car - but who wants to be everybody?"
TheSaint77 schreef:Doe een bod van ââ¬250 op die andere GLT en kijk wat er gebeurd. Wellicht gaan ze uiteindelijk toch 'om'. Maar persoonlijk als je het mij vraagt zou ik zeggen het is een nette donor die 240GLT die je daar hebt staan. Zo speciaal zijn GLT's echt niet volgens mij...wellicht wel in België maar haal dan een betere hier in NL. Kost ook de wereld niet.
Een bod van 250 euro op die andere GLT is niet echt wat ze in gedachten hebben denk ik. :p Ik ben er al eens langsgeweest en ze vroegen er wel liefst 1500 euro van. En hij is echt overal rot. Duidelijk zichtbaar. Hij staat er nu al ongeveer 3 jaar gewoon buiten. Dus verbeteren doet hij niet. :p
De GLT ben ik aan het bekijken. Heb het grote gat in de wielkast al opgeschuurd. En heb inderdaad nog al een gat tegengekomen. We zien nog wel. Heb hier een donor met goed plaatwerk. En anders gaat hij inderdaad naar de wisselstukken.
TheSaint77 schreef:kijk maar eens op marktplaats of speurders. Wat denk je van deze
Even de prijs wat onder druk zetten zou ik zeggen ('geen inruil' noemen helpt vaker!)
Dat is ongeveer dezelfde en een hele mooie maar hij ligt toch net even buiten m'n budget. En invoeren naar Belgie kost ook al snel weer wat geld. En een moeilijk gedoe met die ezels van de douane hier. We zien nog wel. Wie weet wat kom ik volgende maans weer tegen.
Groeten
Mijn Volvo's